TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, July 19, 2013

BERBUKA RUMAH MIL


Salam Ramadhan Semua...


sabtu/ahad lepas kami berbuka di rumah MIL
bila petang dok fikir nak masak apa
akhirnya seisi rumah terima
cadangan hubby nak masak
bubur nasi berlauk





ada telur masin, ayam goreng, hirisan daging ayam
juga kangkung dan ikan bilis goreng




adik ipar ambil tempahan buat simpulan teduhan kasih
saya pun dok asyik tolong menyimpul
syok juga



sebelum digoreng perlu keringkan dulu dalam oven



ada pula pisang terus saya goreng
tiba-tiba teringat pisang bubuh cheese
yang hot sekarang
saya letak cheddar cheese saja
itupun licin tau



buat nasi goreng ikan bilis juga

sekian itu saja......

25 comments:

atty's said...

sedap pulak nampak goreng pisang tu.

Cida de' Nuanza said...

sedapnya bubur nasik...n nasi goreng tu..hihi

AnneRaini said...

bubur nasi pon sedap kak nur. dah lama juga tak makan bubur berlauk.

lia said...

saya suka bubur nasi berlauk... nyummehhhhh

- dieyana - said...

ooo..pisang cis tgh hot skang eh? apasal sy tak tau ek? ketinggalan zaman ..kikiki...nk buat jugak lah...cis tu beli yang mcm mana? kena masak tak cis tu? (sori, bnyk pulak Tanya nih..;-)

JaSSNaNi said...

wow.. semua super duper sedap... yang pisang goreng letak cheese tu pun nampak sedap.. terliur gak ni..

amirah said...

kesukaan saya tu kak! dapat lak makan dgn cili api. patah2kan..sodappp

Queen said...

kalau umah mak.. mmg bubur nasi jadi pilihan
kat umah ni kalau maska bubur nasi jalanjuga.. tapi nnti tgh malam kena masak lagi apa2..
haha

bubur nasi kan cepat kenyang dan cepat juga laparnya =)

syariza09 said...

kuat betul penangan citer teduhan kasih. popia simpul pon dh ada nama baru yer...pisang cheese tu sy pon br tau

Qhaifa Nur said...

- (atty's)

sedap juga..suka-suka letak tu

- (Cida de'Nuanza)

selalu makan kat ampang...
bole hubby teringat nak buat pula..

Qhaifa Nur said...

- (AnneRaini)

dari bubur lambuk, sedap lagi bubur nasi...macam2 bole buat untuk lauknya

- (lia)

itupun lia entah berapa kali tambah..

Qhaifa Nur said...

- (dieyana)

kalau letak mozzarella lagilah..sedap
lepas tu bubuh coklat atasnya..dasyat tuh
janji namanya cheese letak saja...

- (JaSSNaNi)

kalau afnan siap chop dulu dia punya, takut habis Nani..

Kakzakie said...

Popia teduhan kasih tu yg tak menahan Nur hihi... mesti femes tak lama lagi ni nama ini:)

lieyalatif said...

menarik bubur nasi akak....mcm2 lauk sampingan ade hah...kalo lieya tu mau 3 mangkuk bedal tu ekekeekek

kak lieya baru tau yg popia tu kene keringkan dlm oven dulu sebelum goreng...selame ni main order jek so mane la tau sgt heheheeh

hepy weekend kak nur!~

Khai♥Rin : anies said...

blom penah rs lg pisang cheese tu..kalu letak selain cheddar ok ke kak?

Tina Othman said...

Meriahnya menu berbuka

fairus mohamad noor said...

salam jumaat..meriahnye lauk

QueeN TerataI said...

bulan puasa ni tgk makanan je mmg semuanya sedap... ;)

norhidana miswan said...

seronok kak mkn berbuka ramai2... jd berselera mkn kan... sedap nengok pisng goreng letka cheese akak tuh... tak penah cube nih

Umi Nazrah said...

pisang bubuh cheese! belum pernah try. wah idea hebat ni. harus try :D

Tihara said...

yang kuih simpul tu best :)

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

sedap juga berbuka dgn bubur berlauk tu kan.. tp paling syok bila ada sambal kicap sekali tu mmg heavenlah..

ct rahani said...

pisang goreng letak cheese.. x penah try.. nampak sedap jer..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

pisang bubuh cheese???

akak...ni 1s time sy tgk... ermm..xpa..xpa.. nak try laa nnt... hehe

eima said...

sedap tu moi.. my fav tu ....