TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, August 30, 2013

ADIK NI ASYIK KENA MARE SAJA


Salam Aidilfitri Semua....


pandai sekarang cakap
asyik kena marah saja
mana mama tak marah
adik asyik makan guna 
tangan kiri saja 
lain kali guna tangan kanan




makan nasi pun masih guna tangan kiri
mahu tak risau



merajuk konon



tengah asyik makan stoberi ni sebenarnya
hingga menjilat jari kan aeish


pengalaman lalu - 

5 anak hanya afnan dan aeish yang kidal
sedia maklum bila mereka dah sekolah
automatik perkara itu akan berubah
jadi mama tak perlu risau
tak sangka juga saya dikurniakan
ada anak yang kidal
sebab sejarah keluarga juga






10 comments:

norhidana miswan said...

nnti dh besar diaorng tau bezakan mana yg perlu gune tgn kiri or kanan kak walaupun kidal... mcm maktek pun dlm kami 5 beradik dia sorang je yg kidal... kisahnyer dulu masa bby tgn kanan dia penah terseliuh.... tp dia mmg beza dr adik badik yg lain... otak dia lebih kretip dr kami2 yg tak kidal ni heheheh...

::NureeN:: said...

anak nureen 2 2 kidal..
si kakak mmg sah2 dh kidal.. adik plak nmpk ke arah tu jgk sbb asben kidal :)

Bbwana adienia said...

alalala..cian aiesh..kena marah mama..hikhik..anak buah saya juga kidal..dulu makan pun pkai kiri tapi sekarang dah ok..makan pkai kanan tapi menulis ja masih guna kiri..

Tina Othman said...

Oh kidal ye tak biasa lg makan guna tgn kanan kot

Qhaifa Nur said...

- (norhidana miswan)

pernah dengar juga kidal ni budaknya cerdik...moga begitulah hendaknya..
yang pasti mama/papa tak kidal...

- (NureeN)

2 2 kidal ke NureeN...
bangga rasakan..ikut papa rupanya

Qhaifa Nur said...

- (Bbwana adienia)

tak risau sangat sebab pengalaman lalu ada..minta2 dah sekolah bole fikir mana elok dan tidak...
rasanya aeish kiri yang lebih...

- (Tina Othman)

tapi nampak lebih kiri..

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

org kidal selalunya bijak & kreatif.. takpe.. nnt bila sampai masa dia tau membezakan yg mana yg lebih elok bila mkn..

Acik Erna said...

merajuk adik ye nur..tak pe nur dah besar nanti pandai sendiri bab makan..tapi buat kerja selalunya memang cepat btangan kiri

Tihara said...

kawan saya ada kidal, dia tulis je tgn kiri..makan tangan kanan..takpe nanti dia akan faham..cuma masa menulis dan fikir lebih cenderung guna belah kiri kut nanti :)

Khairunnisa' said...

No worries, it takes time and change gradually, inshaAllah :)

Nisa'