TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, October 17, 2013

AIDILADHA KAMI - 2013


Salam Semua...


masih dalam mood raya lagi ni....masa hantar afnan ke tadika jumpa cikgu Eda..katanya murid yang hadir hanya 8 orang...ramai yang bercuti lagi nih

sehari sebelum raya aidiladha iaitu hari isnin menu tengahari kami semua laksa...so nasi tak masak hari itu...dalam pukul 2.30 petang kami adik beradik bersama mak dah mula masak menu untuk raya esok...menu aidiladha tahun ini rendang ayam, rendang dinding (rendang orang perak), serawa durian dan ketupat palas...malam hari dah bole relaks...

lemang adik lelaki saya beli dalam 2 batang...dapat cicah dengan serawa durian...aduh sedapnya....hubby pula hairan mana ada orang cicah lemang dengan kuah durian....akhirnya mak berhujah orang perak cicah lemang dengan kuah durian....blur, blur nampaknya hubby




lepas sembhayang raya baru bole makan





rendang dinding



dalam pukul 10 pagi acara korban bermula
semua orang pakat pergi tengok



ini korban pertama
aduh seriau saya tengok...gagah kan hati untuk tengok juga






18 comments:

♥ ROS ♥ said...

Menu wajib rendang ketupat..kikiki..
Seronok bwak anak2 tgk ibadah korban :)

LYAfrina said...

salam aidiladha buat akak sekeluarga..

lya xjumpa pon menu2 ni semua.. mmg x beraya pon..raya pertama, join korban.. raya ke-2 sepupu bertunang... hari ni..lepak dirumah je..

JunAina said...

Saya suka makan lemang cicah susu. Tapi org Perak memang kretif lempeng cich gulai tempoyak, kodok pun cicah gulai tempoyak...:)

Rizziela said...

sedapnya rendang dengdeng..sy suka makan tp x pandai buat

lia said...

ketupat daun palas... tahun ni langsung x merasa...

Qhaifa Nur said...

- (ROS)

ketupat palas..makan macam tuh pun sedap kan..
anak-anak tengok korban dari pagi hingga petang...bebas hari tu..mama kasi can..

- (LYAfrina)

dah join korban tak sempat nak makan Lya...bizi raya ni yup

Qhaifa Nur said...

- (JunAina)

lemang cicah susu...bole try nanti

- (Rizziela)

lepas goreng nak tumbuk daging tuh yang tak tahan...lenguh tangan...nasib baik adik tolong tumbuk...surrender bab ni ha..

Qhaifa Nur said...

- (lia)

kalau mak suka letak kacang soya dalamnya lia...

Queen Teratai said...

tahun ni x tgk pun lembu kena korban.. duk umah je jaga baby.. hehehe

Kakzakie said...

Yelah Nur biasa lemang dgn rendang. Tapi pulut dgn lemang lebih kuranglah kan cecah serawa durian pun tak ada masalah:)

Tihara said...

meriahnya kan raya kak nur, sedapnya rendang dingding tu :)

mamyharraz said...

salam aidil adha.

sedapnya ketupat palas.

Bbwana adienia said...

salam kak..

semua lauk tu sedap-sedap..

eB said...

sukernyer tgk. pakai baju melayu & kurung. kami mak bapak jerk pakai baju x smampai sejam. dok sebok... hu3

JaSSNaNi said...

sedapnya. tak tahan tengok rendang dendeng tu.. sedappppp... :) suka sangat menu ni..

lieyalatif said...

bestnye kak..pra raye dah mkn laksa....pagi raye punye menu pun sdap2 hah...rendang dinding tu nampak sedap kak...kak lieya plak eja rendang dendeng ...heheheeh

kak, lieya pun tak berani nak tgk...kawan2 pos video n gambar kat fb pasal kurban pun lieya tak berani tgk betul2....

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

sedapnya.. saya buat rendang ayam.. tgk gmbr ni, lama pulak tak makan rendang daging rasanya..

Rai Ourkizuna said...

aduh..sedap sedapnya menu.. raya aritu saya tompang makan je.. tak masak apa pun.. hehehe..