TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, December 10, 2012

TUNGGU APA TUH???????


Salam Semua...........

Tunggu apa tuh wahai anak-anak mama nih....
kalau datang johor tak sah tak cari benda ni, satu kerugian pulak ...



^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

Ini dia yang kami cari, telur pindang........




(hubby jenjalan cuci mata tengok barang2, kami jenjalan cari telur pindang...taukeh restoran tu kata telur tengah masak, tetap tunggu juga....belilah 10 biji..seringgit sebiji....) 



(masa ni afnan kena CP, dia orang first yang makan........)




(berebut-rebut anak-anak makan, sedap...terasa perapan rempahnya...dahlah tu makan pula panas-panas...)


Lepas tu kami menuju ke kampung FIL tak jauh dari Pekan Ayer Hitam, first time datang sini bersama anak-anak, sempatlah singgah umah saudara FIL.......entah bila-bila nak datang sini lagi....





(jumpalah FIL punya pak sedara...beria anak-anak dengar mereka berborak, tengoklah aeish siap meniarap lagi...)





(seronok anak-anak nak makan tebu..jarang mereka makan nih...cepat tolong angkat, sapa nak makan...)


p/s - seronok agaknya mak jenjalan kat Padang, Indonesia tuh....mudahan mak gembira.....


T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini...........

35 comments:

Ijah EmoTemo said...

wah! dh lama tak mkn telur pindang!

Tina Othman said...

tak penah makan telur pindang

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Tak pernah makan lagi telur pndang ni..
apa yang diceritakan tu..kusyuk jer tgk diorang mendengar.. :)

ct rahani said...

baru semalam makan telo pindang kenduri kawin.. sedapkan kak.. sy pun suker.. :)

Qhaifa Nur said...

- (Ijah EmoTemo)

samalah..dh lama x mkn telur nih...

- (Tina Othman)

tak pernah makan...sedap tau

Qhaifa Nur said...

- (LiLy@MaMaQiStInA)

ada gak yg belum pernah makan rupanya...
mana tak kusyuk dengar tuk cakap Kampar he..he..

Qhaifa Nur said...

- (ct rahani)

slalunya kenduri kat johor mesti ada kan..kan..
mmg sedap, akan suka he..he..

norhidana miswan said...

bestnyer, dana kalu balik johor pun pyh nyer nk jmpa telur pindang, harapkan dpt masa jemputan jelah tp skrg dh tak ramai yg bt telur pindang msa kawin... sbb nyer pyh n remeh nk bt nyer

Kakzakie said...

Kalau di Johor memang betul banyak telur pindang. Ada satu restoran sentiasa sediakan telur pindang atas meja utk siapa saja yg mahu.

Kalau kakak makan yg putihnya yg dah coklat. Isi kuning kakak tak makan Nur.

lieyalatif said...

e'eh pandai akak makan...lieya mmg suke kak sebab mmg org johor kan...mak pun pandai buat....kenduri2 kawin ktorg mmg die laaa buat telur pindangnyer...

ade setengah org tak reti makan kan kak....pelik kot dgn rasenyer...

Qhaifa Nur said...

- (norhidana miswan)

mmg payah nak jumpa telur ni dana..masa kenduri kawen umah mak sedara hubby tak buat pula...
mungkin nak buat remeh sikit...

- (Kakzakie)

baguslah ada restoran tu...
hubby Nur pun sama, klau makan telur isi kuning mesti buang...anak2 pun dah terikut sama...

::NureeN:: said...

org jb kan slalu mkn teluq ni.. pernh dpt masa wedding abg dlu.. :P

Qhaifa Nur said...

- (lieyalatif)

akak..semua belasah lieya..rugi klau tak rasa makan yg pelik2 nih...
bagusnya mak lieya pandai buat...
terkejut juga ada yg tak mkn telur nih...mungkin rempah perapannya kot..

Qhaifa Nur said...

- (NureeN)

telur ni femes kat johor kan NureeN..

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Akak baru makan telur pindang ni minggu lepas.. kawan kenduri kahwin kasi telur pindang ni... memang sedap :D

Cho Zila said...

akak tak berapa ngan telur pindangni.. tapi emak mertua akak suka bebeno..
memang macam femes kat johorjer..

Queen said...

nik adik beradik anak beranak semua tak suka telur pindang.. haha..
tak biasa barang kali..

haritu cuba juga suap suifyyah...kesian dia siap buat muke pelik sambil luahkan balik pelan2..kalaukuat2 takut ummi marah agaknya.. =p


tengok anak2 akak makan..waa.. nampak sedap pula

Qhaifa Nur said...

- (CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)

sedapnya..dah makan rupanya..

- (Cho Zila)

rupanya ramai tak suka telur ni..
mmg femes kat johor...

Qhaifa Nur said...

- (Queen)

semua tak suka Queen..iya lah bukan bole paksa tekak kita nih...


sufiyyah pun tak mau juga...
anak-anak akak tolak batu gan kayu aja, semua telan... he..he..

aanie said...

sedap ke kak telur tu? sy x penah mkn la...

ini telur yg selalu kita jumpa kat pasaraya tu ke? yg bau2 kuat tu??

mama aini said...

assalam hb mama org johor..mama makan lah telor pindang tu..he2x..ank mama tak suka..busuk katanya..hu2x..

N i e Z a said...

tlur pindang mmg sedap..saya pon suka mkn..hehehe..klu yg baru2 msk tu..lg sdp..bau nye pon wat x thn mulut nk mkn..

AnneRaini said...

telur pindang feveret...kalau kenduri kawen ada telur pindang berebut kami tau..hehe

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

pernah try makan telur pidang.. tp...kwn kata.. yg tu x original.. sekadar color jerr... camne rasa yg btol erkk?

NM02 said...

rambut memasing







pacak woooooooo!!! :)

Tihara said...

as salam

mak kak nur gi dengan sape..seronoknya..saya dah lama tk makan telo pindang..arwah makteh saya ske buat..dia buat jadi :)

wahida said...

saya suka giler telur pindang kak....suka giler...

tapi lama tak mkn...hubby saya pernah mkn, tapi dia luah balik kak...dia kata tak sedap...huhu...

apa2 ntah...

Qhaifa Nur said...

- (aanie)

sedap apa...nasib baik anak2 suka makan...
eh..ada jual kat pasaraya ke aanie..yang tu akak tak tau...

- (mama aini)

org johor rugi klau x mkm mama aini...ramai gak budak2 kureng mkn he..he.. busuk yup..

Qhaifa Nur said...

- (NieZa)

kebetulan beli hari tuh mmg baru masak...panas2...sedapnya NieZa..

- (AnneRaini)

kenduri kawen kat johor sure ada punya..tapi ada yg tak buat juga..

Qhaifa Nur said...

- (C.M.A @ CikMoonAdnan )

takut bab gitu...tiruan punya..takut pulak nak makan...

- (NM02)

bab rambut..mmg dari kecil hingga besar pacak2...

Qhaifa Nur said...

- (Tihara)

salam...

mak akak pergi rombongan gan kengkawan dia...

mmg mahal klau kita beli..susah nak buat rupanya...

- (wahida)

ramai yg suka..bagus he..he..
kelakar hubby wahida...lps tu sure x mkn dah...

JunAina said...

Tak pernah rasa telur pindang. Kat econsave kajang ada jual nanti nak trylah...

Kasih Salina said...

selalu dengar nama jer telur pindang ni tp belum pernah makan lagi..

LYAfrina said...

dah lama x umpa & mkn telr ni... jarang sgt org buat..ade jual ke kat situ???

Wak Gelas™ said...

siannye afnan kena chickenpox tuuu.. UHhuuu