TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, February 27, 2013

BANYAKNYA PETI SEJUK


Salam Semua...


Amboi banyaknya peti sejuk
Siapa punya agaknya
Cuba teka







ada 5 semuanya
Semuanya terdapat dirumah MIL saya, banyakkan......

40 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

bnyk!!!!

Nieyl said...

mak aiii....banyak nyer....

AnneRaini said...

banyaknya....simpan apa dalm tu byk2?

lieyalatif said...

Perghhh kak banyaknyeee...musti bil letrik byk ni heheheheh

Kak, peti ais hijau tu siap ade cop hak kerajaan malysia tu kak kikiki

Jue a.k.a Ibu 2F said...

banyaknya..buat bisnes ke...klau buat bisnes memang kena banyak peti ais

Azatie said...

Mmg byk esbok kat umah MIl ya....klu umah MIL atie ada 3 buah...sbb kakakipar buat biz.
Esbok yg kaler ijau tu...petisejuk dulu2kan? :)

SYANI said...

Mak ai.. sampai 5 kak??? Mesti dah macam supermarket kan dalam tu..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Mewah betul dengan peti ais tu... berapa lah bil sebulan MIL tu ye Nur :D

emy pokden said...

iyerlah kak..byk betul peti ais...meniaga ke kak???

Qhaifa Nur said...

- (Mrs. Eady)

banyakkan...

- (Nieyl)

2 dah cukup banyak bagi kita...ini pulak 5 lagi banyak he...he..

Qhaifa Nur said...

- (AnneRaini)

no. 1 simpan makanan laut..
yang lain..sayur dan pelbagai lagi..
no. 5 segala rempah ratus, belacan, tepung saja...

- (lieyalatif)

bil elektrik tak mahal lieya...
duduk rumah mahal...segala bil murah dengar begitulah...

peti ais hijau FIL dapat masa tuh FIL pengurus felda hampir 30 juga...

Qhaifa Nur said...

- (Jue a.k.a Ibu 2F)

tiada bisnes, semua kegunaan sendiri..
rumah besar ruang banyak...

- (Azatie)

esbok hijau tuh tahan sungguh..rasanya sebaya umur hubby..hampir 40 tahun..

Qhaifa Nur said...

- (SYANI)

kalau nak tahu MIL suka kemas...
walaupun ada 5 esbok...dalamnya tak sesak dengan barang..

- (CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)

tak pernah dengar bil letrik melambung tinggi...
kalau tak sure tak nak letak banyak-banyak...

Qhaifa Nur said...

- (emy pokden)

kegunaan sendiri saja...
kat rumah saya 1 saja...
jelesnya...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

wow..banyaknye...

Qhaifa Nur said...

- (LiLy @ MaMaQiStInA)

kalau berhajat kenalah beli sendiri LiLy.....
banyakkkan.....

norhidana miswan said...

perkh mcm org ada kedai kak sampai 5 biji.... bil letrik berapa ratus la agaknyer ek...

Kakzakie said...

Banyak-banyak ni kalau nak simpan masa hari raya atau kenduri senanglah kan...

::NureeN:: said...

hehhe rumah mil akak sama mcm umah mak saya.. byk peti ice jugak

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

mak aikh.. banyaknya..

amirah said...

ramai ke yg duk sekali dengan MIL akak ni? banyaknyaaa...saya cuma ada dua je. tu pun beli sebab nak simpan susu arissa

eB said...

byknyer. letrik musti mhl kan?

Qhaifa Nur said...

- (norhidana miswan)

akak tak pernah tanya pun...
biasa saja kot...

- (Kakzakie)

betul tu Kakzakie, bila raya esbok banyak ni sangat diperlukan...
senang nak simpan daging dll tuh...

Qhaifa Nur said...

- (NureeN)

ya ke...
ada genglah he..he..

- (Belinda Adzmi Ibu IIhamny)

jangan terkejut he..he...

Qhaifa Nur said...

- (amirah)

taklah ramai sangat...
esbok untuk simpan susu...bagusnya

- (eB)

pernah tengok bilnya seratus lebih saja ha..ha..
sekarang tak tahulah eB...
banyakkan..

Tihara said...

wow lima tu..mesti sayang nak buang, mak saya dia buat almari simpan barang tp ada 2 je :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wahhh banyak tu... ada buat bisnes ke makanan ke? semua masih berfungsi?

NM02 said...

berniaga ker?

jgn kata peti ais, parut kelapa pun ada dua... hehehe

Cho Zila said...

mak akak dulupun gini tapi sekarnag dah kurang sikit... rumah besar letakler banyak manapun tak rasa sempitkan...

Kesuma Angsana said...

la banyak betul ni !

Ya ALya said...

umh mak ya ni ad dua je..yg hijau tu mmg tahan....kami pun ad..tp dh jual dh yg hijau tu....

mama maman aka yana said...

amboi.. cam meniaga dah nih..:)

syariza09 said...

huiiii terlalu banyakkkkkkkkkk...raya nanti senang nk simpan stok brg2 basah

mama said...

ehem banyaknya..MIL Qhaifa guna semuanya ke?.. he2x..

azieazah said...

Kenapa dia perlukan peti ais lebih? Jika rakyat dalam rumah ramai, memang berpadanan sangat. Kak azie pun sendiri teringin nak ada peti ais lebih dari satu, untuk asing--asing bahan mentah. Tapi rumah tak muat pulak.

fieda said...

byknyer..bil letrik mesti byk ni..

anie said...

mak aii..banyaknye kak...sumer penuh isi ke

Ema Blog said...

banyaknya..

munna said...

banyaknya...

qemaishak said...

banyaknya, boleh simpan sayur buah lauk asing kan, macam berniaga lak :)