TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, September 21, 2016

SALAI DAGING KORBAN


Assalammualaikum....


Sekarang ni dapat saja daging korban cepat2 nak salai...sebabnyaaa

Ingat lagi 2 tahun lepas masa tu kami adik beradik buat korban..esbok penuh, tak tahu mana nak simpan daging, sayangkan dah le daging fresh..akhirnya hubby cadang separuh kita salai...tahan lama

Sejak tu bila dapat daging korban salai wajib saya buat...


Abg2nya dok leka tgk org potong lembu, adik la kena tolong papa kan



Bersemangat menyalakan bara api..bab ni Aida Aeish suka la kann...kerja lasak sabor aja la dikkk


Bila baranya cantik cepatlah daging tu masak...plan nak simpan konon...hampir separuh daging mama kena makan..lembut, manis mana tak habis

Rezeki tahun ini, alhamdulillah...



14 comments:

norhidana miswan said...

rajin nya anak dara tuh yek

udahla daging baru... takkan tgk jekan... selamat lah msk perut sebelum di msk apa2 lg heheheh

Kakzakie Purvit said...

Kalau dah kena salai memang tak menyempat nak simpan Nur
Aroma kena panggang tu pun dan menggoda selera:)

Nooriah Abdullah said...

Mmg sedap Nur daging salai
Nak pulak mkn waktu panass
Mmg laju je habis

Norhayati Mohd Isa said...

Sedapnya buat masak lemak cili api daging salai ni Nur..
Regu pulak dgn bacang muda..
Emm dapnya..

saniah ibrahim said...

Yalah nur kalau dah disalai,sedap masak lemak cili api tu.Biasalah aroma daging segar disalai mesti memikat selera budak2.

saniah ibrahim said...

Yalah nur kalau dah disalai,sedap masak lemak cili api tu.Biasalah aroma daging segar disalai mesti memikat selera budak2.

mun said...

uiii sodap tu kak....

hainom OKje said...

Camne nak tahu daging tu dah masak agaknya ye Nur....
Seumur hidup tak pernah menyalai daging weyh hihi....
Hari tu lepas dpt daging trylah jugak goreng gitu jer tp tak lembutlah Nur....

paridah said...

DAGING DISALAI DGN REMPAHANNYA SEDAP SANGAT TU...

Warisan Petani said...

Daging salai ni tak sempat masak cili api
separuh dh selesai.

Mummydearie said...

Sedapnya alahai daging salai. Kalau masak lemak cili padi ni lagilah sedap! Saya pun tahun ni alhamdulillah banyak pulak rezeki daging korban.

Puan Kutu said...

Setahun sekali pun dpt merasa daging fresh. Kami pun Alhamdulillah puas juga la dengan macam2 menu daging korban

LYAfrina said...

sedapnya daging salai

dear anies said...

sedap nyerrrrrrrrrrr