TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, May 24, 2016

TAJAMKAN SKILL...YA KE


Assalammualaikum....


amboi tajuk kelakar pulak hahaha...bukannya apa pektis untuk bulan posa nanti... ya ke ayat klise tuu

sebelum ke menu masakan weekend baru ni jom tengok menyegar mata saya setiap hari...ada semai anak benih cili padi dan daun kesom

tengoklah daun cili padi saya lebarnya...suka betul saya tengok...begitu juga dengan daun kesom senang betul hidupnya



 plan cuti sekolah nanti nak kerumah mak
mungkin lama juga...
 pokok dah cantik bila tak bersiram, layu laaa
sedihnya pula


sebenarnya anak2 ni kalau dah suka memang benda yang sama akan suruh mamanya buat...memang tak akan jemu...mamanya pula yang malas huhuhu

nak karipap mama...karipap mama yang terbaik lah

akhirnya dalam senyap2 saya pun uli karipap hahaha...kali ini ikut resepi dana mama aiyan tu.....sedap dana tq tau


pembantu setia mama aida aeish laaa


tadaaa siap juga
hr2 buat pun tak pa mama...tak jemu
ya ke..sapa nak uli mama juga huhu


malam tu saya goreng lg karipap
bersabar memasing tahan sbb nak tunggu
hubby balik kerja huhuhu....
11.50 mlm baru bole mkn
kebetulan masa saya dok uli karipap ptg tu
hubby call...dah tahulah saya buat karipap
so kena lah kasi hubby rasa
plan posa ni saya buat karipap frozen
nak makan terus goreng
jimat dan cepat tak gitu...


13 comments:

Zaitun said...

Kak Zai peminat karipap klau buat sendiri lg sedap rasa dia.
Pokok daun kesum memang senang hidup dia suka tanahnya lembab sikit. Nanti bila dah subur kena tukar pasu.

hainom OKje said...

Karipap ni faveret saya tau Nur....entah bilalah nak buat sendiri agaknya.
Selalunya beli jer. Tap tulah.... beli ni risiko nak dapat inti yg sedapkan...

Atie Yusof said...

sama dgn anak sy..suka sanagt makan karipap..hehe
bagus jg bila buat frozen, nti bulan puasa bila teringin makan terus je goreng utk berbuka :)

Kakzakie Purvit said...

Pokok kalau disayang dibelai memang subur Nur
Apa lagi daun kesum tu makin kita petik makin banyak tunasnya.

Karipap ni kuih tradisi yg tak mungkin lapuk dek zaman.

lieyalatif said...

lieya ni mujur kat opis ade kawan mak die buat karipap forzen yg mmg sedap kak....kulit die rangup walo dah sejuk...so i is order jelaa ngan die ekekeekekek...aci ngelat kan hahaahhhahaaha...lieya tak reti la kak buat kuih2 nieh.....

kak nur, pokok cili lieya pun dah bercambah kak...hope menjadi laa..alamklumla tangan lieya ni panas...risau kak kalo tak jadi....

Norhayati Mohd Isa said...

Elok cantik cili padi Nur tu..
Cili padi akak dah mati masa musim panas tu hari..
Kena bawa balik kg juga tu Nur..

eima said...

nk mkn karipap kami rumah batu muda je .. nk buat sendri tak reti nk kelim

idzwa kamaruddin said...

wahhh karipap sedap dimakan panas panas ;)

Lynn Hamzah said...

kita x pernah buat karipap sendiri...anak anak suka makan karipap ni...jadi nak kena belajar kut buat karipap sendiri...

che mid said...

Paling seronok bila ada yang masak dan ada yang makan. Rasa dihargai sangat..

aryan azra said...

bagus tu ada yang menolong, bila masak ada yang makan memang seronoklah kan

Mummydearie said...

Saya suka juga karipap tapi nak suruh buat sendiri memang malas. Ni saya nak buat karipap guna kulit roti aje. Tang tu saya rajinlah kot sebab tak payah menguli bagai!

dear anies said...

rajinnya anak dara yg sorang tuuuuu