TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, March 8, 2016

BUAT KEK LAGI


Assalammualaikum....



sekarang buka fb ramai yang share resepi
mudahlah tak payah pening2 dok fikir nak masak apakan
saya rajin share, buat belakang kira haha
selalunya hujung minggu ni rajin sikit
anak2 semua ada kat rumah 
apalagi keluar pelbagai resepi
ahad lepas rajin nak buat kek pula
so gigih dan cuba jayanya saya buat
ok...sedapp




tadaa siap 
kek cawan coklat lembab
sukatan bahan guna cawan..tu yg namanya kek cawan 
saya malas nak letak dlam bekas yg kecil2
masuk dalam loyang..kukus
dah siap letak topping atasnya..mudah aja


  sebelum di kukus dan selepas masak
tahu saja budak2 geram betul tengok coklat
sabar... belum keras lg toppingnya
dalam diam jari memasing dok calit coklat
tak sempat topping nak keras meroyan nak makan
last2 potong gak..makanlahhh



tiba2 along aiman cakap
mama..besday along baru ni kita x potong kek pun
alahai..anak sedihnya mama dengar
dalam pada tuh carilah simbol hepi besday
terus letak dan jom nyanyi besday buat along
besday along bulan feb..kira x lewatlahhh
sayang betul nk lap coklat tepi pinggan tuh
biar aja..tu yg kurang kemas sikit hahaaa


kebetulan fil/mil datang malam tuh
dapatlah merasa..tinggal sepotong aja
nanti kita buat yup




11 comments:

rasp said...

terernya u buat kek...
i terer makan je hahahhaa...
bestlah ada homemade kek tu..
lagi bermakna tau selebret...

SYANI said...

Saya pun dah lama tak buat kek
Penyakit M asyik singgah je..

norhidana miswan said...

kalu bt kek coklat nih mkn pns2 mmg layan kan kak... kalu kt umah akak msti kejap je abis sebiji kek tuh kan... bdk2 baya2 anak akak tu msti bersemangat mkn...

sedih lak nengok muke si along tuh kak... lps ni kene bt kek sndiri jelah kak kalu bday anak2

Norhayati Mohd Isa said...

Kek coklat memang budak2 suka Nur..
Anak akak bawa pegi sekolah..
Siap cikgu suruh akak buat pulak..
Aduhai akak buat utk makan2 jer..
Kena buat juga sebab cikgu tu preggy..

Sian Along..
Kira kek utk along lah tu :)

mun said...

terliur tengok kek coklat akak...

senang kan kak...bersepah je resepi org share kat fb ni...

Kakzakie Purvit said...

Kek cawan ni cepat nak buat pun ye juga Nur
Kalau dah semua suka boleh buat lagi dan lagi.

Nabila Syifa said...

rajin buat kek. kita jarang2 dapt buat.sbb malas.ahahah

Husna Rahman said...

lahaii....ari ni blogwalking asyik jumpa kek jerr...jamu mata jela gamaknya...sabo ye mulut..perut pun sama..duk diam2..huhu

babYpose said...

Nampak sedap kek tu, rezeki aiman dapat potong kek tu, rezeki Fil n Mil juga.

PeRdU cINta said...

Jangan kata budak...PC pun boleh pitam kalau disuruh tunggu topping tu keras...hihi...baik colet dulu....hihi...

nuyui a.k.a miss YUI said...

sdpnya kak..