TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, October 26, 2016

PENGANTIN DIRAI, ANAK2 MERASAI


Assalammualaikum...


Keesokkan harinya 7.30 pg dh bangun tp kami ke rumah sorang lg mak sedara hubby..sambung tido kat umahnya pula tp tak bole tido huhu bila dh jumpa sedara ni..boraklah lupa mata mengantuk sebenarnya 

Alhamdulillah, majlis berjalan lancar..tetamu silih berganti..menu yg sedap2 disediakan...cuaca pun baik

Nasib baik kat sini ada rumah mak sedara hubby dekat umah pengantin...kejap lepak sini, kejap lepak sana

Lepas pengantin bersanding kami keluar ke Pengkalan Raja/Pekan Nenas...nak mencari nenas dalam tin...hampa sebab rata2 peniaga yg hubby tanya cakap...keluaran nenas dalam tin dah distopkan...kecewanya hati

SELAMAT PENGANTIN BARU AZIM & NABILA...moga berbahagia hingga jannah



Lepak dulu, nak tunggu pengantin bersanding...jam 2 ptg kompang berbunyi




Pelaminnya walau simple tapi sedap mata memandang


Jom buat toll kata mak andam, terpinga-pinga anak2 bila sebut toll...igt tol kat hiway tu...kat Johor mmg ada adat ni kan...senang ckp dgn anak2 kutip duit dr pengantin lelaki huhu

Tp yg untung mak andam leee...selagi x dpt duit besar...tak dpt bole naik pelamin



Tahniah Nabila (adik sepupu hubby)..semoga kekal bahagia hingga ke jannah...bersama pasangannya org TV3 tuuu


Ada lagi yeaay...baling duit n gula2 pula...anak2 kecil standby kata jurumajlis...yg besar tgk aja tau...jom rebuttt



Antara menu best hari itu nasi beriani, jambu n bubur mata ikan berkuah durian..ni yg rare sedapppp sgt



Rezeki hubby, dpt jumpa teman sepermainan masa kecil waktu duduk kat umah atoknya (di Felda Ayer Hitam) pangkat kakak ni...apa lagi punyalah hepi, terus imbau kenangan lalu




Lepas pengantin turun, jom selfie kata anak2...seronok lah ya..duit dpt...gula2 dpt


- Kenduri Johor (Part 2)

10 comments:

Atie Yusof said...

Selamat pengantin baru buat kedua mempelai..moga berbahagia hendaknya.. sedap2 makanan. Alahai sayangnya pengeluaran nenas dalam tin tu diberhentikan.. agak2nya kenapa ye..

lieyalatif said...

ALHAMDULILLAH....bertambah lagi masjid dibina...moga mempelai terus kekal bahagia...

cantik pelamin pengantin tu kak nur...kalo nak bergambar same nak duduk pun tak takut roboh heheheeheh...beli nenas fresh la kak..murah2 tu kat sane...

Kakzakie Purvit said...

Betul Nur kalau di Johor ni adat toll sebelum duduk bersanding macam dah jadi adat. Tapi kalau yg bersanding di dewan tak adalah. Sebab itu buat di rumah seronoknya lebih. Lagi-lagi bab kutip duit dan gula-gula/coklat masa pengantin tabur - riuh kan:)

hainom OKje said...

Ohhh ke Johor rupanya Nur ye...
Kat Johor mmg kena toll Nur, sediakan ajelah duit hihi....
Cantik warna baju pengantin tu...mcm warna kundang ek

Warisan Petani said...

Selamat pengantin baru buat mempelai.

29 okt ni banyaknya kondangan.

norhidana miswan said...

mmg suweet pelamin nya...
pengantinnya pun cumel.... lawo color baju pantin tuh...

eima said...

menu best tu ..klu belah johor mmg menu nasi beriani je la

Husna Rahman said...

cantik wane baju pengantin...tak terang sgt tp wane dy Hsna suka la..

dear anies said...

barakallahulakuma utk mempelai

Mummydearie said...

Mengimbau kenangan betul bila sebut tentang tol tu. Dah lama dilupakan. Selalu balik kampung majlis kahwin pun dah jaranglah kutip tol ni. Ingat dulu-dulu masa kakak-kakak saya kahwin, sayalah antara pengutip tol dan juga gula-gula. Semua nak. Siapa berani tegurkan, adik pengantin ^_^