TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, April 15, 2016

GULAI BURUNG PUYUH


Assalammualaikum.....



susah betul nak dapat stok burung puyuh sekarang...kalau dulu dekat dengan kedai Iwani...itupun tengok nasib...kalau ada kira rezeki la...

masa pergi rumah mak kebetulan dalam esbok ada burung puyuh...plan nak goreng aja tapi hubby cakap masak gulai sedap kebetulan mak ada kelapa 2 biji suruh anak2 gi kedai mesinkan...

salai dulu baru sedap...besar juga puyuhnya...lama betul tak makan puyuh ni...sekarang kalau makan kedai berapa yek harganya...barang sekarang mana ada murah...50 hinggit dapatlah 3 4 barang

campur pula dengan daun kunyit yang dipotong halus, aduh lagi tak sabar nak makan hahaha...




gulai puyuh + kentang


dah siap di salai
 kena kerat 2 pula sebab ramai youu


hubby orang negeri sembilan..
kalau masak gulai, santan mesti lebih dari sebiji
sebab tu kalau masak rendang ayam or daging
saya fikir 2..3 kali
seekor ayam 3 biji kelapa..sapa nak perah ooii haha


sementara tunggu mama masak
kita sarapan roti canai dulu ok



p/s - selamat berhujung minggu uolls...

7 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

eemmm dapnya gulai puyuh tu Nur..
Akak lama tak makan..

♥ aiNa yaZiD ♥ said...

suka puyuh... goreng pon sodap =)

Kakzakie Purvit said...

Kakak tak pernah terfikir puyuh gulai Nur
Biasa kakak goreng kunyit aje
Lain kalilah nak cuba macam Nur buat:)

babYpose said...

Oh sampai tiga buah kelapa ye, lemak sedap tu, burung puyuh biasa makan goreng, nampak sedap gulai tu QN

norhidana miswan said...

dana kalu blik kg msti bwk stok balik kl... sbb kt kampung ada org yg bela puyuh... mmg pembekal puyuh kt johor tuh...

org nogori klu msk lemak mmg dia punya santan bkn main pekat kan kak... teringat sorang kwn dulu mskkan lemak cili api ayam sekor santan sekilo... hambik ko

Acik Erna said...

suami orang n9 ye Nur..memang la nak puyuh masak lomak cili api kan..wajib salai dulu nur..acik dah tak perah santan dah nur.main beli siap perah je

hainom OKje said...

Kecik puyuh tu Qaifa....cukup ke ?
Jarang sangat makan puyuh ni apa tah lagi beli....Jarang jumpalah Qaifa