TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, April 14, 2016

APAM COKLAT



Assalammualaikum.....



belek2 resepi apa nak buat untuk minum petang sabtu lepas...akhirnya nak buat apam coklat lahhh...bahan semua ada...ok jom aida aeish kita mulakan operasi...bab ni laju aja diaaa




mama bagi adik buat laaa
bab ni dia memang suka
sambil isi tangan tu calit sikit masuk mulut


1 cwn tepung gandum
3/4 cwn gula pasir
1/2 cwn susu pekat
1/2 cwn minyak masak
1/2 cwn air panas
1 biji telur
1 sdk soda bikarbonat n baking powder
1/2 cwn serbuk koko

semua tu blender saja
kukus dalam 15 minit


apam coklat siappp




petang tu pulak adik saya nurul (mak su)
wasap gambar minum petang mereka pula
oh tidakkk memang jelesss tau

dia buat cekodok nasi
dengan brownies keduttt
sabar wahai hati
nanti kita try buat juga hehehe


ok...baiii



7 comments:

babYpose said...

Sedap apam coklat tu, brownie pun menarik, nanti boleh buat kan :)

Kakzakie Purvit said...

Kenapa Mak Su tak hantar sikit buat anak-anak buah
Mak Su pun teringin apam coklat Aida buat sebenarnya:)

Tina Othman said...

Wah menarik semua menu

norhidana miswan said...

senang je rupenyer bt apam nih ek kak.... lg sedap bila anak dara yg tlg bt

Raihanah Ahmad said...

sedap juga tu ya

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

amboii untung la kan ada yang rajin tolong kat dapur...brownies kedut tu nampak sedappp

hainom OKje said...

Jarang buat minum petang....tak de sapa nak makan, kang mak jugak yg kena habiskan....sudahnya mak jugaklah yg gemuk hihi...

Kalau saya suka apam gula melaka pakai loyang tu Qaifa