TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, July 12, 2013

BESDAY AMZAR - BERPIKNIK KITA


Salam Ramadhan Semua...


 hubby ajak pergi sg. kedondong kat batang kali la
 kali ke 2 datang sini
BBQ sambut besday amzar baru-baru ini
pergi beli ayam dan daging kisar
kat kedai ramly burger 
ini kisah sehari sebelum pergi


sabtu 06/07/13 
saya sempat tanak nasi dan masak ikan bilis goreng
plan hubby bakar ayam dan buat homemade burger
jam 10 pagi kami keluar rumah
menuju destinasi pilihan
hari tu ramai pula datang piknik




tengoklah tu seronok semua nak pergi mandi



apalagi start pasang khemah



aeish kena buli dengan abangnya
tak beri permainan tuh
apalagi menangislah



ikan bilis goreng
siap pasang khemah, anak-anak nak makan nasi



bakar simple saja
ayam dan burger



mula-mula plan nak buat burger macam kat atas tuh
tak sempat masing-masing berebut
so saiz burger kena kecilkan





29 comments:

SYANI said...

sg kedondong??? dekat dah tu dengan rumah saya kak.

wahida said...

best lah family akak, rajin pegi picnic...
syok tgk akak sefamily...


ikan bilis goreng tu takde lauk lain pun takpe, mkn mcm tu dgn nasi, mmg bertambah!!

lieyalatif said...

ooo sempat le kak nur berpikinik sebelum puase yeak....best2..paling best tgk patty homemade tu la kak...rajin tul akak n hubby buat patty sendiri....mesti sedap tuh....

biase latu kak nur, lepas mandi masing2 dah lapar...tak dan tgu mknn siap kak hehehehheh....


selamat berhujung minggu kak nur...

Qhaifa Nur said...

- (SYANI)

dekat dah ke...

- (wahida)

selalu juga piknik wahida...bawa anak-anak mandi manda juga..

betul makan ikan bilis goreng dah cukup..siap bertambah lagi..

Qhaifa Nur said...

- (lieyalatif)

sempat lagi lieya pergi sebelum posa...
tak puas hati betul mama tang burger tu..makan berebut dengan anak..siapa cepat dia dapat ha...

selamat hujung minggu lieya...

atty's said...

fuh tgk ikan bilis goreng tu..tergugat iman .. itu mau tambah nasi 2 kali tu. :)

Qhaifa Nur said...

- (atty's)

tergugat iman...memang kena tambah tu

AnneRaini said...

sempat lagi berpiknik..sy dah lama sgt tak berpiknik. last gi air terjun raya cina taun lepas kot.

::NureeN:: said...

teringat nureen kecik2 dlu, kami 7 beradik, berubut jugak.. siap klau beli, punya la takot mkn x ckup, mkn smbil menyorok haha, bila kantoi, abah nureen ambik lempaq dlm hutan, haha, tp masa tu mmg abah marah kami mkn jeruk, tu skrg pon kurang mkn jeruk

Acik Erna said...

assalam Qhaifa..anak2 kalau dibawak tempat mandi memang seronok sangat kan..anak2 acik masa kecil..nak bagi suka bawak je tempat yang boleh mandi

Kakzakie said...

Anak dara kecik sorang yg lain lelaki memang kena bulilah..

ct rahani said...

Happy besday amzar.. semoga jadik anak yg soleh yer.. sonoknya berpiknik.. :)

norhidana miswan said...

seronoknyer nengok akak n family pg pinik2 gitu... pastu anak2 pulak selera mkn, kite pun seronok nk msk mcm2 kan kak...

lia said...

sg kedongdong? sy x pernah dgr...

best nyer piknik sambil BBQ gini...

ainnoraini said...

mcm menarik jer piknik kat situ...

JaSSNaNi said...

assalamualaikum..
suka anak2 kalau di bawa main air.. kan.. jenuh nak suruh naik la tu.. :D tapi kalau mandi2 cepat lapar.. memang wajib bawa makanan yang panas2.. sbb kat sana sejuk menggigil kan.. :D

dear xila said...

best gi piknik....hapy belated bfday dik hehe :)

With Julia said...

waaaaaaaaaaa sis sgt seronok bawak anak2 pi picnic...siap ada burger bbQ wauuuu hebatlah akak buat sendiri..nk resepi burger tuh kak...plisssssss

QueeN TerataI said...

sedapnya burger tu... bestlah mandi manda & mkn2.. syok

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

bestnyer..... nengok ikan bilis goreng tu sedap gak tu buat sahur

dwaty said...

kira piknik sebelum puasa la ni... budak2 puasa ker kak??

selamat berpuasa...

Khai♥Rin : anies said...

happy nyer depa...tp...knape x ajk sy skali? ;-)

Rizziela said...

serononya berkelah..anak2 saya x boleh lama sangat berendam...semput

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Hepi besday dear ;)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Sian Aeish kena buli ye. hehe. .
sedap jer tgk ikan bilis tu...

Tihara said...

happy birthday to him.
mesti selera lebih ble mkn kat tepi sungai kan
salam ramadhan kak nur n family :)

che mid said...

Anak-anak mandi, emak masak dan makan. Anak-anak makan, mak pun makan.. anak-anak mandi semula, mak tak habis makan lagi.. he he che mid la tu..takpe, yang penting enjoy!

BERT said...

hb untuk amzar... syoknye piknik.. lame tak piknik lagi2 dengan anak2 kan meriahhh

Jue a.k.a Ibu 2F said...

lama tak pi picnic kat sungai...
seronoknya kak...