TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, January 31, 2013

NAILI'S PLACE - SENTUL


Salam Semua......


Makan malam meraikan besday hubby di Naili's Place Sentul
Terima kasih papa belanja kami semua makan







(mula-mula duduk disini tempat dah penuh....)





(pindah pula kesini, duduk dalam pondok selesa bila makan duduk bersila nih.......)



(ice lemon tea & milo RM 3.90 segelas...)



(lasagna RM 12.90...)



(tomyam noodle RM 9.90..........)



(chicken burger RM 12.90.....)



(sizzling beef/lamb RM 27.90.........)





p/s - esok cuti sempena hari wilayah, bestnya cuti lagi.............



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini..............

Wednesday, January 30, 2013

PROJEK RAHSIA ANAK-ANAK UNTUK PAPA...


Salam Semua......


Rupanya ada kejutan dari anak - anak papa kherox ni untuk besday papa

Bila papa tak ada baru buat semua ni, nak suprise 

Papa dan mama bangga dengan anak - anak sebab menghargai apa yang kita ada 




(kad ucapan dan pen untuk papa, pandai dah balut sendiri....)





(dari along aiman.....)



(azeem.....)





(dari alang amzar....)



(afnan.....)



(aeish......)





T.E.R.I.M.A   K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini...........

Tuesday, January 29, 2013

HEPI BESDAY BUAT MY CHINTA HATI.......


Salam semua.......


Selamat hari lahir buat my chinta hati Khairul Anuar Bin Taha yang ke 39 pada 27/01/2013

Tiada lain yang kami semua pinta semoga papa dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan kehidupan dilimpahi kasih sayang dari kami semua.....

Semoga apa yang diimpikan akan dipermudahkan, amin.........




^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

Apalah yang dibuat oleh anak- anak papa ni.....








T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini...............

Friday, January 25, 2013

SUKA DARK CHOCOLATE SEKARANG.....


Salam semua.......


Dah hubby suka makan dark chocolate sekarang, semua kena makan 
Rasanya yang pahit - pahit manis berbanding yang biasa tapi dark chocolate mahal sikit 
Tapi sangat puas hati walau mahal






(terbaru ada buah dan kacang)



(dark chocolate 55% cocoa)



( 99% cocoa - memang tak bole makan sebab tersangat pahit  hingga kini tak habis walau dah beli 1 bulan )



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini..........

Wednesday, January 23, 2013

BUKAN HILANG TAPI TERTUKAR........


Salam semua........


Pengalaman beg sekolah amzar hilang baru ini mencemaskan saya. Sementara menunggu pak cik van datang, amzar dan angahnya azeem pergi beli jajan depan sekolah. Bila datang semula tengok beg amzar dah tiada.

Azeem call saya " mama beg alang hilang ", saya terkejut tak tahu nak cakap apa dalam pada tuh sempat berfikir habislah semua buku hilang sure kena ganti balik.

Di atas keprihatinan pak cik van En. Zizan yang berusaha bertanya pada pemilik van yang lain jika ada pelajar yang naik bersama mereka terambil beg amzar sebab ada 1 beg tak bertuan dan ditinggalkan di depan sekolah.

Alhamdulillah petangnya beg amzar telah dipulangkan semula dan saya terus buat tanda pada beg amzar supaya kejadian itu tidak berulang lagi.






(sekarang dah ada tanda nama...)



Teringat kata-kata saya pada amzar :


mama    : kenapa alang tak ambil beg tu (beg yang ditinggalkan)
amzar : buat apa alang nak ambil, bukan alang punya
mama : betul juga



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini............

Tuesday, January 22, 2013

SAHABAT SEHIDUP SEMATI.........


Salam Semua.......


Baik buat saya dan anda semua...
Perkongsian 2 hati yang kekal hingga mati......






T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini.........

Monday, January 21, 2013

KISAH NURIN AIDA AEISH LAGI....


Salam Semua........

Satu persatu saya nampak perubahan pada gegurl yang sorang ni

Sekarang aeish suka bonceng basikal bersama abangnya yang setia siapa lagi angah azeem. Pantang bila saya minta angahnya pergi kedai, aeish sudah berdiri di tepi basikal begitu juga jika abangnya nak keluar bermain, aeish sudah sedia nak naik 




(comel di hati mama...)



(inilah aeish sekarang suka naik basikal, basikal dia asyik tolak saja kalau naik entah bila nak bergerak sebab tak kayuh........)



(bab ni saya suka bila abangnya liat nak bangun guna pembesar suara buatan sendiri dan satu yang aeish tak akan tinggal main kereta tapi anak patung tetap main juga....)




T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini.........


Friday, January 18, 2013

TAMAN METROPOLITAN, KEPONG...


Salam semua....

Kalau tak pergi ke Taman Tasik Titiwangsa, Taman Metropolitan Kepong tempah riadah kami sekeluarga. Kalau boleh setiap minggu  anak - anak pasti merengek suruh datang sini, bila mood malas datang nak keluar pun malas tapi sekarang tidak lagi, saya perlu datang sini untuk rehatkan minda sambil cuci mata ( aduh ayat power tuh tapi tiada maksud lain ha..ha..) 




(dari dulu aiman minta belikan layang-layang, bukan tak nak beli nanti bukan anak yang main tapi papa sebab anak - anak tak pandai main..akhirnya dapat juga..)



(kan betul bukan anak yang main tapi papa...........)



(entah macamana boleh terlepas talinya......)



(nasib baik dapat balik.........)



Mak dan adik lelaki saya join sekali datang sini,  mak asyik bebel siapalah yang datang taman ni siap berbekal bagai, bawa buai sekali

Rupanya keluarga adik lelaki mak yang datang dari Felda Lurah Bilut berkelah kat sini...ketawa sakan kami semua..itulah bebel tak tentu pasal rupanya keluarga sendiri.........





(inilah adik mak saya, kami panggil pak chek hamid.........)





(tengoklah macam - macam ada jual kat sini...meriah betul yang tak tahan durian crepe pun ada sekali..)


T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini............

Thursday, January 17, 2013

REZEKI ANAK - ANAK...


Salam semua.......

Alhamdulillah, semalam hubby dah ambil bantuan awal persekolahan anak. Tahun ini bertambah jadi 3 sampul. Anak - anak dah berkira dengan mama nak beli itu ini tambah apa yang patut barang sekolah mereka. 

Ambil di kelas anak - anak, hubby pun ambil kesempatan bertanyakan hal pembelajaran kepada guru kelas, alhamdulilah jawapan yang diterima memuaskan setakat ini.




Cuma saya sikit risau mengenai Afnan 5 tahun, hari first masuk tadika cikgu dah cakap nampak afnan ni sedikit lasak. Itu saya tak nafikan, afnan taklah selasak mana tapi berani budaknya bayangkan baru 1 jam ajar naik basikal tanpa roda kecil dah berjaya terus kayuh keliling taman perumahan. 

2 hari lepas pipi sebelah kiri lebam sebesar duit 50 sen ada kawan tolak semasa nak ambil air minuman bergurau punya pasal. Abang - abangnya tiada masalah sebelum ini tiba tang afnan macam ni pulak. Risau  dalam pada tuh tetap pantau pergerakkan beliau. Afnan sempat bergurau pagi tadi " mama, acik dah tak hensemkan ".....

Itulah dia perihal anak - anak bermacam perangai dan ragam........



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini..........

Wednesday, January 16, 2013

GAYA ORANG BERHENPON....


Salam Semua.......


Tengoklah gaya anak bujang saya yang sorang ni (bole ke panggil bujang ni he..he..)
Beginikah gaya orang dah pakai h/p
H/P pemberian Mak Lang (adik perempuan saya) kerna pencapaian akademik tahun lepas
Mula- mula janji yang ini dulu, lepas tu kalau cemerlang dapat lagi canggih yup
Moga - moga ia pembakar  semangat buat semua anak - anak untuk berjaya 




^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^


Inilah dia anak bujang saya Azeem (9 tahun) .......



(tengah kusyuk dengar radio...)



(balik sekolah kacau mama kat opis.......)



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini........


Tuesday, January 15, 2013

ANAK - ANAK MASUK UTP.....


Salam semua.........


Aduh semalam kat opis tenet ada problem pulak, pagi ni dah ok....

23/12/2012 kami pergi melawat adik bongsu hubby yang belajar di Universiti Teknologi Petronas (UTP) di Seri Iskandar Perak. Bila dah masuk UTP saya tengok kawasan persekitarannya sangat cantik, sejuk juga mata memandang. Kami duduk di taman permainan yang disediakan. Anak - anak bila dah jumpa permainan  ajak balik pun liat.......










(sangat suka dengan rekaan masjidnya sangat cantik...)



(pak su turun dari bilik...)







(rasa taman ni seperti taman sendiri sebab tiada orang he. he......)



p/s - saya juga berdoa agar anak - anak dapat ikuti jejak pak cik - pak ciknya dapat belajar di universiti, insya allah.........



T.E.R.I.M.A  K.AS.I.H kerna sudi singgah sini.............