TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, October 11, 2013

CH 3 - PETIK SAYUR SENDIRI


Salam Semua...


Santai kami di CH kali ini banyak masa diluangkan kat kawasan Sungai Palas......nak panjat gunung.... nak petik sayur yang segar...... nak merasa minum teh di anjung teh boh Sungai Palas kita perlu melalui Sungai Palas...dari jalan bawah kita akan nampak tanda arah menuju ke sini

Lepas turun gunung kami petik sayur idaman (segar lagi) kat sini saja kita boleh petik sendiri...tempat lain tiada rasanya....stoberi pun ada sekali....







aiman petik leek



azeem pula petik baby carrot



amzar nak petik bunga kobis



afnan nak leek juga



aeish nak stoberi



12 tahun pekerja ni dah berada kat sini
fasih dah bercakap melayu, baik hati juga
layanan kira A...



sempat lagi kami rasa kobis ...manis kata anak-anak








ini sayuran yang kami petik dan terus beli
semua dalam RM 50 



dah tak sabar nak makan stoberi anak mama ni



jangan tak tahu kami lunch kat puncak bukit..bawah tu ladang teh boh sungai palas
menu ikan sardin, ayam goreng, ikan bilis, sayur, hotdog






inilah anjung teh sungai palas
kami tak minum sebab tempat penuh



ais kerim mesti beli setiap kali datang CH
(hanya di Healty Strawberry Farm)



jem stoberi juga
3 botol RM 20

habis sudah santai sehari kami di CH......



p/s - selamat hari raya aidiladha semua....


20 comments:

lia said...

Ya Allah... seronok sgt sy baca n3 akak psl CH ni... mcm nak p skng jugak jer...

AYuNG said...

bestnya....=)

Acik Erna said...

sedp aiskrim strawberry tu ye nur..tengok merah macam tu nampak sedap sangat

Ummialyaanas said...

salam..

aiskrim stoberi kt CH mmg terbaek..
xpenah jmpe tpt yg blh petik sayur sndr..nxt time nk pegi tpt ni la..hehe

salam pekenalan

Jue a.k.a Ibu 2F said...

seronoknya kakak..
jue ni bila lah agaknya nak sampai

asyifa mustaffa said...

sy smpi kat boh tu je...x tau plak ada tmpt bole ptik2 sayur ni...

Kakzakie said...

Sedap dan nyaman makan atas puncak duduk atas batu macam anak-anak buat:)

eB said...

eskrem tuh mmg wajib bli kan? he3...
tapi petik sendiri... kat ner tuh?

QueeN TerataI said...

strawberry tu yg mengancam.. hehehe

Kesuma Angsana said...

perghhh mmg best giler lah !

eima said...

tak penah tau yang leh petik sayur ... tp nk naik ke situ mmg jawab tk mungkin la .....

Tina Othman said...

Bestnya boleh petik sayur sendiri

Khai♥Rin : anies said...

ooo kira mcm berpiknik di CH la ni ye...best nyerrr

norhidana miswan said...

seronok nyer kak oi... msti lah seronok anak2 akak yek.... pastu mkn lak kt tepi ladang teh... perkh syok betul

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Merahnya strawberry tu Nur, ni yg tak sabar nak pergi ni ;)

azieazah said...

Percaya tak, Kak Azie belum pernah pegi Cameron lagi. Ntah bila la ada peluang nak pegi sana...

LYAfrina said...

bestnyer.smua nmpk fresh..teruja tgk ank2 akak..semua bpluang merasi pgalaman ...

owh..ade gak jual aiskrim stberi ye.. mmg sedap.. sbb dr buah y fresh kan

salam aidiladha kak

aizamia3 said...

selamat hari raya Aidiladha buat Qhaifa dan family.. ;)

Umi Qi said...

waaa kobis leh mkn cmtuh saje eh kak...manis ye....wahhh hebat...tingin nak pi CH lg...seronok tgk sayur-sayuran fresh....RM50 murahhhhhhhhhh

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

kalo pegi cameron highland..mmg best kalo dapat makan aiskrem strawberi... :)