TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, September 20, 2016

AIDILADHA - KORBAN


Assalammualaikum...


Tahun ni Aidiladha sekali dengan cuti sekolah...lamalah anak2 kat rumah nenek...sebelum ni pun ada yang dah cuti awal kerna UPSR...Alhamdulillah buat Azeem, moga berjaya hendaknya

Citer bab korban ni, tahun ni sekali lagi mak, kak lang n nurul ambil bahagian dalam korban...rezeki mereka alhamdulillah...

Kebetulan pagi raya tu hujan, tengah sembahyang raya kat masjid  hujan pun turun dgn lebatnya, hujan rahmat....sehingga korban berjalan pun gerimis..kalau tidak ramai yg dtg tgk



Berpayunglah dalam hujan..hubby cuti pula hari tu..anak2 entah kemana..asyik hilang saja


Lembu nombor 3...mak n adik2 punya...alhamdulillah selamat semuanya


Rezeki kami tahun ini, jenuh dok pikir mana nak simpan huhu...sup wajib la kena buat...menternak lemak raya nampaknya...bukan selalu kan...gmbar sup tak snap pun...kata Aida Aeish mama cepat tangkap gambar sup...malas pula..lenguh dah tangan mama huhu

Tq mak...1 bungkus saya punya suka2



12 comments:

Mia Kassim said...

Salam singgah ... kali ni cuti raya haji memang lama, 2 minggu :)

Mila@Rimbun said...

seronok kan dapat daging korban... even kita yg mampu beli daging selalu ni pun seronok dpt daging, apatah lagi yg kurang mampu

Kakzakie Purvit said...

Tempat kakak pun sama Nur hujan lebat selebat-lebatnya mencurah tapi nasib baik waktu tu dah selesai penyembelihan. Cuma masa potong-memotong daging/tulang masih belum setel.

#sweetpayungberduaan

norhidana miswan said...

tempat dana pun ujan lebat kak sebelum raya haji tu ngn ptg tuh... mmg sejuk jelah....

thn ni abah tak dpt tulang lak, jd tak bersup tulang lah kami thn ni hehehe...

idzwa kamaruddin said...

alhamdulillah.

Nooriah Abdullah said...

Salam singah Nur
Alhamdulillahh ya dpaat melihat dgn sendiri acara korban tu, kaknoor je mcm takut sikit kalau tengok hehe

Warisan Petani said...

Alhamdulillah.
Tahun ni banyak dapat daging korban.
Setiap tahun WP memang tukang ikat dan lapah lembu.

Norhayati Mohd Isa said...

Tahun ni akak buat korban guna EZ-Qurban tu..
Jadi daging korbankan ke bangladesh..

Banyak sebungkus tu ye nur..

hainom OKje said...

Alhamdulilah.....moga ada rezeki kita utk berkorban tahun depan ye Nur. Ha a masa cuti kat kg hari tu mmg sepanjang 2 mlm hujan ....

Mummydearie said...

Bestkan dapat daging korban. Saya dapat dua bungkus. Banyak jugalah dalam tu. Memang sebulan tak payah beli daging. Jenuh juga nak menghabiskan. Sup dah lepas buat. Kari pun dah. Kurma pun dah. Goreng simple gitu pun dah. Tak tahulah nak buat apa lagi lepas ni.

Puan Kutu said...

Rezeki daging fresh setiap raya korban..puas la makan

LYAfrina said...

musim daging nih