TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, September 19, 2013

YONG TAU FU SUP


Salam Semua.....


dari gemas sebelum balik MIL nak singgah
kat hentian seremban nak makan yong tau fu sup
kalau tak silap kat gerai Anugerah
masa sampai dah ramai yang beratur
apalagi kami semua pun order
dah makan baru tahu sangat sedap
sosnya pun sedap juga
tak rugi datang sini



satu mangkuk ni dalam RM 25
banyak juga



FIL ambil lontong sedap juga katanya




satu lagi wajib beli bila dah sampai kat gemas 
atau sebelum keluar tol simpang ampat 
kat sepanjang jalan ada gerai 
jual kraftangan, bantal dan lain
dodol mesti beli begitu juga sirat wajib



dodol 
campur yang saya dan MIL beli
ada dalam 10 bekas harga setiap 1 RM 10



kuih sirat wajib



anak-anak cukup suka makan dodol
tengoklah azeem ambil dodol guna tangan
angin mama tau

23 comments:

Nieyl said...

yg nie mmg salah sati feberet nieyl...lelagi klu pegi pasar malam...hihihi

Kakzakie said...

Kalau tak pakai tangan macam mana nak makan dlm kereta Nur. Ala... tak kisah kalau kakak Nur janji dia makan dan tak buang...

Rizziela said...

menarik tu yong tau fu.. kat mana ek? bila2 g seremban..boleh singgah makan..sy suka sangat

lieyalatif said...

seronok tgk anak2 kak nur makan...pandai dieorg mkn mknn org lame2 tu kak.....

kak, lieya pun suke yong taufu yg bersup gini...kalo kat johor kak lieya selalu jumpe yg kuah hitam tuh....tak berape kick kalo yg tu...sedap kalo dpt hirup2 sup tuh....

QueeN TerataI said...

mkn dodol guna tgn je mmg lg sedap kak.. hehehe

Tihara said...

kuih sirat tu caner rasa dia yea, macam teringin tapi tak pernah jumpa.hee :)

lia said...

1st time makan yong tau fu sup ni d utm, skudai... mcm org hulu jer sbb x pernah jumpa tp lps tu, terus jd fav...

qemaishak said...

wah bestnya, lama xmakan dodol, balik kg hari tu nak beli kat pasar habis pula huhu

AnneRaini said...

Raya aritu sy xjumpe dodol pun.huhu nak sikit.

Rai Ourkizuna said...

yong tau fu sup ni tak gleme kat belah sini kan.. selalu jumpa kat belah johor je.. dodol sesekali makan sedap..

norhidana miswan said...

kalu kt area johor mmg banyak yg yong tau fu ngn sup, tp dana lebih suke yg kuah dia pekat hitam tuh hehehe...

boleh tahan mahal dodol tu yek kak rm10 1 bekas... tp kalu sedap apa boleh bt kan

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa sedapnyer yong taou fooo..
dah lama tak pekena ni...
kuih sirat baru tau ni,...mesti sedap ni.....

aanie said...

yong tau fu ni mkn ramai2 mmg berselera btl...tang berebut-rebut tu yg best...hehe...

tun_telani said...

jakun je 1st time dgr kuih sirat tu.. perlu gi gemas kalau nk cuba nih.

wahida said...

amboi sedapnya dodol...

teringat masa raya hari tu ada beli dodol kat kwn, dapat hari ni, esok dah berkulat....huwaaaaaaaa....sedih sgt...sampai sekarang kempunan...kenapa ntah berkulat cepat sgt?

Ain Noraini said...

sedapkan..kakain pun suka makan yong tau fu sup ni..

dodol..suka yang dodol cair..sedapnyee...

Kak Yon said...

Sedap yong tau fu sup.kat shah alam ada satu kedai yg akk pernsh mkn.tspi dh lama tak pergi..ada lagi ke tidak..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Wah meriah nya akak tengok tangan-tangan tu menceduk yong tau fu sup tu ... yummy :)

mama maman aka yana said...

selalu berjalan hubby kureng suka berhenti2... rugi kann

Ann Ishak said...

ye betul, saya pun selalu singgah gerai2 tepi jalan tu untuk beli sirat + dodol sebelum masuk tol simpang ampat :)

Ema Johari said...

layan ramai-ramai yong tau fu sup..seronok..

Khai♥Rin : anies said...

r&r seremban ke kak? alahaiiii ni yg nk sggh jg ni

LiLy @ MaMaQiStInA said...

sedapnye..lagi2 kalau makan ramai2kan..