TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, April 20, 2016

DEMAM...MAKAN2


Assalammualaikum.....


skrg anak2 dah mula mengeluh panas mama...mandi 2 3 kali sorang...aida aeish balik sekolah baru ni tengok macam x bermaya saja...pegang dahi konpom demam

sempat lagi bisik kat telinga saya jangkit dengan kawan mama...dia demam mama...pandai lah adik ni...dah nak demam nak buat cam mana

semalam tak pergi sekolah... kebetulan ada injection laa utk tahun 1...cepat sembuh tau bole nurse injet adikkkk hari ni




syukur aida aeish dah pandai telan ubat
kalau x kena hancur atau beli syrup panadol


x nak makan nasi 
bila cakap mama buat wedges laju, licinnn


bila suruh buat kerja maths
macam2 gaya ada


bab ni paling mama papa suka
skrg anak2 dah pandai makan sambal belacan
 kalau tidak along sorang je pandai
sekarang asal buat sure licinnnn
tgklah tu buat byk mana x cukup
siap gaul dgn nasi lagi


punyalah lama x buat bubur kacang hijau
2 hari lepas hajat tertunai hahaha
mesti cicah dengan roti atau biskut lemak
dan satu lg suka simpan dlm esbok
makan sejuk2...nyummmm 

13 comments:

babYpose said...

Bubur kacang dalam pressure cooker mau 30 minit juga kalau tak rendam malam, sian aeish demam, cepat sembuh sayang, mahu jugak buat homework syukur.

Kakzakie Purvit said...

Kalau demam memang nurse tak akan bagi injection Nur
Harap-harap anak-anak boleh bertahanlah dgn cuaca sekarang ni kan.
Demam itulah yg membimbangkan..

Lama kakak tak buat bubur kacang tau:)

mama maman aka yana said...

Skrg mmg panas.. Sian ngan bdk2 kann.. Semoga lekas sihat yer adik

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

idzwa kamaruddin said...

semoga anak-anak diberi kesembuhan dgn segera.

saniah ibrahim said...

Dgn cuaca skg ni budak2 mudah sangat demam kan.Tapi akak suka tengok anak Nur tak sehat pun masih nak makan.
Anak bongsu akak ni dah 10 thn jangan kan sambal belacan ,nmpk lauk merah sikit pun tak berani makan...tak tahan pedas.
Bubur kacang ,sedapnya ...dah lama tak buat.Memang sedap bila di sejuk kan.

Zaitun said...

Semoga cepat sembuh. Kena banyak minum air cuaca terlalu panas. Bagusnya boleh makan sambal belacan. Bubur kacang sedapnya klau disimpan dlm fridge.

wahida said...

wah bagusnya anak2 akak, pandai makan sambal belcan, anak saya especially si abang tu, susah sangat nak makan sambal...ni kan pulak sambal belacan...mmg budak2 tu x reti..huhu...

lieyalatif said...

wah kak....bagusnye...pandai mkn sambal belacan...pandai makan pedas...kat umah lieya ni jgn harap le...dok import lagi cili kering kelantaan yg tak pedas tu utk stok masak2 haahahhahaha...

betul kak, skrang musim panas..... sian tgk budak2 nieh...kdg2 ari jumat org pontengkan ajek budak2 ni sekolah kafa...tgk dah letih semacam ajek.....hope anak2 akak sihat2 semua....

Putri said...

Sekarang ni musim panas..memang senang nk kena demam.ali dah 2x demam.tahun ni. selalu anak2 saya jarang demam...seronok anak2 jenis x cerewet makan..

hainom OKje said...

Kesian adik demam. Bagusnya anak awak pandai makan sambal belacan Qaifa. Sedap sikit makan....ada org tolong berebut.

Kat sini anak anak tak suka bubur kacang.Tulah pasal, malas nak buat

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

sambal belacan la sedap...penaik selera makan :)

Mummydearie said...

Sedapnya bubur kacang hijau tu. Kalau letak dalam peti sejuk, lepas tu makan lagilah ohsem rasanya. Bubur kacang hijau letak durian pun sedap juga. Arghh! Sudah terliur jadinya pulak!