TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, December 11, 2012

MAKAN MALAM DI UMBAI......

Salam Semua....

Plan hubby dari Ayer Hitam nak kawasan kampung so saya dan FIL berpisah laluan, FIL masuk highway manakala saya masuk parit raja, muar, melaka dan akhir sekali menuju puchong

Dalam pada tuh dapatlah kami cuci-cuci mata tengok kawasan kampung disepanjang perjalanan. Bila dah masuk melaka mesti teringat asam pedas, kami singgah makan malam di Umbai...tempatnya cantik, bersih dan yang paling dapat tengok laut.....











(kat sinilah kami makan........)


(asam pedas ikan pari..memang pedas...)




(kailan ikan masin....)


(sotong bakar....)


(pencuci mulut...jeli kelapa....)



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini.........

19 comments:

Anamarza Sue said...

bestnya jalan-jalan sambil cari makan...

Chik Att said...

Sedaaap .....

baby lydia said...

sotong bakar je x pena try lagik kak..yg len dh try..last mkn last year berbuka puasa kt situ..cm2 de kn..^^

AnneRaini said...

bestnya mkn kat umbai. feveret sy kat umbai lama tu..sedap.

nanonano said...

org ckp mknn2 kt umbai ni sedap eh?
next week nkg sana, harap2 smpai la ke sni, hehe

Cho Zila said...

walaupun umbaitu femes akak tak nah lagi merasanyer..
harap next trip gi melaka leh rasaler...

puteri hanisah said...

jalan2 cari makan...haha...
hurm...nmpk mcm menrik je kat sana...

mama aini said...

ehem mama pernah makan kat ikan bakar umbai..yg baru ni belum pernah sampai lagi..

munna said...

dah banyak kali turun melaka tapi munna tak pernah pun sampai kat sini

wahida said...

amboi...

asam pedas ikan pari tu mmg memanggil2 saya la kak...

lieyalatif said...

ya Allah kak..kecur terus air liur dlm mulut ni kak oiii....lieya suke ratah2 seafood nie.....

tak penah lieya try sotong bakar kak..selalu order goreng tepung jek....tak liat2 ke kak...tgk mcm menarik tuh

amirah said...

kak sy yg duk melaka dah dekat 4 thn ni pun x pernah mkn kat umbai..huhu

che mid said...

Siang lagi dah buka tempat makan tu ya.. ingatkan malam je.. mesti sedap betul asam pedas tu kan..

ct rahani said...

sedapnya kak.. hujan2 nih rasa lapo pulak.. huhu..

LYAfrina said...

sedap2nyerrrr...
lagi2 restoran terapung..mmg cantik tmptnyer...

tu spesis kerang sedap eyh?? lya xpernah mkn..biasa mkn lala je

N i e Z a said...

x penah pegi sini..tp rmai yg ckp mkn kt sini best..nti klu ade pegi area sna akan cuba gagah la singgah try mkn kt cni...hehhee

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Sedapnye tgk makanan tu semua terutamanye asam pedas tu..

aanie said...

perghh sedap tu...letak la harga dia sekali kak....

Ema Blog said...

kat sana memang sedap makan asam pedas atau ikan bakar..