TEMAN ALAM MAYA KU......

Monday, December 17, 2012

KERANA SEBENTUK CINCIN.....



Salam Semua........

Siapa tengok Tribute P. Ramlee malam tadi kat tv1 ' Siapa Tipu Siapa '. Jalan ceritanya yang menarik kerana sebentuk cincin kahwin yang dicuri oleh suami dan dihadiahkan pula kat ' teman tapi mesra ' akhirnya telah menjerat 3 pasangan suami isteri di atas kecurangan masing-masing. Akhirnya cincin itu kembali jua pada tuannya dek kerana kelalaian 3 pasangan tersebut. Betul cakap hubby cerita P. Ramlee lah katakan......

Saya pun punyai cerita tentang cincin tapi tak sama dengan cerita diatas he..he.. ia cincin tunang.......




Cincin yang sering disarungkan dijari manis kadangkala kita terlupa dimana kita telah meletaknya. Selalunya bila nak basuh pinggan atau masuk toilet mesti kita tanggal. Kerana kecuaian sendiri ia tertinggal dimana kita tanggal. Memang selalunya begitu........

Macam saya adalah suatu hari tuh rasanya pakai masa pergi opis, balik umah baru perasan cincin tiada dijari. Punyalah cemas esoknya sampai opis masuk toilet tengok tiada dalam hati berkata conpom hilang. Sedihnya rasa cincin masa tunang dah hilang. Tak cakap pun hubby apa yang berlaku dalam pada tuh cari juga di almari solek kat bilik tidur tetap tak ada. 2 hari lepas tuh buka laci boleh nampak cincin tu ada kat situ. Gembira yang amat sangat dalam hati mula berkata kenapa ada kat sini bukan hilang kat opis dan macam-macam lagi yang difikirkan.....

Lepas tuh dah jarang pakai takut pisang berbuah 2 kali...semuanya kerna kecuaian dan kelalaian sendiri......



T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini..........

38 comments:

Ummiarissa Mahdi said...

tak teringat pulak kat mana saya letak cincin kawin saya...sebab saya simpan tak leh pakai kena baiki sedikit,bila awak sebut pasal cincin baru saya teringat...hahaha

Mama Vogue said...

Mamavogue pun selalu cuai..huu
Last2 kak ipar ajar, gantung cincin kat rantai.. Gerenti tak cicir :) dan sentiasa ade dekat ngan kita..

lieyalatif said...

ish kak scary plak cincin tu leh ade balik kat umah heheheeh...

lieya plak kak lagi pelik...lieya ni tak suke bercincin kak..rimas rase jari ...sudahnye cincin2 semua tersadai jek hah heheeheh...pelik jugak tu kak heheehehe

Nieyl said...

Hmm...nieyl plak jenis yg x suke pakai barang kemas...klu g keje pun mmg x pakai cincin nikah dan tunang tuh..sbb nyer takut terlupa...tapi en.husband tau...hihihi~ so,jgn kasi pisang berbuah 2x yea.. :)

N i e Z a said...

saya dah 2 kali penah ilang cincin..cincin adiah dr mak ngan pak cik..uhuhuhuhu...mmg cuai sgt..sbb slu kalau mandi suka bka cincin..sbb tu smpi skg jarang pkai cincin..takut ilang lg..ehehehhe..

ct rahani said...

Alahmdulillah jumpa balikkan kak.. klu xmesti terkilan..

Anamarza Sue said...

Sy simpan je cincin tunang, takut hilang, jarang-jarang sekali baru pakai

Jue a.k.a Ibu 2F said...

jue punye dah lama simpan tak muat haahahahaha...

amirah said...

sy tiap2 hari kena pakai cincin nikah ni. kalau tak pakai jari rasa lain macam je. gelabahnyaa kalau tiba2 tak pakai dn xde kt tmpt biasa...

Kakzakie said...

Selagi masih ada rezeki ianya tetap jumpa Nur.

Cincin tunang dan nikah kakak simpan dah Nur. Dah tak muat. Dua kali dah besarkan di kedai tapi jari makin kembanglah dah tak muat...

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Alhamdulillah..Nasib jumpa balik...mmg cemaslah kalau ilang..

cheqna said...

2 bentuk cincin cheqna pakai time g keje jalan2 je...balik terus bukak n simpan di tempat yang sepatutnya

BERT said...

samela pnh gakk hilang dlu.. salah ltk.. nsb baik ader org smpnkn.. sy pun x pkai cincin dah.. dah x muat jari dah gmok haha

emy pokden said...

hehehe..cincin kte ..kte simpan elok2 bersama2 yang lain..sbb kte tak suka pakai brg g keje..hehehe

Qhaifa Nur said...

- (Ummiarissa Mahdi)

skrg ni cepat lupa...sebab tu jarang pakai cincin ni...hati jd tak tenang jika hilang he..he..

- (Mama Vouge)

mmg kena gantung kat leher..baru tak hilang.....
seronoknya sapa jumpa emas...

*SiRibenMerah said...

saya pulak x leh pakai cincin.. nnt allergic.. huhuhu~

Qhaifa Nur said...

- (lieyalatif)

betul lieya ingatkan dh hilang...mmg pakai masa tuh...last2 ada kat dlm laci...hati yg kuncup jadi kembang balik...lepas tu tak pakai..serik

- (Nieyl)

dulu2 kan kes ragut berleluasa...takut pulak nak pakai...bila pergi kenduri saja pakai...skrg lagi takut nak pakai..takut lupa mana letak he..he..

Qhaifa Nur said...

- (NieZa)

samalah mandi mesti buka...sayang terkena bahan chemical...
mana tak sedih ini cincin tunang he..he nasib baik jumpa balik..

- (ct rahani)

alhamdulillah...serik udah

Qhaifa Nur said...

- (Anamarza Sue)

kena simpan..takut hilang...bukan bole dicari ganti...

- (Jue a.k. Ibu 2F)

dah tak muat...kena simpan buat kenangan tuh...

Qhaifa Nur said...

- (amirah)

hari2 pakai cantik...tapi jgn lupa sudah amirah...

- (Kakzakie)

betul Kakzakie, dah rezeki mmg tak kemana...

2 X besarkan tak muat juga...mmg ptut simpan tuh Kakzakie....

Qhaifa Nur said...

- (LiLy @ MaMaQiStInA)

alhamdulillah..rezeki berpihak pada saya lagi...

- (cheqna)

sebenarnya kan cheqna, rugikan klau kita tak pakai barang kemas ni selalu..kalau saya takut pudar emasnya he..he..

wahida said...

cincin saya dah tak muat dah kak...huwaaaaa

Qhaifa Nur said...

- (BERT)

baiknya org tuh pulang balik...

-(emy pokden)

bagus mcm tuh...pakai bila perlu saja.....

Qhaifa Nur said...

- (SiRibenMerah)

sbb allergic...ada org yg kena mcm tuh...

- (wahida)

saiz badan kita sentiasa berubah wahida...sedihnya

Queen said...

selalu juga bukak... pastu letak merata.. tukang kutipnya yabang..die simpan lepas tu die tanya kita mana cincin..bila dah gelabah baru die pulangkan..

sekarang dah tau trick..bila cari tak jumpaja tanya dia =p

NM03 said...

tak pernah pakai kalu tak pegi memaner. balik keje kompem bukak.

puteri hanisah said...

huhu...nasib baik jmpee cincin tu...da lah cincin tunang lak 2

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu mungkin amsa tu akak lupa yg akak sebenarnya dah simpan dalam laci kot..huhuhu

xpe.. janji jumpa kan..kan.. hehehe

AnneRaini said...

belum pernah hilang cincin sbb hanya pakai cincin bila nak keluar saja..balik rumah akan automatik buka jam buka cincin.

norhidana miswan said...

kalu dana lak lain kak, dana jenis bile pakai apa2 barang kemas mmg tak suke buka n pakai semula, sbb tu dana suke beli yg lasak skit....

sbb tau dana nih kadang pellupa, sbb tu tak suke nk bukak pakai

Ijah EmoTemo said...

hehehe...klu ijah pun cuak takut pisang berbuah dua kali...hehehe.. kadang2 selalu terlupa..pdhl ada je brg tu dkt sekeliling kita hehehe

Qhaifa Nur said...

- (Queen )

nasib baik en. esben prihatin...

- (NM03)

slalu begitulah...pakai bersebab

Qhaifa Nur said...

- (puteri hanisah)

syukur...lps tu jarang2 pakai...

- (C.M.A @ CikMoonAdnan)

tak ingat time 2, pakai tau tidak..mmg cuak jap..berderau hilang he..he..

Qhaifa Nur said...

- (AnneRaini)

ramai begitu rupanya...automatik tau apa nk buat...

- (norhidana miswan)

tak buka sayang pula dana...bila buka kita lupa mana letak..
betul mcm dana ckp senang beli silver udah...

Qhaifa Nur said...

- (Ijah EmoTemo)

he..he...sayangkan klau hilang...
baik pakai bila perlu Ijah....

Ya ALya said...

sejak dh kwin ni tak suka pki cincin gelang rantai subang gelang kaki....rimas sgt rasanyer...jam pun x pki.....

munna said...

alhamdulillah jumpa balik.... munna mmg dah tak pakai cincin sebab takut jadi mcm tu lah.....

fieda said...

nasib baik jumpe balik..