TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, November 13, 2013

HUJUNG MINGGU DI JOHOR


Salam Semua....

08 Nov - 10 Nov 2013 berhujung minggu kat Felda Pasak, Kota Tinggi Johor menghadiri majlis kenduri kawen anak pak long hubby (Faedah Tahar ).....dari rumah MIL kat Puchong jam 9.30 malam bertolak dengan 2 buah kereta

itulah dia bila jalan waktu malam kat highway ni asyik berselisih dengan lori atau bas sesaja...takutnya... suka hati mereka nak memotong bahaya tau dalam pada tuh mata sempat jeling tengok meter kereta 140 - 160 tak lepas kalau hubby bawa.....nasib baik MIL tumpang bila terasa laju mulutnya membebellah...

alhamdulillah jam 2.30 pagi selamat sampai rumah pak long hubby.....gelap seisi rumah semua dok lena tidur nampak hingga kedatangan kami mereka tak sedari....

rupanya malam tuh pak long buat kenduri.....makanan yang terhidang kat luar rumah tak dibawa masuk....perut masing-masing tengah lapar apalagi makan dulu memang langkah kanan....

dalam pada tuh jerit beri salam.... 





nasib baik bawa toto
rebah seat belakang sedapnya tidur yup
sedar-sedar dah sampai




rezeki kami pagi tuh
rupanya ada kenduri malam tuh
makanan masih panas lagi
ada mee jawa dan kuih muih
lapar punya pasai 2 x tambah...sedaplah


sempat snap gambar FIL dok makan
tengoklah muka anak-anak
tengah mamai tuh

18 comments:

eima said...

mmg langkah kanan lah

lieyalatif said...

lieya pun selalu baut gitu kak...turun kan seat belakang pastu bentang toto...seronok n selesa anak2 tdo kan kak....

wahh kak langkah kanan tu ....tak yah hidang2 tapi mmg dah siap berhidang hah heheeheheh....

betul kak nur, kalo kat highway ni takut bab2 lori tu....dah le byk kes srkang nieh...

Acik Erna said...

assalam nur..acik jarang sangat jalan malam..kalau nak pi jauh..bertolk [pagi sebelum subuh lagi..

aTieYusof Family said...

Langkah kanan lah ye...rezeki makan nasi kenduri...:)

syariza09 said...

hamboi...sedapnya budak2 tu tido, sib baik ada toto yer

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Lena bebudak tu Nur, jauh perjalanan kan :)

Queen Teratai said...

WAH.. BERJALAN SAMPAI KE JOHOR..

ALHAMDULILLAH ADA REZEKI MENANTI RUPANYA SELEPAS MEREDAH PERJALANAN YANG AGAK JAUHLA..

PakcikLie PCL said...

Salam pcl singgah sini. .hemm tgh mlm drive. hubby tak rasa ngantuk ke..kalu sy sejam drive dah menguap bepuluh kali..tak sanggup.

pcl~www.nazlee.com

asyifa mustaffa said...

Sy pun skrng x suka sngt jln jauh mlm2....hiway mmg bnyk lori dgn bas...lelaju lak tu...seriau je tgk!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wahhh semua pengsan dah kat belakang tu...

wah rezeki tu...mmg langkah kanan sungguh nie...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Nur...lena betul anak2 Nur tidur kat blkg tu ya.Sibbaek ada toto,selesa gak anak2 tido.

Nurulhuda Abdul Latip said...

sedapnya mi jawa...:)

Ann Ishak said...

agaknya memang paklong saja tinggalkan makanan untuk uolsss, memang betul kalau travel jauh ni perut lapo sesaja :)

Tihara said...

1st time dengar nama tempat felda pasak..mesti best kan jalan2 johor :)

Wani said...

salam kak....felda pasak tu kat mana area johor lalu dekat kelapa sawit ke ...luas sangat johor ni ..banyak felda pulak tu..alahai sumenya melentok tido hihi

ohpanduan panduan said...

seronok jika kadang-kadang bercuti bersama keluarga macam ni.

norhidana miswan said...

rezeki yek kak... udahla bg salam tak dgr, perut pun lapo n ngantuk ada lak makanan... bedal dulu heheh...

aah kak hiway ke johor tu kalu mlm ke pagi mmg banyak lori beso2, udahla 2 line je kan... lg lah kite payah

aTieYusof Family said...

Salam singgah di pagi Khamis..:)