TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, November 14, 2013

SELAMAT PENGANTIN BARU


Salam Semua....

sampai rumah pak long jam 2.30 pg....makan gitu gini...tidur jam 3.30 pagi.....esoknya (jumaat 08/11/13) kena bangun awal sebab akad nikah 10 pg di Pejabat Penolong Pendaftaran Nikah Kota Tinggi....dalam 6 buah kereta iringi pengantin hari tuh....

akad nikah


cantik pelaminnya, simple


ramai-ramai serbu pejabat penolong pendaftaran nikah, kota tinggi 


dah masuk dalam pejabat,  rupanya ada pelamin laaa
masa ni tok kadi cerita sedikit nikah kahwin
tok kadinya memang kelakar habis, semua ketawa mendengar


alhamdulillah, sekali lafaz sah bergelar suami isteri
dapat mas kahwin dari lelaki


dah selesai boleh bergambar kat
pelamin yang disediakan
selamat pengantin baru buat
Faedah Tahar & Suami


tengoklak anak-anak mama kusyuk
dengar celoteh tok kadi
jangan tak tahu 4 hero berbaju batik


sebelum balik tangkap gambar dulu




malamnya diadakan majlis berinai

ini pula majlis berinai sebelah malamnya...hujan dari petang hingga tengah malam....berpayunglah rombongan pihak pengantin lelaki malam tuh....pihak perempuan mahu tol dari pihak lelaki diadakan semasa majlis berinai....jom duduk rapat-rapat kutip duit tol ha...ha..

malam tuh kami semua dijamu makan nasi ayam dan sup gear box kambing lagi.....






14 comments:

asyifa mustaffa said...

Pestime tgk kat pejbat ada siap plamin...;-)

attyfir said...

1st time gak , tgk kt pejabat kadi ada pelamin.. bagus sgt

pelamin yg kt umah pengantin pun cantik dan simple je..

jom tolong like page
https://www.facebook.com/attyfircloset

tq :)

Nurulhuda Abdul Latip said...

Tahniah pada pengantin, dah malam pas tu hujan dapat makan sup gear box kambing lagi? Fuhhh sedapp

Kakzakie said...

Kalau dekat sini memang banyak yg buat sup masa malam berinai atau majlis berzanji /khatam quran Nur. Kena hujan mesti best makan sup:)

lieyalatif said...

meriah hah kak...sampai 6 biji kete folo....tak sangka ade pelamin gak kat sane kan kak....jadi laa walo pun pelamin sempoi.....selalunye takde pelamin so nikah pun kat meja tok kadi jek...yg ni mmg okey sgt2 ni...nampak mcm suasana kat umah plak heheheehehe

Tihara said...

selamat pengantin baru, moga diberkati Allah selalu

Queen Teratai said...

kat pejabat kadi tu mmg dia dh buat pelamin siap2 ke kak? best la gitu... Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.. selamat pengantin baru kepada pasangan yer

Rizziela said...

cantiklah pelamin putih merah..simple tp nice

e!ya said...

selamat pengantin baru..semoga kekal ke jannah..serta diberkati amin

Rai Ourkizuna said...

tahniah buat pasangan.. semoga berkekalan bahagia sentiasa..

JunAina said...

kalau kat tempat saya kebanyakan majlis nikah buat kat masjid sekarang ni ada juga imam yang sanggup datang rumah. kg saya imam minta nikah kat masjid.

Azian Elias said...

suka pelamin tu. very simple and yet comel..

aTieYusof Family said...

wah! meriah majlisnya..
Selamat Pengantin Baru buat mempelai..moga bahagis till Jannah:)

Kesuma Angsana said...

mmg meriah sungguh majlisnyer !