TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, July 24, 2013

POPIAH NESTUM MADU - BUAT SEKALI LICIN, BUAT LAGI


Salam Ramadhan Semua...


kalau nak tahu kulit popia ni dah 1 tahun duduk dalam freezer asyik pandang saja

kebetulan masa pergi rumah MIL tengok adik ipar buat simpulan kasih terus fikir kat rumah ada serunding daging, jom buat

akhirnya bukan jadi simpulan kasih tapi jadi popia nestum ini idea adik saya, sedap juga bila makan

buat kali pertama licin, along aiman suka betul sambil tengok tv sambil makan mana tak licin

ini akan buat lagi untuk raya pula





popia nestum madu dapat 2 balang



apalagi kena gulung la...



siap goreng belum letak nestum
siapa tolong buat  jom tengok

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^




sebenarnya buat ahad lepas bila time cuti 
posa afnan mula goyang
bila afnan nak tolong setuju saja
itupun tangan tak sudah calit nestum nak masuk mulut



yang ni afnan punya siap simpan
makan masa buka nanti

27 comments:

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

saya pula buat bisnes popia nestum :)

- dieyana - said...

suka..mintak resepi boleh?

fairus mohamad noor said...

salam ramadhan # 15
m3h baru cadang nk buat popia simpulan kasih,pasal dah bk]li serunding..menarik juga kalo buat popia nestum ni

emy pokden said...

ramai assistant..mmg syok lah kalau bt kuih raya ...popia nestum ni sy mmg tak bt lah..tempah je kat puan dana..hehhe

norhidana miswan said...

bgs anak2 bujang akak ringan tulang betul... akak campur madu sekali yek? dana selalu tkt letak nestum+cornflake je tp lum bt lg pun tempahan org nih...

Tina Othman said...

Bestnya saya beli je tak penah try buat pun

AnneRaini said...

tahun lepas buat tp thn ni xtau lg nak buat ke x. rajin afnan ye. siap nyorokkan die punye..hehe

wahida said...

rajin afnan...boleh diharap di dapur...

JaSSNaNi said...

sedaplah.. boleh gak wat camni nanti.. hmmm.. tq.. :)
rajin anak2 tolong ye..

lieyalatif said...

kuih raye in tuk tahun ni kak...ramai dok order ni...tapi tgk akak buat sendiri .rase mcm nak buat jugak hah...mudah pun mudah...yg penting dpt byk n puas hati nak makan kan kak....

betul kate kak, kuih2 gini sah2 lee peminatnye budak2....

e!ya said...

wahh menarik..rajin lak anak2 menolong kan..tp menolong mesti ada sebab kan hehehe

Acik Erna said...

acik tak pernah makan lagi rasanya yang letak nestum ni..

amirah said...

ramai penolong akak, comel2 lagi

Ummiarissa Mahdi said...

saya pernah buat popia nestum ni,memang cepat sangat habisnya...makan sambil tengok tv tak sedar dah habis..hehehe

eima said...

tatahan tang calit nestum masuk mulut tu

lia said...

saya suka makan ja... x tau langsung nak wat cmner he3

Kakzakie said...

Anak-anak Nur ramai lelaki tapi boleh diharap - bagus:)

Afnan tu masih kecik Nur... anak kakak yg dah 10 tahun pun sama. Buat biskut siap bakar mesti dia nak cium bau. Dah berkali-kali kata makruh tetap macam lupa:)

Queen said...

sedapnya.. saya tak pandai goreng popianya.. mesti nak terhangus je.. tapi mcm nak cuba jugaklah =)

Ema Johari said...

nanti kongsikan resepi..

aanie said...

kak, nak resepi...mcm senang je nak buat tu...sy suka jgk mkn ni...tp sb xtau buat, maka terpaksa la beli...

QueeN TerataI said...

BAGUSNYA AFNAN TLG MAMA YER.. popia nestum ni mmg sedap kak.. ;)

aizamia3 said...

ni yg jd bersemangat nak buat ni..

::NureeN:: said...

sedapnyerr walaupon x pernah mkn tp tgk pon tau sedap :)

Khai♥Rin : anies said...

ni yg buat sy x sng ddk ni kak...alahai cpt la weekend nk wat kuih raya ni

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Nur,,mmg sedap popia buat camni..tahun lps k.atie biz gak kuih popia ni.:)

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

bunda pernah dengar tapi belum pernah rasa lagi popiah nestum ni...

azieazah said...

Kawan opis saya jual sebalang RM17. Baik saya buat sendirik, kan?