TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, April 11, 2016

BUAH TANGAN DARI ACEHHH


Assalammualaikum....


alhamdulilah, mak selamat balik dari Aceh...11 pg 04/04/2016 mendarat kat KLIA...mak tak tahu anak lelakinya nak ambil...bayar lah 30 hinggit sorang duit van...rajinnya adik saya tu ambil cuti nak sambut mak balik...

dalam wasap nak singgah rumah saya sebelum balik...sure mak nak jumpa anak sulung dia ni...rindu yeeeee...suka2 aja kau nur hahaha

lupa nak ambil gambar mak...tapi nampak diwajah mak kepenatan...sakit kaki katanya...jam 1 ptg mak sampai rumah saya...duduk sembahyang dalam 3.30 ptg berangkat balik rumahnya...selesa nak tido baring kat rumah sendiri kottt

seronok dengar citer mak pasai Aceh...ada rezeki nak jalan sana lah...in shaa Allah...terpengun bila mak tunjuk gambar kapal yang tersangkut kat rumah orang tu...subhanallah besarnya..mak sempat masuk dalam kapal tu




sebelum balik mak beri buah tangan dari Aceh
 terima kasih makkkk


kopi Gayo - serbuk kopinya halus sangat
rasanya pun sedapppp


ada orang jual kuih talam ubi kayu
mak takut nak beli banyak
 takut tak sedap katanya
belilah 1 kotak aja harga 6 hinggit 
sampai rumah saya mak pun potong bagi rasa
ya allah sedapnya, wangi sesangat, lembuttt
mak bole cakap kalau mak tahu sedap cam gini
mak beli banyakkkk...
pemandu pelancong yg bawa rombongan mak
jual 10 hinggit tauu


kerepek melinjau (sori kalau salah eja)
kalau makan tak nak berhenti tau
mak beli jenis yg besar2
sedap pula cicah dgn sos cili thai
berebut kami anak beranak



p/s - mak cakap ada member dia ajak pi India pula...hai mak nak jumpa shah ruk khan keeee...

8 comments:

norhidana miswan said...

seronoknya kan mak akak sampai ke sana....
tak lupa anak cucu dpt buah tgn baju sorang selai tuh...

melinjau tuh mmg sedap.... lagi2 yg dr indon sbb mmg ramai yg bt kt sana...

wahhhh pasn jgn jeles lah ada gambar mak akak ngn shah ruk khan

Kakzakie Purvit said...

Alhamdulillah... dah balik dah mak
Banyak mak beli utk anak-cucu
Itulah ke mana pun mak tetap anak-cucu juga yg dia ingat.

Nafira usof said...

ini yang syok jumpa org baru balik jenjalan. mesti ade ole2 kan. hehehehe.
Indonesia memang terkenal dgn pelbagai makanan kan~ pelik2 pon ade. berani ngan tak je nak cuba.

idzwa kamaruddin said...

saya tak reti makan kopok melinjau tu..rase dai macam pelik.

wahida said...

saya suka kepek melinjau tu kak oiiiii...saya boleh hadap sensorang kat ofis ni sampai lupa diri...hahaha...

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

banyaknya cenderahati..keropok tu pahit-pahit lemak sedappp!

hainom OKje said...

Seronok jadi mak Qaifa kan....sihat lagi dan boleh berjalan jalan cenggitu...nikmat Allah bagi tu.

Kalau dah ke Indon mmg kerepek melinjo ler yg pemesnya....pahit tp sedapkan...
Wah....sedap sgt ke bingka ubi tu Qaifa?

hainom OKje said...

Seronok jadi mak Qaifa kan....sihat lagi dan boleh berjalan jalan cenggitu...nikmat Allah bagi tu.

Kalau dah ke Indon mmg kerepek melinjo ler yg pemesnya....pahit tp sedapkan...
Wah....sedap sgt ke bingka ubi tu Qaifa?