TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, September 30, 2013

MESIN JAHIT TANGAN


Salam Semua...


macam tak percaya dah 60 tahun lebih usianya
mesin jahit tangan kepunyaan arwah wan hubby ni
kiranya dari MIL saya kecil dah ada
sekarang mesin jahit ini berada dirumah MIL
masih elok dan dijaga dengan baik
masih boleh digunakan lagi
nak jahit pun senang duduk bersila saja







no siri mesin 



jenama mesin jahit



sambil bersila terus jahit kan aeish







tak nak lepaskan peluang anak-anak
masing- masing nak dok pusing

saya cuba angkat mesin jahit tangan ini 
tak bole sebab berat sangat

19 comments:

lia said...

lebih kurang kepunyaan mak saya cuma mak saya brand singer ;)

Khai♥Rin : anies said...

antik punyer mesin jahit...hantar ke muzium ni kak, mau mahal ni ;-)

Ummi Alyaanas Life said...

mesin jahit ni dah masuk kategori antik kan..my mom pn ada satu..tp da reg masuk store..huhu

Acik Erna said...

assalam nur..dulu2 acik pun pernah cuba guna mesin ni..mak sedara acik punya..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

barangan antik ni..kalo dijadikan hiasan pun lawo ni..

norhidana miswan said...

dana pun tak penah tgk mesin jht tgn gini kak... yg biasa tuh jenis yg pakai kaki goyang2 tuh... kalu pakai tgn nampaknyer tgn lah kene ada muscle sbb nk putar tuh

SYANI said...

Arwah nenek saya pun ada mesin jahit ni..

AnneRaini said...

mesin jahit ni lagi tahan drpd yg skrg ni..

Rai Ourkizuna said...

antik ni kak..

Kakzakie said...

Masa kakak kecik dulu arwah mak kakak guna mesin tangan macan ini Nur. tapi brand Singer. Bila kakak dah besar (sekolah menengah kakak rasa) bapak tukar jadikan mesin kaki. Tapi masih guna mesin itu juga. Sampai sekarang ada lagi. Kalau balik kg kakak/adik beradik kakak nak jahit masih boleh guna lagi...

hazila said...

Aduhaiiii sekarang susah nak jumpa mesin jahit di setiap rumah. Saya sendiri kalau nak jahit kain koyak pun puas mencari bekas jarum....

e!ya said...

leh buat bahan sejarah nieh..
barang antik..

Kesuma Angsana said...

wah dah lama betul tu tapi masih nampak elok lagi yer

Aimaniman Ezaiza said...

barang lama, anak2 sumer nampak heran jer,..
kat kg nenek akak masih ada mesin getah manual... tapi dah jadi besi buruk jer,..

Ema Johari said...

mesin jahit dekarang tak sama dgn dulu..skrg mudah rosak

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Elok cantik tersimpan ye Nur... boleh digunakan lagi ye..

Jue a.k.a Ibu 2F said...

barang antik nie

LiLy @ MaMaQiStInA said...

wow..lama dah tu..tapi nampak masih elok lagi..

Ummiarissa Mahdi said...

jenis yang pusing-pusing ngan tangan ye...saya tak pernah tengok ni,memang lama sangat...simpan tu jangan di lelong...hehehehe