TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, September 19, 2016

AIDILADHA KAMI


Assalammualaikum....


Walaupun raya haji tak semeriah raya puasa, kita tetap meraikannya...mak plan kali ni nak buat sambal paru terliur dengarnya, sedapnya mak oii

Alhamdulillah saya n mak berpuasa hr ahad tu...menu mak raya haji ni sambal paru, rendang ayam, masak lodeh, sambal ikan bilis, order lemang 5 btg n burasak (betul ke namanya) order 15 laaaa


Aduh, macamana bole lupa nak bawa baju raya Aida Aeish, kenalah pagi raya pakai seluar huhu...kita tukar fesyen ya dikkk


Antara menu raya kami sambal paru, rendang ayam n sambal ikan bilis


Setiap tahun mmg order lemang dgn cik zizan (org negeri 9 yg buat, sedap...sgt puas hati)... tahun ni mak order burasak (nasi berbalut daun pisang) dgn pak anjang (adik mak)...harum bau nasinya...1, 2 hinggit order 15 tahan lama...2 minggu masih bole makan lg kata pak anjang


Kek batik adik yg buat (kak lang)...bab ni Aida Aeish tak sabar nk tgk mak lang buat...


Saya punya huhu lemang, paling atas sedap ooii..berebut dgn ank2..mama yg dpt
Lontong bersama sambal paru...


Tart nenas adik yg beli, sedap...


Alhamdulillah, ini kali ke 3 mak bersama adik2, mak lang n mak su...kongsi korban

Seperti tahun lepas daging yang dpt tu saya akan salai dulu...sedapnya masak gulai daging salai







9 comments:

mawar_berduri said...

tart nenas tu menarik la..

- dieyana - said...

aduyai..sdpnya paru smbl...paru ada kt peti ais, nk buat lah..hiihi

Kakzakie Purvit said...

Tambah sedap makan hasil mak yg masak Nur
Untung lagi adik-beradik kumpul. Senyum lebarlah mak Nur

hainom OKje said...

Terliur jugak ni Nur tengok paru sambal tu.... Tak masak pun hari Raya hari tu, sebab akak dah bagi lauk. Cuma buat rendang kerang jer.

Seronoknya mak kuat lagi, bolehlah rasa air tangan mak ye Nur

Warisan Petani said...

Wkmsalam.
Alhamdulillah.
Lumayan rezeki.

AnneRaini said...

sedap tu kak nur.. sy thn ni satu gmbr pun takde. hahaha

Norhayati Mohd Isa said...

Meriah hari raya aidil adha dgn makanan nur..
Semuanya sedap2 belaka..

Mummydearie said...

Saya suka tart. Dapat yang sedap, memang sebalang pun boleh habis ^_^

Hari raya aidil adha saya macam biasa aje. Tak balik kampung pun. Makan hidangan raya di rumah kakak lepas tu balik rumah. Itu aje!

Puan Kutu said...

Sambal paru tu peberet jugak.sedapnya..pulut kite pantang lagi.huhu