TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, July 8, 2013

BUKAN BELI ORKID TAPI....


Salam Semua


pergi floria bukannya beli orkid
pusing punya pusing 
akhirnya hubby berhenti kat gerai
jual pokok buah-buahan



tengoklah aeish belajar nak pilih pokok mangga la tuuu....


nak tahu apa yang kami beli hari tu
sambar 2 pokok mangga
nama tak ingat
1 buahnya akan besar hingga 3 kilo begitulah katanya
1 lagi beli  mangga epal




inilah pokoknya
tak sabar nak tunggu ia besar

15 comments:

yan's cottage said...

ok lah tu....nanti pokok tu pun berbunga juga kan...lepas tu dapat makan buah pula he heee....

lia said...

hasil masa da berbuah nnt... tentu best,,,

BUNDA a.k.a KN said...

pokok bunga sekadar berseri taman, pokok buah sampai anak cucu boleh makan...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

best bila rumah sendiri boleh tanam pokok mcm2... rumah akak bumbung kau lantai aku.. takde chan nak bercucuk tanam.. hehe..

p/s: ada juga beli2 pokok.. tp bwk blk kg tanam kat rumah mak atau mertua je... hehe..

Kakzakie said...

Oklah Nur. Tak kisahlah janji ada yg dibeli dan berbaloi utk menikmati. Kakak suka pokok tak kira pokok bunga ke buah ke - bila melihat ia membesar suka..

Salwa said...

Anak cucu leh makan buah tu nanti. :)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa pokok mangga...kemain besar tu sampai 3 kilo...

amirah said...

besonyaaa kak...smp 3 kilo?

QueeN TerataI said...

ada juga yg dibeli kira okla tu kak.. nnt dh ada buahnya boleh la sedekah2.. hehehe

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Bila dah berbuah jgn lupa sedekah Kat akak ye Nur ;)

eima said...

mkn je mangga pokok org sebelah tu ... hehehe

norhidana miswan said...

berapa rm mangga tuh kak sepokok?

Qhaifa Nur said...

- (norhidana miswan)

2 pokok tu dapatlah 50 hinggit...

Acik Erna said...

assalam QN..tak lama lagi boleh makan buah mangga..tapi dari gambar acik nampak macam pucuk muda..kalau nak tanam..tunggu pucuk tu daunnya dah matang

Khai♥Rin : anies said...

da berbuah nnt jgn lupa kt sy ye