TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, May 23, 2016

INI YANG TERBAIKKKKK


Assalammualaikum....



semenjak tangan pak mertua kena sakit gatal2 ni alah pada tanah orang kata...jarang2 dah kami dapat makan hasil dari tanaman kebunnya...bole kata semua adalah kat kebun tu...jarang sangatlah pak mertua beli kat kedai

hampir 1 tahun juga pak mertua kena sakit gatal2 ni tak tahu kenapa...jumpa doktor dah...jumpa pakar udahhh...last2 kalau dah x tahan pergi inject kat klinik aja...check darah ok ajaa

pak mertua saya ni bekas pengurus felda...banyak pengalaman dalam bidang pertanian ni...alhamdulillah semua tanaman beliau menjadi...itulah dah dapat sakit gatal2 jarang dah ke kebun

apalagi org luar pun ambil kesempatan nak curi hasil tanaman beliau...aduh sedihnya...bayangkanlah bertahun juga saya tak pernah beli pisang untuk digoreng...semua ambil kat kebun...rindunya saat2 itu



baru-baru ni pak mertua saya ke Johor...tak sangka ada buah tangan laa...ini lah yang terbaikkk...lupa nak ambil gambar....nasib baik ada lagi huhuhu...bekas plastik tu isinya dodol itu yang licin dulu...buah jambu tu bijinya sikit aja itu yg best...keledek tu saya goreng saja



anak2 paling suka ubi kayu...saya rebus cicah dgn kelapa parut...datang hubby buat pula sambal ikan masin...aduh teringat la hingga kini...lembut dn gebu isi ubinya



kebetulan masa afnan balik sekolah...masih ada baki ubi kayu rebus tak sempat nak minta dah licin dimakannya...lapar ke sedap tu entahlah



7 comments:

Kakzakie Purvit said...

Itulah Nur bila org yg rajin kena uji anak-cucu akan merasa kerugian sama
Kalau tak semua tak payah beli..

idzwa kamaruddin said...

amboii ubi kayu!

AnneRaini said...

sedapnye ubi rebus.. tp sy kalah mkn ubi.. berangin satu badan... kalo nak mkn ubi kena bersiap sedia dgn ubat angin. hehe

eima said...

SEMOGA FIL SENTIASA SIHAT ... ALHAMDULILLAH REZEKI

Acik Erna said...

sedapnya ubi kayu rebus tu nor

hainom OKje said...

Yelah kan dah gatal gatal tangan tu takut bertambah pulak gatalnya kalau berkebun.

Kecur saya tengok ubi kayu tu Nur....Lama tak mendapat ni. Sedapnya lahai. Anak anak saya tak berapa makan sangat ubi ni. Yg paling suka dah tentulah maknya hihi

dear anies said...

kalu dpt mkn dlm hujan...fuhhh heaven!