TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, May 7, 2013

PRU 13 - ADA CERITA KE


Salam Semua...


tak sangka bunga bakawali ni tepat jam 12 malam telah kembang, sebelum ini 1 dah kembang tapi saya tak sempat nak tengok apalagi cepat-cepatlah saya snap kata hubby mana tahu dapat tengok puteri suka, suka saja.

bakawali pilihanraya juga tuh, sangat cantik hati rasa tenang melihatnya hilang sekejap kerisauan pada anak-anak yang pulang lewat malam itu kerna berbasikal keliling taman semua demi pilihanraya esoknya






11 tahun usia bawakali, saya ambil semasa umur aiman 1 tahun


anak-anak lepas isyak telah keluar rumah berbasikal bersama rakan bersemangat mereka untuk PRU 13 ini. Azeem paling hepi dapat jumpa PM kita Tok Najib di taman sebelah dapat makan kambing bakar mama. mana tak risau 12.30 malam baru balik bersama barangan ini



26 comments:

Nurulhuda Abdul Latip said...

Wah banyaknya barangan dibawa balik...

AYuNG said...

cantek bunga tuh kak...=)

norhidana miswan said...

hehehhe... mcm sovenior dpt yek, sampai tgh2 mlm maknyer menunggu... bdk2 tak paham apa, seronok jelah bg mereka kan kak

cantik bunga bakawali tuh kak, msti wangi bau nyer kn

LiLy @ MaMaQiStInA said...

cantik kembang bunga bakawali tu...
Bestnye Azeem dapat jumpa PM...:-)

lia said...

bakawali ni harum kan kak... susah da nak jumpa skng ni..

Rai Ourkizuna said...

meriah macam raya pru kali ni kan.. hehehe..

Kakzakie said...

Bunga bakawali kalau malam akan kembang dan mewangi Nur. Siang dia akan kuncup (puteri malu hihi...)

Qhaifa Nur said...

- Nurulhuda Abdul Latip)

banyak lagi kat rumah Huda....

- (AYuNG)

sangat cantik...

lieyalatif said...

Kak nur, pes time lieya tgk bunga tu kak...mcm bunga terataibpun ade kan...ade bau x kak?

Amboiii azeem bersemangat die nak jumpe tok najib ye...mcm2 barang dpt tu kak...xpe kak, bagi can sbb 5 tahun sekali kan heheheheh

Qhaifa Nur said...

- (norhidana miswan)

PRU 13 ni lain sikit sambutannya...dahlah nenek aktif..FIL pun aktif..macam-macam dapat dana tak snap saja...

mahu tak risau tengah malam tak balik-balik lagi..siap kena kejar anjing ha..ha..

- (LiLy @ MaMaQiStInA)

sangat wangi LiLy..
akak pun jumpa Tok Najib lagi, Azeem sudah..

Qhaifa Nur said...

- (lia)

alhamdulillah, bawa dari pahang tuh lia hidup hingga kini...

- (Rai Ourkizuna)

betul, macam nak sambut hari raya..
PRU lagi meriah semua pakat balik kampung...

Qhaifa Nur said...

- (Kakzakie)

putihnya bersih Kakzakie..
dapat bau wanginya...
kalau pandang lama takut pulak he..he..

- (lieyalatif)

akak rasa lieya jarang orang tanam...
kalau nasib baik hidup, kalau tak mati..tengok tempat juga dimana kita letak...kat rumah akak memang tak berubah situlah diamnya..

5 tahun sekali lieya...biarlah

amirah said...

bunga bakawali ni senang ke nak hidup kak? memang kembang waktu malam je kan

Khai♥Rin : anies said...

11 thn? akk gn baja apa tu?

Qhaifa Nur said...

- (amirah)

bagi akak yang dah 11 tahun tanam, tiada masalah...
tempat perlu redup..
memang kembangnya waktu malam saja..
cerita orang dulu-dulu..kalau bernasib baiklah dapat tengok puteri he..he..

- (KhaiRin : anies)

ya dah 11 tahun, sebaya aiman anak sulung...bawa dari jengka tuh..
tiada baja...alhamdulillah hidup hingga kini...

JunAina said...

Aina balik kampung nak merasa kemeriahan PRU13, balik rumah mak merta di Perak.

lama menunggu bunga bakawali ni berbungakan? Bila dapat tengok berkembang seperti tu puasa hati menunggu 11 tahunkan?

Acik Erna said...

wangi ke Qhaifa..acik biasa dengar bunga ni tapi tak pernah tengok betul2 lagi

Acik Erna said...

wangi ke Qhaifa..acik biasa dengar bunga ni tapi tak pernah tengok betul2 lagi

Cho Zila said...

bunga bakawali der lagu kan..
lega pilihanraya dah selesai...

Tihara said...

bertuahnya ada bunga bakawali :)

Kesuma Angsana said...

sgt2 menarik lah bunga ni !

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

belum pernah lg akak tgk buka bakawali tu... sama ke dgn pokok bakawali yg org buat ubat tu?

With Julia said...

Byk yee brg2 BN hehhehe comel2 kan

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wah banyaknyerrr.. nak satu..nak satu... hehe

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...
This comment has been removed by the author.
(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

1st time tengok bunga bakawali...cantik...