TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, April 25, 2013

STIM MACAM NI, BOLEH SAJA


Salam Semua...


stim ikan siakap 3 ekor bersama asam boi
tak muat pulak nak masuk dalam periuk pengukus
akhirnya idea datang
macam ni pun bole, masak juga






Cara baru he..he..





(kuali dan dulang....)

23 comments:

norhidana miswan said...

kretip tu kak, org dulu2 pun msk camtu kan... jnji msk n sedap....

lia said...

asalkan ikan tu masak kan kak...

atty's said...

janji ikan masak, rasa nya shedap..tu yg penting. :) terliur nie.

Khai♥Rin : anies said...

janji msk,...janji sedap...janji dgn sy...bila lg? ;-)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

janji masakkan...sedapnye...

Puan Awin said...

kreatif kak....

Kakzakie said...

Betullah tu Nur. Kalau kakak pun bila pengukus tak muat guna aje kuali besar...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

hehe.. janji ikan tu masak kan nur? bila tengok kuali tu.. akak teringat dulu2 mak akak pun selalu guna kuali bila nak mengukus.. pastu periuk kukus yg berlubang tu tenggek je atas kuali tu & guna penutup mcm biasa... kiranya kuali je yg lain sebagai base.. akak pun tak pasti kenapa.. mungkin periuknya ada guna utk masak benda lain kot waktu tu...

QueeN TerataI said...

betul3.. mak queen selalu buat cmnie..

Bbwana adienia said...

bagusnya idea ni..boleh pakai.hihi

ainnoraini said...

janji sedap dimakan kannn...
Kakain pun selalu bila kukus pun guna kuali besar jugak.,

n O e s u h a i m i said...

kreatif...janji senang di masak sedap dimakan..

Ummiarissa Mahdi said...

stim juga ikan tu....wah kena beli pengukus besar lah lepas ni...rajin mengukus,sihat badan..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

janji masak...dan sodap..... :)

aanie said...

asal boleh kukus kan kak....

Jue a.k.a Ibu 2F said...

sedapnya...
idea yang bagus nie...

Tihara said...

sedapnya, tiada minyak sungguh berkhasiat :)

qemaishak said...

janji masak & sedap kan kak hihi

Kesuma Angsana said...

x kisahlah janji sedapkan !

Acik Erna said...

assalam Qhaifa..arwah mak acik..kalau masak kuih kukus2 tu macam tu la dibuatnya..masak jugak kan..

tun_telani said...

LOL~~ kreatip laa kak.. tun pon kalau dh xde alat2 yg sesuai tu, bantai je mcm2 mana pon asal jadi.

TiranaAduka said...

uiks-cam mak ta buat dulu dulu je ni.

TiranaAduka said...

akibat ketiadaan periuk kukus.ok je