TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, June 15, 2016

RAMADHAN - ALAHAI...


Assalammualaikum....
Salam ramadhan semua....



seminggu balik rumah mak....tetap dok ingat pokok2 kat rumah tu...dalam pada tu ada juga berwasap dgn jiran...tanya ada hujan ke, ada katanya oh legaaa

kelakar rasanya bila sampai rumah pokok2 yang saya terjah dulu...macam tak puas hati huhu

alahai pokok...layu dan kering kau

nampaknya kena semai baru kau tapi tunggulah lepas raya ok...nanti nak cuti panjang lagi



sedih huhuhu
alahai pokok cili n kesum
tiada rezeki buat saya




petang ahad lepas, anak2 bersama adik saya mak su dan mak lang keluar ...bila saya call kat mana tu???

bazar ramadhan putrajaya...amboi ke sana pula

kebetulan petang tu hubby masak spagetti menu berbuka kami...bila anak2 call mama nak makan apa...tak tahu nak cakap...beli sajalah

amboi penuh 1 meja menu berbuka hari tu...air saja ada 7 jenis...mcm nak berniaga uolss


tgklah ayam saja 3 jenis
paling best ada kacang pool
nasi kerabu 2 n nasi tomato 2 juga
mahu tak penuh meja


walaupun ada pelbagai juadah
spagetti hubby jadi pilihan dulu, licin huhu




p/s - seminggu bersama mak dah tahu apa aktiviti beliau...terisi dgn kelas mengaji dan bertadarus...malam bertarawih pula

seronok bila anak2 kena tazkirah dgn nenek...mana tak lepas subuh tido hingga ke zohor...lepas tu asyik tgk kartun saja


rindu saat saya bersama mak.....




ok, baiii....


11 comments:

Raihanah Ahmad said...

sedap nampak spegeti tu

Kakzakie Purvit said...

Pengisian yg baik seminggu dgn mak tapi yg sedih pokok pulak layu ye Nur..

hainom OKje said...

Daun kesum tu bukan ke mmg susah nak hidup Nur....tambahlah tuannya tak de...huh kurang kasih sayang le gamaknya hihi...
Mak ai banyaknya air Nur...habis tak tu? Pandai cik abang masak yeh

Mummydearie said...

Oh, baru saya teringat! Bab spaghetti ni belum masuk dalam senarai berbukalah rasanya. Ni kena buat juga ni. Tak tahulah mana satu nak buat dulu, semua pun nak masuk senarai!

Norhayati Mohd Isa said...

Ayam budak2 yg suka Nur..
Tu yg sampai 3 jenis kan..

Nooriah Abdullah said...

alahaiii kesian nya kat pokok2 tu layu terkulai
btw menu yang best tu terliur akak nengok

dear anies said...

rs nk mkn spagetti la pulak berbuka nnt ;-)

paridah said...

SEDAPNYA SPAGETI TU..MESTILAH SERONOK BERSAMA MAK..N MAK JUGA SERONOK BERSAMA ANAK2NYA.

Wani Sukarno said...

salam singgah kak.. banyaknya menu buka puasa.. lama x singgah blog akak ni.. huu.. selamat berpuasa

eima said...

meriahnye hidangan berbuka .. seronok .... kan dpt berbuka ramai2 kat rumah mak ...

QasehnyaRania said...

samalah dgn aktiviti mak saya di kg.
seronokkan

mak aii kak air sampai tujh.. cayalah..byk tu. hiks
nasi kerabu my pebret, bln puasa ni blm lg makan.