TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, June 9, 2016

MAKAN DURIAN SEBELUM POSA


Assalammualaikum....
Salam ramadhan semua....



ini citer sehari sebelum posa ...sori tau korang tayang buah durian pula...adik ku nurul dok sebut nak makan durian sebelum puasa...petang tu lepas kami sambil baju raya kat rumah kak faizah di Sg Cincin terus cari durian...

masa lalu kat Greenwood nampak ada org jual durian, kami pun singgah..


masa sampai tiada org
tak lama lepas tu ramai pula


durian pilihan kami
durian kampung dr batu kurau perak
sekilo 17 hinggit


hampir 90 hinggit juga harga durian kami ni
tak kisah la, janji masa posa tak meleleh air liur kami huhu


sedapnya...jgn mare tayang time posa pula


roti jala n sekaya durian makkk...
ada juga yg x mkn durian rupanya
ada geng dgn adikku nurul
mkn bila dah dimasak aja
buat bubur or sekaya




ok, baiii....

19 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Perghhhh ..
Makan kuah durian dan roti jala tu yg sedap Nur..
Anak2 akak suka..
Kat kampung baru nak membesar duriannya..
Mungkin raya baru gugur..

Kakzakie Purvit said...

Melampau betul Nur ni hihi....
Roti jala dan gula durian ni favourite kakak tau:)

Mia Kassim said...

Selamat berpuasa ..
Dah musim durian skg ni kan tp blum sempat lagi pegi beli .. 😊

saniah ibrahim said...

Mahal juga durian nya tu nur...
Akak dengan anak2 durian tak berapa minat ,agaknya dah puas makan durian sendiri wlpun ada sepokok je.Biasanya musim durian gugur banyak sedekah pada jiran2 je.
Tapi kaya durian dengan roti jala tu memang sedap nur.

Nieyl said...

nieyl pun sebelum puasa dapat makan durian..sedapnyaaa...

Mummydearie said...

Aduh! Lemah semangat! Tetiba rasa macam budak baru belajar puasa! Terliur!

Saya ni hantu durian. Kalau seguni pun pass kat saya, saya hadap aje dengan penuh kenikmatan ^_^

AnneRaini said...

sypun igt nk mkn durian sebelom pose tp xberkesempatan.. tgu raya jelah sbb bulan pose mmg xlalu nk mkn durian.

Fai Nardir said...

sedappnya durian kampung.. nyum nyum... cari juga kat sini, tapi masih belum musim lagi agaknya..

aryan azra said...

sedapnya..saya pun sebelum pose makan durian jugak

idzwa kamaruddin said...

ADUHAIIIII sedap nyer durian !

Puan Kutu said...

Sy dulu tak berapa suka durian tau.sekarang ni suka juga..klu makan cmtu saja tak feel sgt.sy suka makan dengan pulut dan santan.memang mabeleslah

Puan Kutu said...

Sy dulu tak berapa suka durian tau.sekarang ni suka juga..klu makan cmtu saja tak feel sgt.sy suka makan dengan pulut dan santan.memang mabeleslah

shalimar yusof said...

durian kampung pasti yang terbaikkkk

dear anies said...

waduhhhh sodap nyeeeeeeeeeeeee

Cikna said...

Bergetar airliur cikna ni.... kt tmpt Cikna mahal lg le,ritu jumpa yg murah pun rm24 sekilo....

Nooriah Abdullah said...

Salam minggu Qhaifa, roti jala pun letak durian?? Dapat bayangkan je mesti sedap sngt ni tunggu balik brunei nk try lah

QasehnyaRania said...

dua dua dh mkn hihi .nsb kan
durian mkn msadi kg hri tu.ayhbelikan
smlm berbuka jga dgn durian..
padahal sy bkn ska bau durian

LYAfrina said...

sedapnya...mmg musim durian skarang

hainom OKje said...

Hari tu pun maj baru makan durian Nur. Beli kat JJ jer....nak mencari durian yg biji malas