TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, January 7, 2013

AFNAN LAST DI PERMATA HATI.....


Salam Semua.......

31/12/2012 merupakan hari terakhir afnan di pusat jagaan permata hati. Tahun 2013 afnan masuk tadika 5 tahun. 

Banyak kenangan manis sepanjang hantar afnan disini, semuanya akan tersemat dalam hati. Dari usia  4 bulan  afnan telah dijaga oleh Cik Pah (afnan panggil Nek Pah) dan telah dianggap seperti cucu sendiri, yang pasti dimata saya pelukkan sentiasa dibuat oleh Cik Pah terhadap afnan begitu juga dengan aeish. 

Sentiasa bertanya apa yang berlaku dan sentiasa manis mulut itu petua saya mendapatkan hubungan yang baik dengan pengasuh anak. Selalu saya katakan jika afnan atau aeish berbuat salah tolong marahkan, rotan pun tak kisah janji kaki ke bawah. Senyum saja Cik Pah, ayat itu yang saya ulang sepanjang hampir 5 tahun afnan disini......

Kini giliran aeish pula dijaga oleh Cik Pah dan merupakan tahun terakhir buat aeish juga, tahun depan dah masuk 5 tahun.......

Terima kasih yang tak terhingga buat Cik Pah kerna telah menjaga afnan dengan baik sekali. Budi baik Cik Pah sentiasa Nur kenang sampai bila - bila.





(sebelum balik telah peluk afnan dengan perasaan yang sedih.....)



(budi baik sentiasa Nur & hubby kenang Cik Pah...)





(kini hantar aeish sorang saja kat sini...alhamdulillah aeish tak sedih abangnya tiada sebab ramai kawan kan aeish......)



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H  kerna sudi singgah sini...........

20 comments:

BERT said...

susah nak cari penjaga yang terbaik untuk anak kita kan.. bila dah dapat yang terbaik.. hati pun tak la risau kan

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Afnan dah nak sekolah baru ye... kalau pengasuh baik.. memang sedih nak tinggalkan ye Nur...

Anamarza Sue said...

Nampak rpt afnan dengan pengsuhnya ya

Lynn Hamzah said...

bagusnya dapat cari pengasuh anak yg sayangkan anak kita macam ahli keluarga sendiri...

Nens Collection said...

mmg sedih nk tgglkan pengasuh yg jaga baik ank kite kan..;)

dwaty said...

comel aeisy... mak ayah kat opis ni semua dok pikir nak antar anak kat mana... buka nursery untung ni... hehehe

Qhaifa Nur said...

- (BERT)

alhamdulillah, dpt pengasuh yg baik dan sayang anak2...sedih rasanya nak berpisah......

- (CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)

sbb msk tadika 5 thn..kena berpisah...sedih juga

Qhaifa Nur said...

-(Anamarza Sue)

mmg dah diajar sblm balik mesti salam dan peluk...lagipun tiada byk masalah afnan kat situ...syukur juga

- (Lynn Hamzah)

hubby pun ckp gitu susah nak dpt pengasuh yg anggap mcm cucu sendiri..



Qhaifa Nur said...

- (Nens Collection)

mula2 sedih juga...tapi masih ada aeish kat situ...tak terasa sangat...

- (dwaty)

mcm adik hubbylah dgr tengah kursus nak buka nursery...mmg untung klau ramai yg hntr......

Rai Ourkizuna said...

betul kak.. mmg susah nak dpt penjaga yg baik. kadang kadang dpt yg baik pun tak tahan lama.. bertuah afnan..

lieyalatif said...

betul tu kak...sokong ngan cara akak...seboleh2nye kekal hubungan baik dengan penjaga anak2 kan kak....bukan senang nak cari pengasuh anak yg baik....tgk gaye gambar ni mmg nampak anak2 akak rapat dan menjadi kesangan pengasuh....alhamdulillah...

takpe kak,aeish kire senior dah tu heheheheh tak takut2 dah die...

Jue a.k.a Ibu 2F said...

susah nak dapat pengasuh yang baik..

AnneRaini said...

baguslah akak dpt pengasuh baik..sy ni hope yg skrg ni baiklah lepas yg dulu2 tu nan hado sikit..

Kakzakie said...

Bila ibu-bapa jenis tak cerewet lagilah pengasuh akan mudah dan senang hati sebenarnya Nur. Untung kalau dapat pengasuh yg begini. Nur janji kaki anak tak ternaik atas sudah kan hihi..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

alhamdulillah... dapat pengasuh yg baik sperti beliau..at least xde laa risau sgt kan...

amirini said...

Seronok tgk gambar pelukan tu...
nampak bahagia mereka berdua...
semoga ukhwah terus terjalin...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Memang susah nak dapat pengasuh yang baik..sedih plak lily tgk gambar 1st tu..pangasuh peluk erat afnan..

TiranaAduka said...

salam qaifah nurin
Tirana aduka dtg melawat

azieazah said...

Bertuah awak sebab dapat pengasuh anak yang baik dan bertimbangrasa. Jadi kita sebagai parents memang wajar sekali menghargai mereka. Malah menerima mereka sebagai ahli keluarga sendiri.

fieda said...

mmg bertuah awak dapat pengsuh terbaik...abgnya dah nk sekolah ye..