TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, May 5, 2016

PROGRAM SEMBELIHAN HALALAN TOYYIBAN


Assalammualaikum....
Salam Isra' Mikraj juga....


mungkin rezeki anak2 dan saya juga...cuti 3 hari balik rumah mak dan pihak masjid taman perumahan saya bersama jawi anjurkan program sembelihan halal toyyiban 2016...julung kali diadakan...siap masuk tv1 lagi

pagi2 ayam 150 ekor, biri-biri 3 ekor dan kambing 1 ekor tiba...sebelum tu jam 8 pagi ada ceramah dari ustaz jemputan mengenai halal toyyiban ni

yang terkesan kat anak2 pasai ceramah ni..mamaaa, fishcake, fishball jgn makan dah sbb orang cina yg buat..kita kena cari yg org islam buat...sudahhh mcmana tuh hihihi

kebetulan mak su masak makaroni speacial...siap ada cheese lg dlm fishball..langsung ank2 x makan...memang berkesan ceramah ustaz tu hahaha



ramailah yg daftar
along aiman nak daftar x blh sbb dh full


praktikal sembelihan ke atas 👇
ayam 150 ekor..biri2 3 ekor...kambing 1 ekor
sumbangan FAMA  & pihak JAWI


cara2 sembelihan ayam yg betul 
mak ambil bahagian yang ini 
walaupun ustaz dh tunjuk ajar
ramai yg buat silap..pestime buat kot ramai takut2 lg
sembelih kambing pun ada teknik
terkejut kami ustaz tu bacakan surah (x igtlah)
kambing diam dn rela utk dikorbankn
gmbr tiada kat fon along laaaa


azeem tak tahan tgk darah..muntah laa


masuk tv1 laa kami malam tu, glamer jap hahaha


sapa daftar sembelih ayam..kena potong sendiri
ayam bawa balik rumah tau
apa nak buat dengan ayam yg mak sembelih tu..
malam tu kami bakar ayam..
tak cukup sekorrr, kongsi2
mlm tu ada ceramah perdana
kambing td di bakar..tak sudah ank2 dok ulang
ke masjid makan kambing golekkk




p/s - bagus program macam  ni, ank2 dapat pendedahan yg betul bab halalan toyyiban ni

13 comments:

norhidana miswan said...

bgs betul ye kak ada program gini...
anak2 akak pun yg lelaki tuh berani2 betul... kecuali sorang lah yg tak sesuai sbb mabok darah ehheheh...

pastu siap msk dlm berita lg... waaa mmg best tuh

Kakzakie Purvit said...

Program macam inilah yg patut dihadiri anak-anak muda Nur
Sebab ramai anak muda yg tak tahu syarat sah sembelihan.

wahida said...

wah bagus sangat program ni kak...pendedahan yang mcm ni kita perlukan utk generasi akan datang...

Zaitun said...

Klau program sebegini dilakukan disetiap masjid tentu ramai anak2 muda yang mendapat ilmu dan boleh dipraktikkan.

Zaitun said...

Klau program sebegini dilakukan disetiap masjid tentu ramai anak2 muda yang mendapat ilmu dan boleh dipraktikkan.

Husna Rahman said...

bagusnya program mcm ni..

Mummydearie said...

Bagus juga ada program macam ni. Dapatlah anak-anak pendedahan yang sebenarnya. Lepas sembelih, nak buat apa lagi. Masak dan makanlah ya :)

hainom OKje said...

Yelah kan...budak budak jarang tengok tu, selalunya tengok ayam yg dah tergolek hihi...
Dekat dengan rumah ke masjid tu Qaifa

Bunda_nora said...

Tak pernah lagi dengar program sembelihan macam ni... bagus sangat...patut di perluaskan lagi dimerata tempat...

paridah said...

PROGRAM YG AMAT BAIK MEMBERI DIDIKAN KPD MASYARAKAT ILMU SEBENAR AMALAN SEMBELIHAN YG WAJIB MENURUT ISLAM...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

saya pun tak berapa tahan tengok darah..pening

Puan Kutu said...

Bagusnni..beri pendedahan awal pada anak2 kecil.anak2 ni lurus..sedao tu spageti..tak nk makan sbb tak pasti hallalan toyyibannya kan.bijak betul

dear anies said...

program yg baik ni utk golongan kanak2