TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, July 25, 2016

GATHERING RAYA HJ SHUID


Assalammualaikum...
Salam Syawal semua...



Setiap tahun pasti ada perjumpaan keluarga sebelah arwah abah...sebab tu raya ke 2 kami semua berangkat pulang ke Perak...

Tahun ini  turn famili Ayah Co (abang sulung arwah abah) punya giliran...malas nak buat kat rumah kot mereka buat kat Marina Cove Resort Lumut...kami sewa Apartment 2 bilik malam tu..majlis bermula selepas Isyak

Hj Shuib (atuk saya) punyai 7 anak...arwah abah anak ke 2 dalam keluarga...atuk meninggal saya masih kecil lagi...kg atuk kat Lekir, Batu 10 , Perak

Setiap tahun gathering raya Hj Shuib mesti dibuat...time itulah memasing2 bertanya khabar 



Akhirnya sampai juga kami kat sini
Lepas selfie bagai bole rehat jap
Sebelum majlis bermula malam nanti



Kat beranda pun bole la, senyummm



Masing2 kelaparan lepas berenang bagai
Maggi jadi pilihan semestinya
Cepat n mudah huhu




JAMUAN HARI RAYA KELUARGA HJ SHUID



Alhamdulillah...
Tahun 2016 kat sini kami berkumpul
Anak, cucu Hj Shuib




Keluarga Yop Aziz Hj Shuib
(Abg first arwah abah walau lain ibu)
Pestime ke jamuan keluarga
Sambil tu menjemput kenduri kawen
Anaknya bulan Sept nanti
Duduk kat Sentul saja huhu



Keluarga Ayah Co
Hj Hashim Hj Shuib
(Anak Sulung)
Duduk kat Ipoh
Anak cucu semua ada malam tu



Keluarga Hj Abdul Hamid Hj Shuib
(Kami la tuuuu)
Anak ke 2
Duduk kat KL aja 
Anak cucu cukup tahun ni
Semua datang huhu



Keluarga Pak Alang
Yusuf Hj Shuib
Anak ke 3
Duduk kat Shah Alam
Anak ada 4, tinggal 3
Yg dtg anak sulung saja



Keluarga Mak Uda
Pn. Khairiah Hj Shuib
Anak ke 4
Duduk kat Seri Iskandar, Perak
Anak ada 3 org, sorang dh balik KL




Keluarga Mak Andak
Pn. Teh Haniah Hj Shuib
Anak ke 5
Duduk kat Gombak KL
Anak2 mak andak yg jarang kami jumpa
Tahun ni semua balik, alhamdulillah



Keluarga Acu
Hj Ahmad Lokman Hj Shuib
Anak bongsu
Duduk Seri Iskandar, Perak
Anak acu 6, tinggal 5
Semua ada



Lepas makan beratur memasing
Kutip duit raya hihi
Saat yg ditunggu anak cucu Hj Shuib
Tahun depan turn rumah siapa pula
Tungguuuu


Malam tu selepas majlis selesai...saya n hubby berangkat balik KL sebab esoknya hubby dah masuk kerja...anak2 tinggal nak ikut nenek beraya lagi


9 comments:

norhidana miswan said...

msti meriah kan kak dpt kumpul ramai2 gini...
siap ada gambar tiap satu family....
menambahkan erat silaturrahim... kenal lah mana yg jarnag2 jumpa tuh kn

eima said...

wahhh meriah siap buat kat hotel .... hr ry mandi pool

Kakzakie Purvit said...

Ukhuwah kekeluargaan yg indah untuk diteruskan sampai bila-bila
Bila dipertemukan begini baru saling kenal-mengenali Nur.

wahida said...

bab makan maggi lepas mandi pool tu mmg best...selalu kami pun mcm tu..lepas mandi pool makan megi macam best giler kot...hahaha...

hainom OKje said...

Sesekali berjumpa dan berkumpul apa salahnya ye Nur. Lagi pun Raya cuma setahun sekali.
Kalau abah Nur ada lagi mesti arwah seronok tu dapat kumpul adik beradik

paridah said...

seronoknya buat hari keluarga sempena raya dpt bertemu sedaramara mngeratkan silaturahim...

Diana Rashid said...

wah..besar nya keluarga..bila buat majlis ni penuh dengan saudara mara je la...mesti meriah ni..

Mummydearie said...

Meriahnya siap buat majlis di resort. Best macam ni. Tak payah susah-susah nak beraya ke rumah lagi. Kutip duit raya siap-siap. Kalau selepas tu masih nak beraya pun, apa salahnya. Kaum kerabat sendiri juga.

dear anies said...

wahhh bgs nyer ada fam prog mcm ni...dpt buat tiap2 thn mmg meriahh