TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, May 19, 2016

MACAM2 ADA NI


Assalammualaikum....


sedar tak sedar dah hari khamis...anak2 pula sekarang tengah hadapi periksa pertengahan tahun...tak lama lagi nak cuti sekolah pula

along dah selesai periksanya minggu lepas...so bolehlah relaks...pernah dia suarakan kat saya cuti sekolah nak keluar dengan kengkawan...ini kali ke 2 la keluar..kali pertama keluar sebab nak tengok movie citer boboiboy dn munafik

sekali sekala kena bagi juga keluar dgn kengkawan...tak nak terlalu mengongkong sangatlah haha...


jom layan gambar pula lama dah terperap huhuhu




citer masa pergi rumah mak
mak kata nak makan rendang ayam negori 9
dengan gigihnya saya buat, alhamdulillah jadi
selalunya masak dgn hubby, hari tu hubby kerja
sendiri lah buat....




rupanya lepas makan kat restoran bonda malam tu
along, azeem, mak su & mak lang 
mereka pergi uptown danau kota
tgklah apa yg mereka beli
akhirnya along dpt juga kasut idaman hati
tu yg x sabar2 nak jenjalan



sebulan sekali mesti nak buat laksa
asyik makan nasi jemu pula hahaha


laksa goreng sedap juga, anak2 suka
baki laksa yg x habis tuu
konon2 nak cuba tp ank2 suka laa
bole buat lg ni



jejari keledek..itu nama yg saya beri
suka potong macam tu bila digoreng
selalu cicah dgn sambal kicap
kalau aeish dgn afnan suka cicah dgn gula




alahai ciannya gegurl mama sorang ni
geng tak ada so kenalah main sorang2..
bila tgk dia main x de geng sedih pula
takkan nak ajak abg2 main
memang tak laaa sbb tu mama jadi mangsa
asal dah siap masak...mama kena makan hihihi



ok, baiii....

12 comments:

Atie Yusof said...

Salam ...
seminggu lagi dah nak cuti sekolah..tu yg anak2 dah plan mcm2 kan.. hehe
pagi2 tengok laksa..terliur dah.. :)

Kakzakie Purvit said...

Along dah bujang remaja Nur kena faham jiwanya. Dgn anak dah besar kena didik bagai main layang-layang, lepas dan tarik. Dgn adik oklah sesekali kenalah mama makan apa yg adik masak walau tak boleh di telan. Kesian pulak kalau tak dilayan. Kakak dah puas dulu Nur..

Ummi Khalif said...

Saya peminat laksa. Tahun ne nak minta mak mertua buatkan laksa lagi untuk raya. Nak buat tak reti a.k.a malas melanda. Hehehehe..

Ummi Khalif said...

Saya peminat laksa. Tahun ne nak minta mak mertua buatkan laksa lagi untuk raya. Nak buat tak reti a.k.a malas melanda. Hehehehe..

hainom OKje said...

Nur ni rasanya kerap juga ye balik rumah mak. Dekat ke?
Org nogori confirm le terer buat rendang nogori ye dak...

Jarang sgt buat laksa ngan goreng keledek kat rumah ni sebab memasing kurang makan. Nasi jugak yg laku.....
Hihi...teringat pulak zaman anak mak kecik dulu, mmg jadi mangsa mereka jerlah....

Qhaifa Nur said...

hainom OKje....

mmg dekat bebenor...nur dok puchong...rumah mak kat batu caves aja...45 minit smpai umah mak nur
rumah MIL lg dekat 5 minit dh smpai huhuhu...tak pening la nk blik raya...

suami nur org nogori 9...jelebu

che mid said...

Uiii.. sedapnya rendang tuu. Mak mertua CM pun asal NS juga. Rindukan masak lemak cili padi dia juga.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Nur..mmg musim exam skrg...anak pompuan atie br awal bln ni examnya..anak llaki mggu dpn lak.Semoga anak2 Nur berjaya dgn cemerlang yer.
Jom join GA kak atie :)

norhidana miswan said...

silap nengok ntry akak time2 nk tgri ni....
terus lapo nengok rendang tuh... laksa goreng tuh... aduhla

mmg layan lah mkn keledek grg ngn sambal kicap kak...
sian anak dara sorang tuh yek... main sorang2...

alya chan said...

jom join giveaway kami http://alyasygsanda.blogspot.com/2016/05/giveaway-nalmr-blog-featuring-sassyrose.html

amirah said...

kak nur rajinnya wat laksa...meh semangkuk..huhuhu..kesukaan saya tu...

lahai...ni mmng bunga kesayangan mama ni..makan pun makan la kak..hihihi...janji dia suka kan..

dear anies said...

hntr laa semgkk ke sini kak hehehe