TEMAN ALAM MAYA KU......

Friday, April 26, 2013

TANGKAP ARNAB


Salam Semua...


petang semalam balik dari opis tengok aiman pegang penyapu
semua adik - adiknya pakat lari sana sini
buat apa ramai - ramai kat pokok bunga tuh
rupa-rupanya semua anak- anak nak tangkap arnab
tapi tak berjaya

arnab ni jiran belakang rumah saya punya 
tapi tak berkurung suka merayau datang rumah saya
rumah orang lain tak mahu pergi pulak ha..ha..
dah seminggu macam tu habis pucuk pokok bunga dimakannya
 siapa tak hangin he...he..
tuannya pula buat tak tahu saja dah cakap tuh
sabar sajalah










memang disinilah tempatnya, sejuk kot

18 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Seronoknya anak2 Nur mengejar arnab tu..:)

lia said...

akak bela jer la kak... anak2 mesti suka... da jiran tu wat derk jer kan...

wahida said...

alahai sabo je la dapat jiran rupa gitu...huhu...

mamyharraz said...

sukalah budak2 tgk arnab yg comel

Kakzakie said...

Arnab kan comel macam kucing tu yg anak-anak suka Nur. Dapat tangkap terus simpanlah bagi mereka main:)

JaSSNaNi said...

tangkap wat hak sendiri je.. tuannye kan tak kesah..

Tihara said...

comey,pesai tuan dia tak buh dalam kandang ey :)

Qhaifa Nur said...

- (azatiesayang)

bab ni anak2 suka hero ramai..yang siadik follow saja..

- (lia)

bela yup, buat tak tahu saja..

Ya ALya said...

melampau la tuan punyer arnab ni....dah bela tak reti nak jaga....

si sara ni asyik nak bela arnab je..tapi duk dekat2 ni susah sikit la.....arnab ni tahi dia busuk sikit klu di bawa angin.....

Qhaifa Nur said...

- (wahida)

sabo sajalah, dah gaduh2 tak elok pula he..he..

- (mamyharraz)

suka tapi tak berani nak pegang..

Qhaifa Nur said...

- (Kakzakie)

teringin juga nak pelihara binatang Kakzakie..bole difikirkan

- (JaSSNaNi)

senang2 suruh hubby tankap habis cerita tak gitu, jahat kata2 ni ha..ha..

Qhaifa Nur said...

- (Tihara)

anak dia punya..bela saja tapi tak peduli...makan pucuk bunga yang tak tahan...

- (Ya ALya)

tang tahi busuk tuh yang tak tahan Ya..

aanie said...

agaknya dia dah tak nak bela kot....

intanfirdaus247 said...

Kak nur ..salam jumaat..haha..alice in wonderland la tu kot kat rumah kak nur sebab tu arnab datang hehe

norzila said...

kalau tuan dia xmo ambik sembelih wat sate sedapp kak rasa ayam..hehehe

Rai Ourkizuna said...

comelnya..tangkap sembelih! hahaha..

TiranaAduka said...

haha
Bergotong royong nangkap arnab

Time Traveller said...

tangkap pastu sembelih buat rendang sedap tu.. :D
sape suh masuk kawasan orang kan :P