TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, April 9, 2013

MUZIUM DIRAJA


Salam Semua...


akhirnya hajat nak masuk istana negara lama tertunai, lepas hantar azeem kami singgah istana pula

excited sangat nak tengok macamana rupa istana raja ni tapi sedikit hampa bahagian dalam istana tidak dibenarkan ambil gambar " no camera " jadi apa yang kita tengok hanya tersemat dalam memori saja.









(sporting abang ni kata anak...)





(sebelum masuk buka kasut dulu...)


hanya bahagian luar saja dibenarkan untuk bergambar jadilah kan dari tiada gambar langsung









(dari pintu masuk istana nak ke atas jauh juga nasib baik masuk istana sejuk...)
(bila turun semua kehausan apa lagi kena belanja ais kerim...)
(rata - rata pengunjung yang keluar semua beli ais kerim he..he...)





22 comments:

JaSSNaNi said...

owh.. tak boleh amik gambar di dlm istana ye.. tak per la.. abadi dlm memori sendir je la... saya blom sempat gi istana bawa anak2.. lalu lalang dah banyak kali.. hihihi

lieyalatif said...

Baru lieya tau xleh amik gambar kak nur...ingat boleh je kan....sonok jugak kak gi tempat camni...byk ilmu kite boleh timba kan kak....

Tu la kak xpasal2 abg hulubalang tu glamer diambil gambar heheheheh senyum je die heheheheeh

Khai♥Rin : anies said...

mcm yg sy pegi thn lps bleh amik gambar sbb buat kt dlm balairong seri..yg br ni belum berkesempatan msk lg...x pe..smpi hujung thn kn

Qhaifa Nur said...

- (JaSSNaNi)

kecil hati tau gambar tak bole tangkap he..he..
tapi kan sebelum keluar ada buku lawatan semuanya beri komen 'tolong benarkan tangkap gambar '

- (lieyalatif)

dapatlah tengok bilik tido dan bilik mandi raja lieya sangat cantik...
yang tak tahan ada klinik lagi..

sporting budak hulubalang tuh siap panggil lagi untuk bergambar...

Qhaifa Nur said...

- (KhaiRin : anies)

dapat tengok tingkat bawah/atas je..banyak yang mereka tutup..
puas hati juga dapat tengok rumah raja ni .....

Kakzakie said...

Nur ni jujur... kakak baca banyak juga blog teman kita yg ambil gambar ketika berada di dalam. Tapi kakak tak pernah pergi lagilah Nur..

aanie said...

apa kata buat2 x nampak ada tulis no camera tu....pastu kalau kena marah, ckp la..eh, x perasan lak..kekeke...

norhidana miswan said...

tak penah lg ke istana negara tuh kak, kalu mcm akak tu ok gk pegi kan, sbb anak2 akak boleh tgk n tau psl istana... bg anak tambah pengatahuan kn, kalu dh pns terik n kene berjln banyak comfirm haus, ada ice krim mmg betul2 syok la

Ema Blog said...

hari-hari lalu depan istana ni bila nak pergi kerja..tp tak pernah pun masuk ke sana..hehehe

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Bestnye..sayang plak tak boleh amik gambar kat dalam kan...takpelah dapat bergambar di luar istana pun ok jugak..anak² pun happy..^^

Tihara said...

bestnya jalan-jalan macam ni:)

che mid said...

Abadi dalam memori je? Habislah.. kalau macam CM yang selalu kehabisan bateri dan lupa nak caj ha ha..

cheqna said...

x pernah sampai lagi ni

Qhaifa Nur said...

_ (Kakzakie )

apa maksud jujur tuh????
sebelum masuk dah diberitahu jangan tangkap gambar, aduh sedih rasanya he..he..

- (aanie)

masalahlah aanie setiap sudut ada penjaga...siap ada waklie talkie lagi...

Qhaifa Nur said...

- (norhidana miswan)

lepas ni kalau datang kena bawa air..menapak naik dari bawah tuh..
tunggu aiyan besar sikit dana, bole pergi..

- (Ema Blog)

samalah dengan akak selalu lalu...sekarang puas hati dah masuk he..he..

Qhaifa Nur said...

- (LiLy @ MaMaQiStInA)

memang sayang...
tapi ramai yang komplen...

- (Tihara)

seronok juga...

Qhaifa Nur said...

- (che mid)

nak buat macamana...
lupa habis semuanya he..he..

- (cheqna)

masih banyak masa lagi...selagi tak roboh..dengar dari penjaga tu budak2 jangan lari takut roboh sebab istana ni dah lama he..he..

lia said...

owhhh xboleh amik gmbr dlm tu ker... sungguh x tau...

Ya ALya said...

mungkin ada sebab yg tertentu kan tak boleh amik gambar.....

Kesuma Angsana said...

wah menarik juga kat sini yer

BERT said...

wah bestnya dapat masuk... saya dulu lalu aje selalu.. tapi tak pernah nak masuk... mesti bestkan dapat masuk istana..

Jue a.k.a Ibu 2F said...

tak pernah pergi lagi..bila nak pergi sini agaknya..
biasalah yang dekat susah nak pergi yang jauh rajin je..hahahhaha