TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, December 16, 2016

RINDU TERUBAT


Assalammualaikum....

Tak sabar nak jumpa anak2 hoii...rindu sangat2
Kebetulan cuti lama minggu lepas
Balik rumah mak, jenguk anak2
Lamanya lagi nak habis cuti sekolah ni
Selagi x habis cuti, anak2 tak nak balik
Seronok berkampung kat rumah nenek


Gegurl sorang ni, agaknya dah lama x jumpa mama
Punyalah terlebih manja..nak itu, nak ini
Macam2 citer dia kumpul kan adikkk


Tu rambut depan dh panjang
Tak mahu potong la mama
Biar panjang sama dgn rambut belakang katanya
Dah nk melawa hoiii
Tahun depan dah darjah 2


Ni pizza comel mak su buat guna roti prata aja
Mmg sedappp, tak cukup laaa
Sibuk anak2 suruh mama buat
Sabar yup..nanti kita buat okk


Ni kisah anak bujang pula
Punyalah seronok mandi hujan
Klau dulu, mama dok bebel
Sekarang tak lagi, mama tak kisah
Rugi zaman kanak2 tak merasa mandi hujan kan2 
Nanti dah besar malu pula





7 comments:

SYANI said...

Masa cuti sekolah ni la bebudak nak berkepit dengan atok opah

hainom OKje said...

Anak anak saya tak mau duk rumah nenek Nur....Kadang kadang tu teringin jugak nak berhoneymoon berdua dengan suami haha.... Tak ada chance langsung tau!

Mandi hujan kalau tak de petir kilat tak bimbanglah sangat kita kan Nur.
Betul jugak tu, kalau tak, depa sampai besar tak dapat mandi hujan macam kita dulu dulu hihi....

Kakzakie Purvit said...

Apa lagi kalau di kampung ada nenek dan mak su yg melayan semua kerenah lagilah seronok mereka Nur.

Yg rindu mama/papalah berjauhan ye:)

dear anies said...

mak ayah pula yg kerinduan yaa... ;-)

norhidana miswan said...

walaupun umah mak akak tak la jauh mana tp seronok agaknya diaorg kumpul ramai2...
biasa nenek kalu ngn cucu2 mmg manjakan lebih2 kan...

sian mama nyer kerinduan

Raihanah Ahmad said...

anak saya pun xmo dok rumah nenek. tp somehow saya fikir elok juga, saya jenis tak harap kat orang lain jaga anak saya.

Bunda_nora said...

Salam dari Bunda ...dah lama tak BW kesini.