TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, January 14, 2013

DAH TAHU SATU RAHSIA....


Salam Semua.....

Ahad pagi hujan turun dengan lebatnya tapi sekejap, jam 10.30 pagi lepas hujan kami bertolak ke rumah MIL & FIL di Puchong untuk melawat MIL yang tidak sihat.

Setiap jam 5 petang, baru anak - anak dan sepupu mereka dibenarkan keluar dan bermain ditaman permainan berhampiran rumah MIL saya tapi sekarang tidak lagi

Sekarang anak - anak dah tahu satu rahsia bahawa kat rumah MIL & FIL saya ada kolam mandi (plastik) he..he..terus tak jadi pergi taman pakat mandi ramai - ramai siap berenang sakan.....



(semua cucu atuk dan wan seramai 9 orang mandi dalam ni, kecuali danish akashah...mana dia yup...)





(ini dia danish akashah duduk kat sini sambil tengok abang dan kakak sepupu mandi...)



(buah tangan dari kebun FIL pisang kapas dan jantung pisang.....)



(cekodok pisang......)



T.E.R.I.M.A   K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini.........

24 comments:

JaSSNaNi said...

budak2 mmg suka main air,,, kat umah ni pun sama.. hihihi... sedap cokodok pisang... nyummmm nyummmm

amirah said...

seronoknya dorang main air...huhuhu

lia said...

besar gak kak kolam tu sampai boleh himpun 8org dlm tu... rajin la diorg nak balik umah atuk & wan nnt he3

Kakzakie said...

Melambung naiklah bil air rumah atok kalau selalu mandi macam ini.

Ijah EmoTemo said...

makin seronok lah budak-budak tu kan hehehe

Anamarza Sue said...

bertambah seronok bila mandi ramai-ramai camtu kan?

Fieda Rafli said...

mak aii..seronoknyer berendam..ni kalau maira tgk confirm suh beli..duk umah bertingkat ni manalah nk letak kolam gini..huuhu

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Seronoknye tengok budak² tu mandi kolam..Cantik & besar kolam tu..boleh ramai² mandi dalam tu...

L said...

amboi! sonoknye mandi dlm kolam tu. hihi

Rai Ourkizuna said...

dalam sikit kolam yg ni nampaknya.. besar la ya..sebab muat 9 orang.. kami pun pakai kolam gini jugak.. senang nak pantau diorang main dalam kolam ni..tak payah pegi park kan.. hehehe..

azieazah said...

Amboii ramainya. Cemana nak berenang tu. Pakat berendam saja lah nampaknya ya?

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Hahaha penuh tu Nur... seronok lah mereka dapat mandi ramai2 :D

Tihara said...

meriahnya mandi kolam ramai2 :)

munna said...

kat rumah ni tak berapa kali beli .... asyik bocor je.... ganas sgt budak berdua tu main air dlm tu

tun_telani said...

haha.. penuh satu kolam..

BERT said...

huhu sakan bebudak mandi kolam.. memang seronok la deme

Ya ALya said...

Lamanyer xmkn cekodok pisang....sedapnyer

LYAfrina said...

alamak..lepas ni..kena berendam sokmo la..

kt rmh ni pon ada kolam mandi plastik.. tp kena sorokkan.klo x, ari2 nk berendam je kerjanya

norhidana miswan said...

adush... ketauan udah hehehe...

seronok je bdk2 ni mandi2, ntah2 kalu tak suh naik sampai kecut sume mereka duk berendam je hehehe...

Cho Zila said...

main air kesukaan anak2 kecil.. kalau dapat tak nak keluar dari airtu smp kecut2ler...
tapi nampak bestler kolam nyertu..

AnneRaini said...

besar kolam tu..smpi 9 org boleh masuk..hehe

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waahhh syoknyerr bebudak mandi kolam....

Ema Blog said...

seronok tgk mereka..mandi satu kolam..

Kesuma Angsana said...

mmg seronoklah budak2 ye