TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, February 20, 2013

BANANA BOAT DAN SAYA



Salam Semua...


Hari ini nak cerita pengalaman pertama kali naik banana boat dalam hidup saya

....11 tahun berkahwin dengan hubby bila diajak naik banana boat pasti saya akan menolak walaupun diberitahu tiada apa - apa yang akan berlaku In Sha Allah

10/12/2013 satu tarikh keramat buat diri saya, percutian bersama keluarga hubby dan pada tarikh itu mengenangkan besday aiman anak sulung pintu hati saya terbuka untuk naik banana boat setelah dipujuk berkali - kali oleh hubby, semua demi aiman.....

Dah naik hubby cakap sayang nanti ada 4 kali jatuhan sempat lagi saya menjerit nak turunlah tapi tak boleh sebab boat dah bergerak dalam hati hanya tuhan yang tahu ada 1001 perasaan dan saya redha. Saya tak tahu berenang








(mama buat semua demi aiman.......)
(mama bangga sebab aiman dah 2 kali naik dan azeem turut naik juga...)

  • jatuhan pertama menjerit sakan dalam air sebab takut itulah pengalaman dijatuhkan, nasib baik sempat  capai adik hubby 
  • jatuhan kedua hubby kata separuh pokok kelapa sebelum naik pemandu boat berpesan jatuh dalam air terus tarik jaket keselamatan bahagian bawah masa tuh dah terminum air laut
  • jatuhan ketiga setinggi pokok kelapa sangat - sangat takut sebab berada ditengah laut saya redha
  • jatuhan terakhir berhampiran pantai dalam hati lega dan saya yang cukup penakut sebenar berjaya naik banana boat akhirnya

24 comments:

Mrs Nageb said...

Bestnya :)

Nurulhuda Abdul Latip said...

Tahniah akak!! Saya tabik!! Tapi kalau saya memang kirim salam laa..walaupun dah tau ada jaket keselamatan takkan saya naik jugak seram okkkk

AnneRaini said...

tahniah kak. sy takkan naik kot. sy lagi phobia dgn air ni.

lieyalatif said...

mcm ngeri jek bace kak heheeheh...lieya plak mmg tak penah kak naik banana boat nieh..tingin sangat2 nak cube....

Cik Awin said...

saya? org 1st surrender kot naik banana boat ni...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Seronoknye..kalau lily mmg tak berani naik..lagi² tak reti berenang... :)

Fieda Zan said...

bestnya naik banana boat..salam perkenalan.. jom join blog saya :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

xpernah naik banana boat.... xtau nape... mgkin sbb takut lemas..wlpun ada life jacket..muahahaha

Qhaifa Nur said...

- (Mrs. Nageb)

semua perasaan ada masa tuh...
kalau difikirkan ngerinya...

- (Nurulhuda Abdul Latip)

sekali naik cukuplah...lepas ni tak mungkin lagi...takuttt

Qhaifa Nur said...

- (AnneRaini)

semua demi aiman...
terpaksa kuatkan semangat juga...

- (lieyalatif)

tersangat ngeri...seolah-olah orang campak kita dalam air..dahlah tak tahu berenang...berharap pada jaket yang dipakai..jangan tercabut udah..

Qhaifa Nur said...

- (Cik Awin)

orang first surrender...

- (LiLy @ MaMaQiStInA)

tapi aiman/ azeem nak naik lagi..akak pula yang takut...pernah cakap kat hubby tengok org naik banana boat tak jatuh pun...sebab mereka tak nak...suka pusing2 saja...

Qhaifa Nur said...

- (Fieda Zan)


bila dah naik baru tahu he..he..
seronok, takut semua ada...

salam perkenalan juga..

- (C.M.A @ CikMoonAdnan)

takut lemas ya juga...walau ada jaket keselamatan..minta dijauhkan semua itu...tahu berenang tiada masalah kot..

ainnoraini said...

kalau kakain.mintak ampunnn x berani,,,.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

TAHNIAH! akhirnya berjaya juga naik banana boat.. kalau akak mmg takkan naik punyalah walaupun ada life jacket tu.. hehe.. agaknya bg org yg tak pandai berenang mcm kita ni mmg takut sgt bila mengenangkan jatuh dlm air laut yg dalam tu kan... apa2pun akhirnya nur berjaya juga naik dengan selamat..

Ya ALya said...

Ya mmg xberani naik kak...ngeri la bab2 laut ni...

aanie said...

sy pun x penah naik kak....takut...x pandai berenang...huhu..

Kakzakie said...

Kalau kakaklah Nur pujuklah macam mana upah pun kakak tak beranilah... boleh pengsan sebelum mendarat agaknya hihi...

Boleh tahan juga ye Nur tapi itulah Nur kata demi anakanda ye:)

e!ya said...

bestnyer tp kite xpenah naiik la hehee

fieda said...

wah..cayalah kak..

ishy77 said...

demi anak..tahniah2..sy takut gakkk...takuit jawsss..hehe

mama said...

salam..mama tak pernah cuba pun..he2x..wah beraninya qhaifa ya?..

N i e Z a said...

kalau saya takut dah nak naik...hehehe..tahniah..berjaya naik..hehehhe

BERT said...

sy suka tengok org main je.. nak naik takot plak hihi

::NureeN:: said...

nureen pon x pernah naik, kalua ada peluang mmg nk naik hehehe... akak tarikh tue silap thn kot bkn 2013 kan 2012 kan hehhee