TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, July 22, 2013

TAK POSA DUDUK SANA


Salam Ramadhan Semua...


aeish memang tak posa
baru 4 tahun kan
setiap kali nak makan 
waktu cuti hujung minggu la
mama mesti suruh aeish 
duduk sana (sebelah mesin basuh)

gara-gara nak elak dari abangnya afnan 
sepanjang 13 hari puasa afnan memang
tak tahan godaan asal nampak
adiknya makan atau minum
dia pun nak juga
jadi tugas mama sudah semestinya
pujuk memujuk





sinilah tempat aeish kalau makan



putu mayam fev afnan tau
bole habis semua ni



kek batik
selagi tak habis
tak kira sahur atau berbuka 
afnan akan teringat kek batik ni


23 comments:

lieyalatif said...

heheehh...comel plak tgk aeish dok tepi mesin basuh mkn sekerim tu kak nur...mmg betul kak...kite kene jage2 kan kak...takut nanti abg2nye teliur....lieya pun selalu suh dayyan dok mkn jauh2....sian kat akak2nye nanti.....

kak, kek batik tu lieya teringin plak dah.....dah lame gile tak mkn kak...dulu ms bujang2 rajin buat...

Acik Erna said...

sian adik..tak pe la dik..duduk mana pun janji dapat makan..adik kecik lagi

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
JaSSNaNi said...

hehe.. kena dok sorok2 ye sebab tak pose... kalau pose leh rapat2 ngan org pose.. :) sedap la putu mayam.. tapi bukan main mahal skrg.. seketul pun 50 sen dah.. kan..

Mama Vogue said...

heheh.. ade tempat khas ye. Comel je duk situ..

ainnoraini said...

Ada pot tersendiri yee time nk mkn..

Kek batik tu...bila tengok teringat kat anak kakain no3...suruh maknye buat...tapi tu la...tak sempat lg nk buatnya..

Liza said...

cian dia, kena duduk sebelah mesin basuh...hihii
bestnya kalau dapat mkn kek batik tu..

amirah said...

huhuhu...tabahkan hati afnan...memang nampak sedap eskrim aisy tu

Rizziela said...

Terasa plak mcm nak makan putu mayam ni...aishhh

Kakzakie said...

Tapi betullah tu Nur, kena sorokkan adik yg makan dari si abang yg baru belajar. Kalau nonyot aiskrim macam adik tu mestilah abang tengok terliur - kesian.

Khai♥Rin : anies said...

heheheh sik baik x kena nyorok bwh meja...

syariza09 said...

terpaksa adik duduk diam2 kt sana yer..terpaksa la kan, nanti abg tergoda plak tgk adik mkn eskrim

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

sib baik la aeish dengar kata.. hehe..

AnneRaini said...

dah lama xmakan putu mayam..sedap gak ek kalo buka dgn ni..hehe

qemaishak said...

pasrah je aeish duk situ hihi
kek batik menggoda siapa tak terliur kn hihi

NM03 said...

afnan afnan... tak tahan dugaan ye... hehehe

eima said...

budak2 klu posa semua sedap bagi die kan...

BERT said...

ehhe.hehe.. waah putu mayam.. seleranya tengok!

Ummiarissa Mahdi said...

putu mayam feveret saya...tapi susah nak dapat kat tempat saya benta pahang ni...ala sedapnya lama sangat tak makan...

budak tak posa suka goda budak posa...heheheh

Jue a.k.a Ibu 2F said...

heheheehe
afnan oh afnan..tak tahan godaan ye...

QueeN TerataI said...

sian dia mkn tepi mesin basuh yer.. hehehe alahai.. putu mayam fev queen gak.., masa mengandung putu mayam jela yg blh ditelan... ;)

Kesuma Angsana said...

putu ayam mmg bestlah KA pun suka... alahai siannyer dier duduk situ sorang2 hehehe

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Syian dia kena dok jauh2 klu tak posa yer.. :)