TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, December 4, 2012

MAKAN BUAH & PERGI KENDURI KAWEN....


Salam Semua..........

Ahad lepas rumah ayah chik ada majlis kenduri tahlil dan majlis marhaban (cukur rambut) 2 orang cucunya di Felda Lurah Bilut, Pahang tapi sayang saya hubby anak-anak tak dapat pergi sebab dapat jemputan kawen. Kenapa tau rugi saya tak pergi kerna sekarang kan musim buah, bila musim buah rumah ayah chik jadi tumpuan kami sedara mara untuk makan buah........

Saya dah pesan dengan mak nanti balik kena bawa buah tau...dan tak sangka banyaknya buah yang ayah chik beri...terima kasih ayah chik...



(ada buah manggis, rambutan, cempedak, pulasan...paling best durian oh durian...durian ni isinya tebal..)


Citer bab buah dah habis...nak citer pergi kenduri kawen pula...Kami dapat jemputan kenduri kawen di Pudu ahad lepas. Pengantin lelaki ni adik ipar hubby punya adik (jangan pening) namanya tak ingatlah..apa-apapun majlis hari tu memang meriah...tetamu silih berganti ..yang best tempat duduk kami betul-betul depan pelamin yang indah ni...makan bersama MIL saya.....





(anak-anak tengah tengok pengantin masuk....)





(aeish dok bau cupcake...wangi ke...sebelah tu hubby dan MIL saya.....)


(tengah makan azeem suruh mama senyum, mana boleh he..he...)



(dapat makan kek pengantin, sedap....)



T.E.R.I.M.A. K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini..............

34 comments:

Mama Vogue said...

Wahh.. Seronok nyer. Lepas mkn kenduri kawen, berkenduri buah pulak kat umah. Tu yg paling best tu bila musim buah ni kan :)

mamyharraz said...

banyaknya buah-buhan tempatan bestnya.
kalau g kenduri kawin jarang dpt makan kek pengantin.

AnneRaini said...

skrg memang musim buah..sypun masih ada lagi rambutan, jambu manggis tak habis..hehe

aanie said...

mcm2 buah yg ada...best tu..

pelamin dia cantik sgt...tema pepel pink eh?

Queen said...

kenduri paling best adalah makan la kan =p

Aishah Jahirah said...

jenuh mkn buah....
lawa pelamin...:)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Wah bestnya Nur... dapat buah-buahan yg banyak walaupun tak dpt dtg kan... cantik betul pelamin pengantin tu..:D

Ummiarissa Mahdi said...

memang sana-sini orang citer pasal buah2an...tapi saya beruntung ada juga kampung suami...boleh tumpang makan buah freee...kalau umah saya kat KL kena belilah....

lia said...

manggis.... wahhhhhh dap nyer... dap nyer...

tpppp tgh kurang sihat uhukssss xboleh mkn manggis...

Fieza79 said...

waa...plng suka durian lah lau musim buah kt kg ni...tk rugi pun xdpt pi sb dpt gak mkn kek pengantin yg sedap hehee

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Banyaknye buah..sedapnye cempedak..lama tak makan...

Cantik pelamin tu...

NM02 said...

antek pelamin

Qhaifa Nur said...

- (Mama Vogue)

untung sapa ada kg..dpt mkn buah sepuasnya...

- (mamyharraz)

buah-buahan terbaik...mkn kek kat umah pangantin tgk rezeki juga..slalu budak2 insya allah dpt..sya sekotak dpt kek tuh...

Qhaifa Nur said...

- (AnneRaini)

stok buah-buhan masih ada lagi, bestnya......

- (aanie)

betul aanie, mcm2 buah ada....
tema diaorang purple...mmg cantik

Qhaifa Nur said...

- (Queen)

setuju...makan sambil tu borak yang lebih he..he..

- (Aishah Jahirah)

untung sapa ada dusun...

Qhaifa Nur said...

- (CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)

nasib baik buah-buah bole tapu...durian terbaikkk....

- (Ummiarissa Mahdi)

mmg untung ada dusun, klau tidak sure kena beli...

Qhaifa Nur said...

- (lia)

manggis susah nak dpt skrg...byk makan buah lain pulak penyakit dtg...jgn over
tak sihat ke...

- (Fieza79)

durian ayah chik ni mmg terbaik mcm D24 gitu...

Qhaifa Nur said...

- (LiLy @ MaMaQiStInA)

cempedaknya belum goreng lagi tuh....

- (NM02)

pelamin mmg antek...suasana dlm dewan pun antek juga....

Jue a.k.a Ibu 2F said...

sedapnya dapat makan buah....
cuti sekolah ni memang ramai yang kawinkan

Kakzakie said...

Kalau kakak suruh pilih nasi pengantin dgn buah-buah itu kakak pilih buah-buahan itu Nur. Kakak suka manggis:)

N i e Z a said...

banyaknye buah..lama tak mkn manggis..huhuhu..

Jaa said...

bestnyer..mcm2 buah ada...

eima said...

klu buah2 ni yg tatahan byk semut ..abis satu keta

Afasz said...

sy tertarik tgk banner awk.. berderet anak awk.. mmurah rezeki awk. seronok nye >_<

::NureeN:: said...

byknyer buah.. perghhh...
cantik pelamin :)

syariza09 said...

sweet jer pelamin tu. sronok tgk buah2 yg kutip dr dusun ni sedara ni, untung kalo ada dusun camni

ct rahani said...

sedapnya buah2 tu kak.. nak2 durian.. sy pun kt umah ader lg rambutan yg jiran kasi.. smpai skrg x abis2.. hehe..

norhidana miswan said...

seronoknyer ada sedara yg ada kebun ke dusun kan kak... kalu balik kg nih dpt pg umah makcik yg ada dusun msti puas lyn buah... org tua2 kan kata, ada buah2 ke apa kene sedekah kt org biar lebat lg

LYAfrina said...

buah klo y fresh dr dusun rasanyer lbh sedap.. x sama dgn y di jual di kedai

mama aini said...

assalam qhaifa bestnya dapat buah2an .. banyaknya !!..cuti sekolah ni musim org kawen kan.. ;)

azieazah said...

Bertuahnya, orang kirim banyak buah! Mesti puas makan. Adoi tak tahan....

Tihara said...

as salam

best makan buah2..pelamin tu cantik sangat..byk bunga:)

Ema Blog said...

musim buah skrg ni..syok lagi kalau ada pokok sendiri

QueeN TerataI said...

sana sini mmg buah saja.. lg2 durian tu.. Alahai... kecur air liur dibuatnya