TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, December 4, 2013

KARNIVAL HARI KELUARGA PENDUDUK


Salam Semua...

sabtu lepas buat julung kalinya
 karnival hari keluarga penduduk
 di kediaman saya diadakan
bertahun duduk kat sini ini
kali pertama diadakan sejak bertukar ketua
dirasmikan oleh ketua UMNO cawangan Batu
Senator Datuk Yahya
walaupun tak ramai penduduk yang hadir
 ia tetap meriah kanak-kanak paling
seronok pelbagai acara dipertandingkan
anak-anak semua acara mereka masuk
bila menang tak sudah-sudah
nama QHAIFA yang disebut
dah semua panggal nama
 anak-anak dengan QHAIFA





anak-anak tengah kusyuk mewarna


tak sangka hubby masuk menganyam ketupat
tak menang kata hubby daunnya pendek, susah sikit


turn kanak-kanak pula semua berlari masuk dalam padang


kami ambil 1 gerai jualan kat karnival ni
jual buah jambu dan kuih bom


anak-anak semangat nak berniaga
mamapapa pun seronok juga


JPA (Pertahanan Awam) pun ada sekali
siap bawa ular lagi


along aiman takut sebenarnya
atas desakan papa kena berani


papa pun nak bergambar dengan ular juga
mama pegang saja, lembut dan sejuk kulitnya ha..ha..




hadiah anak-anak mama
semua anak dapat


time buka hadiah





13 comments:

Rai Ourkizuna said...

wahh.. hebat anak anak akak.. semua menang dapat hadiah..

gelinya nak pegang ularrr...

che mid said...

Wah penuh kerusi dengan hadiah!! tahniah anak-anak dan mama papa nya juga!

LadyBird said...

sonoknyer.. :D

p/s : salam perkenalan kak :D

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Berani jugak Nur pegang ular tu ye, akak geli... best kalau ada acara macam ni, boleh kenal antra satu sama lain...

::NureeN:: said...

meriah tol...
ada ular tue yg best.. :P

lia said...

dpt berjual mmg best... d samping anak2 belajar mengira ;)

Miza Lee said...

wa, macam best je! meriah je! :')

Kesuma Angsana said...

wah meriah nampak majlisnyer ni !

aanie said...

kalau event mcm ni anak2 la paling seronok...

aTieYusof Family said...

Meriah juga Karnival nya ye Kak..
seronok boleh tgk mcm2...:)

eB said...

aah, ular tuh mmg lembut kan? tapi yg bsr keras jugak la, berat... he3...
best la, meriah gini. i lioke :)

zila norazila said...

Seronoknya..yg ular tu seram sikit..bbdk mmg suka klu time bkk hadiah..

Jue a.k.a Ibu 2F said...

bestnya....