TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, October 16, 2013

KEK TIRAMISU (LADY FINGER)


Salam Semua...


hari ini mula kerja..badan rasa lemau...mana tak banyak makan rendang, ketupat macam-macam laaa...aduh perut dari malam tadi tak best....perut meragam 

hari ini nak kongsi kek tiramisu mudah dibuat my adik laaa...sedap dan mudah bagi saya...lagi lama simpan lagi sedappp



inilah bahannya..mudahkan



along aiman tolong blender
tiramisu + perisa vanila + cream



biskut dicelup dalam air nescafe dulu baru disusun



lepas itu baru bubuh tiramisu bahagian atasnya



tabur dengan milo



susun lagi hingga habis





bahagian atasnya bubuh milo lagi



dah siap terus masuk dalam peti sejuk...

19 comments:

Nurulhuda Abdul Latip said...

Pernah dah buat tiramisu ni memang sedap kan lagi2 kalau simpan dalam fridge tu..Tu la kak, badan memang lemau sangat nak2 lagi semalam makan macam2..malam tadi pun senak betul perut hehehe

lia said...

Allah... fav sy ni tiramisu.... iskkkkk meleleh la air liur saya he3

Rai Ourkizuna said...

pernah makan yg adik ipar makan.. sedapp..berbanding guna cream cheese guna mascarpone lagi sedap.. hehe..

Queen Teratai said...

senang je ye.. nk try buat gak la.. hehehe

mamyharraz said...

mmg lazat.
sy pun suka mkan tiramisu ni

aizamia3 said...

tengok pada resepi senang tapi tuannya tak senang nak buat.. hehehe..

Liza said...

perghhh, rasa nak ngap sekarang jugak...hihii

Kakzakie said...

Oh... sedapnya Nur. Kakak terliur dibuatnya..

Ema Johari said...

ermm...lazatnya..

NM03 said...

sedapnye nampak... terliur ok...

Khai♥Rin : anies said...

kt mn kak nk cr biskut tu? pasaraya biasa ada ke?

Bbwana adienia said...

terliurnya tengok tiramisu tu..dah lama x buat..

nurzara alisya said...

macam senang..jie nak try la nanti..^_^

Umi Qi said...

Oh my...sedap yer tgk tiramisu...untung akak punya anak yg rajin menolong...sonoknye tgk keluarga saling tolong menolong :)

Kakzakie said...

Walau kelihatan mudah tapi kakak tak pernah buat pun Nur...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wahhh sedap ni..... bagus anak2 bujang ni..rajin tolong...

norhidana miswan said...

senang je nk bt yek kak... seronok lah akak.. anak2 sume ringan tulang...dulu2 kalu dgr kek tiramisu nih msti org ckp pyh nk bt lah mahal lah...skrg nih dh blh bt sndiri je kan

Ain Noraini said...

rajin ye tolong mama...
mudah dan sedap yee...boleh cuba ls mcm ni..

♥ ROS ♥ said...

Seyapppnyer... Ros pun suka sgt tiramisu...
Suka buh serbuk coklat..rasa pahit2...hehheh