TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, December 5, 2013

SELAMAT TINGGAL TASKA PERMATA HATI


Salam Semua....

28/11/2013 hari terakhir aeish kat taska permata hati.....sebak nak beritahu kat Cik Pah (Pn. Fatimah) pengasuh yang membela aeish dari umurnya 2 bulan lagi hari itu hari last aeish duduk taska......bila saya beritahu Cik Pah terus peluk aeish sambil menangis.....katanya tak sangka dari umurnya 2 bulan dibela sekarang nak pergi dah...tak pernah saya tengok ada pengasuh sebegitu....dijaga seperti cucu sendiri

kat taska permata hati disinilah saya hantar afnan dan aeish....afnan saya hantar masa umurnya 4 bulan sehingga nak masuk tadika....lepas tu dah tak hantar....kini giliran aeish pula meninggalkannya...mahu tak sedih

dari saya hantar afnan hingga aeish....setiap kali nak balik Cik Pah mendakap mereka berdua siap cium pipi lagi....mana tak terharu, saya pula rasa amat bersyukur sepanjang dibawah penjagaan Cik Pah tiada perkara yang tidak diingini berlaku.....begitu juga dengan pengasuh yang lain....alhamdulillah

budi baik Cik Pah selama menjaga afnan dan aeish tak terbalas jasanya....semoga Cik Pah diberi kesihatan yang baik dan panjang umurnya (umur Cik Pah 60 lebih)..... masih kuat untuk bekerja lagi

ada rezeki kita berjumpa lagi....In Shaa Allah


taska permata hati
taman koperasi polis fasa 2, kl


inilah dia Cik Pah (Pn. Fatimah)
pengasuh 2 anak saya afnan dan aeish
jasanya yang terbalas
buat masa ini aeish duduk dengan nenek
sebelum kami semua berpindah

24 comments:

aTieYusof Family said...

Sedihkan pula bila dah rapat dan jaga anak2 kita dgn baik, pastu kena berpisah plak.. lumrah, kena move on..baiknya pengasuh anak2 akak ni..moga terus diberi kesihatan yg berpanjangan...amin! :)

Jue a.k.a Ibu 2F said...

tetiba jue pulak rasa sebaknya..
walaupun dia tak mengasuh lagi harap hubungan ini kekal selamanya

lia said...

saya sendiri rasa sebak bc entry ni... sepertimana saya sebak biler terpaksa pisahkan pengasuh Amsyar dgn dia masa kami pindah rumah... menangis pengasuh 2 & cal tiap hari tnyakan khabar Amsyar... semoga Allah merahmati mereka...

Qhaifa Nur said...

- (aTie Yusof Family)

memang dah beritahu bln nov last hantar aeish....bila tiba harinya sedih tak dapat dibayangkan...bertahun jaga anak...

- (Jue a.k.a Ibu 2F)

orang berbudi dengan kita Jue...satu lagi cik pah ni tak berkira orangnya...

Qhaifa Nur said...

- (lia)

ini pun selalu tanya aeish tak rindu nek pah ke...katanya adik tak pergi taska...tapi mukanya nampak sedih...budak dah cerdik...pula tu dibela dari kecil...

amirah said...

sebaknyaaa...mestila sedih sebab dari kecik lagi dgn pengasuh yg sama, yang baik memang dikenang kan kak..moga aiesh baik2 aje lepas ni

NM03 said...

mesti kak pah akan rasa rindu kepada mereka semua. mesti makan masa nak ilangkan rasa rindu itu

lieyalatif said...

ya Allah kak...lieya plak yg nangis bace...skrang bukan senang nak cari taska yg okey...pengasuh yg ikhlas menjaga anak2 kite...bertuah akak....

in sha Allah kak...jauh di mate tapi dekat di hati...nanti kalo ade kelapangan ke sane bolehsinggah taska tu.....

eima said...

o0o inat kan nenek depa yg jaga ...
tak pe la pas ni akak jg sendrik lg puas hati

Nafira usof said...

huhuhuhu.. saya pulak yang sedih baca n3 nih.. memang betol, jasa pengasuh anak2 kita memang x terbalas walaupon tetiap bulan kita mmg bayar yuran pengasuh. jasa mereka memang besar bagi ibu yang bekerja cam saya. huhuhuhu.

Rai Ourkizuna said...

bukan senang nak jumpa pengasuh yg baik zaman sekarang ni kan kak..

syariza09 said...

mmg sedihkan, maklumla dia jaga budak2 ni masa baby lg. alhamdulillah bila dpt pengasuh camni, jaga mcm anak cucu sendiri

Kakzakie said...

Kakak dapat rasakan macam mana Nur tak sedih nak berpisah sebab dah lama jaga anak-anak dah tu baik pulak tu orgnya...

::NureeN:: said...

rasa lega bila dpt pengasuh yg mcm ni kan...
x pe lah, sng2 nati kak nur bleh melawat taska tue kan...
silaturrahim antra akak ngan cik pah akan kekal hingga akhir hayat.. insyaALLAH

Cho Zila said...

rezeki ler kalau dapattu sebab banyak yang kita dengar benda yang tak baik .. tapi sebenarnya ramai gak yang dapat baik2kan... memang sedihlerkan tapi nak buat camnerkan..

lovely said...

bestnya dapat pengasuh yang baik..

Kesuma Angsana said...

kalau yg baik2 tu sampai bila2 kita ingatkan jasa nyer !

Ummiarissa Mahdi said...

pastilah sedih Nur,jaga anak Nur dari kecik...saya pun pernah rasa begitu bila anak yang saya asuh berpindah ...takpelah jasanya jangan dilupa...bagus pengasuh anak Nur ni..

Rinna said...

Bagusnya dpt pengasuh yang penyayang ginikan.. Kita nak tinggalkan anak pun tak risau..

Tihara said...

sedih baca entry ni, lama kan dia ngasuh anak2 kak nur

Rizziela said...

mestilah sedih..lepas ni dah tak jaga dah kan

aTieYusof Family said...

Salam Jumaat Kak..:)

Qashmere said...

Mesti sedih nak berpisah.

Khai♥Rin : anies said...

sy yg bc ni dah terharu...