TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, January 17, 2013

REZEKI ANAK - ANAK...


Salam semua.......

Alhamdulillah, semalam hubby dah ambil bantuan awal persekolahan anak. Tahun ini bertambah jadi 3 sampul. Anak - anak dah berkira dengan mama nak beli itu ini tambah apa yang patut barang sekolah mereka. 

Ambil di kelas anak - anak, hubby pun ambil kesempatan bertanyakan hal pembelajaran kepada guru kelas, alhamdulilah jawapan yang diterima memuaskan setakat ini.




Cuma saya sikit risau mengenai Afnan 5 tahun, hari first masuk tadika cikgu dah cakap nampak afnan ni sedikit lasak. Itu saya tak nafikan, afnan taklah selasak mana tapi berani budaknya bayangkan baru 1 jam ajar naik basikal tanpa roda kecil dah berjaya terus kayuh keliling taman perumahan. 

2 hari lepas pipi sebelah kiri lebam sebesar duit 50 sen ada kawan tolak semasa nak ambil air minuman bergurau punya pasal. Abang - abangnya tiada masalah sebelum ini tiba tang afnan macam ni pulak. Risau  dalam pada tuh tetap pantau pergerakkan beliau. Afnan sempat bergurau pagi tadi " mama, acik dah tak hensemkan ".....

Itulah dia perihal anak - anak bermacam perangai dan ragam........



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini..........

27 comments:

SYANI said...

Sekolah Yaya esok baru boleh ambil..

:: Mrs.Eady :: said...

alhamdulillah~

Asyifa Mustaffa said...

alhamdulillah.....:-)

amirah said...

kalo mak saya selalu sebut, kalo boleh nak masukkan balik anak2 sorang2 dlm perut balik..haha

Dkna Abza said...

rezeki tu..alhamdulilah..boleh kurangkan sikit beban :)

Rai Ourkizuna said...

risau bab2 berkawan ni kan.. kadang2 bergurau sampai mencederakan tu yg kita takut..kalau cedera sikit takpe la..kalau lain jadinya susah ati dibuatnya..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Alhamdulillah..rezeki anak²..

Cik Awin said...

alhamdulilllah..rezeki ank2, leh kurangkan sikit beban...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah Nur dah dapat.. akak nanti 21hb... boleh lah tambah keperluan belajar dia orang kan :D

anie said...

alhamdulilah

intanfirdaus247 said...

Salam kak Nur..Alhamdulillah...

Kakzakie said...

Setiap satu anak tak sama Nur. Kakak rasa tapi kalau ligat ni mungkin Afnan lagi cerdas otaknya berbanding abang dia kut. Abang dah pandai adik laaaagi pandai. Kena sabarlah sikit dan pantaulah nak buat macam mana kan..

AnneRaini said...

rezeki anak2..

budak2 lelaki mmg lasakkan..pastu tak serik pulak..hehe

Ema Blog said...

sekolah anak ema belum lagi..

munna said...

alhamdulillah rezeki anak2..... boleh cover mana yg patut

♥ dak pink said...

Alhamdulillah, ada je rezeki anak-anak ni.

TiranaAduka said...

alhamdulilah

Ya ALya said...

syukur alhamdulillah...dah dapat,boleh la beli apa yang patutkan....

TiranaAduka said...

syukur.

lieyalatif said...

wahhh cepat sekolah anak akak dah dpt...sekolah anak lieya belum lagi ni hihihihi...tertunggu2 gak ni ekeekekekekek...

kak, budak lelaki mmg gitu kak....lieya amik anak2 lieya kat sekolah pun mmg tgk depan mate budak2 lelaki ni ganas main bergurau....takut tgk...

azieazah said...

Dalam ramai-ramai anak, pasti akan ada sorang yang perangai lain dari yang lain.
Jika ada anak yang agresif, pagi-pagi elakkan dia minum coklat (mcm Milo) sebab coklat akan buat dia lebih hyperactive.

~Siti Hajar~ said...

Sekolah anak sy xdpt lg, munkin minggu depan kot...

Alhamdullilah dpt ringankan beban kita sikit kan..

Psl anak hyper ni sama la dgn anak sy yg sulung tu, tp xpe smtara nk besar je, dah besar ok dah la..

NM02 said...

rezeki tahun baru

BERT said...

syukur dpt bntuan.. murh rzki ank2 ni.. bile ank kite lbam2 mst ht tu rsau je kan kak

Acik Erna said...

acik ada sorang lagi yang bersekolah tapi belum sempat nak pergi ambil..tunggu hari sabtu nanti

Mimi Fadeli said...

alhamdulillah

Ijah EmoTemo said...

alhamdulillah rezeki :)