TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, May 15, 2013

SG. KEDONDONG, BATANG KALI


Salam Semua....


suggestion dari adik hubby
ke Sg. Kedondong di Batang Kali pula
laluan ini juga boleh ke Genting Highlands
airnya sangat sejuk dan bersih
tapi nak datang kena awal
sebab tempat istirehatnya terhad
masa saya sampai famili hubby dah berendam sakan











MIL yang masak nasi lemak + ayam bakar....


2, 3 hari juga hubby sengal-sengal badan
dan sakit pinggang
sebab dok asyik terjun ada tempat tu kita boleh terjun
berani dengan tidak dalam airnya tau

lepas ni kalau berpiknik lagi sure hubby akan beringat
jangan suka sangat sebab umur tu bukannya muda lagi (jangan mare yup abang)
tapi kan kalau aiman atau azeem dapat terjun
suruh berhenti tak mahu
nak terjun bole kena pakai life jaket...





berebut makan maggi...



tengoklah anak dara saya berposing...



aiman dah jumpa tempat sembunyian ikan, jadi nelayan kejap





tak lama kami sampai ada pulak sekumpulan
anak-anak muda datang juga untuk berlatih silat
 ramai pula riuh rendah hari tu...


17 comments:

Nazayiena Ayiena said...

Bestnya pegi picnic,cantiknya tempat tu.

Jom join bloglist kak Nurul.

Tina Othman said...

Bestnya

Selalu lalu sini klu nak balik kg

Khai♥Rin : anies said...

amboi aesih...da mcm jd model sg kedondong pula yek... ;-)

wahida said...

comel anak dara akak tu...

sedapnya makan nasik lemak di waktu picnic...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

seronok btl berpiknik kan.. terliur tgk nasi lemak tu.. lama tak mkn..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Nur..lama tak g berkelah2 camni :)

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

waa bestnyer berpiknik siap makan nasik lemak ayam bako lagi...ermmm

Kuazue Mohd said...

eee lama nya x p piknik...beh nya..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Bestnya mandi sungai Nur....
En suami akak tak suka pulak huhuhu :(
Akak Dan anak2 suka :D

ct rahani said...

beshnya kak mandi air terjun.. sy suka.. tp kat jb nih x byk air terjun.. klu ader yg dekat pun kat kota tinggi tu jer..

Ijah EmoTemo said...

seronoknya! best bila sekali sekala dpt mandi dkt air terjun!!! ngeee

norhidana miswan said...

best nyer kak, dana bt masa nih lum nk pg mandi air terjun2 lg... ariatu pg ulu yam aiyan mandi2 gk... balik tu terus dia demam... mama lak yg serik...

tp sian cik abg akak hehehe

Rai Ourkizuna said...

wahh..sakan la bermandi manda.. bagus pakai life jacket. untuk keselamatan.. takut kita terlepas pandang.. :D

Cik Tetra said...

bestnya pergi berkelah. nasi lemak tu nampak menyelerakan. :D

lieyalatif said...

Ehh best la kak nur tempat ni...lieya suke air terjun gini dari pantai...selesa je mandi...sejuk pastu x melekit ngan air masin n pantai...
Tu yg syok pi piknik ni kak...budak2 pas main air cpt lapo so dieorg kuat mkn laaaa hehehehe

With Julia said...

Best yer mandi manda :)

amirah said...

seronoknya dapat piknik camni sekali sekala kak..sejuk pulak airnya tu..memang best..