TEMAN ALAM MAYA KU......

Thursday, December 20, 2012

ASAM PEDAS IKAN SEBELAH.....


Salam Semua.....

Baru ni ada masak asam pedas, kali ini nak cuba masak ikan sebelah atau sisa nabi. Hubby beritahu membernya cakap ikan sebelah kalau masak asam pedas memang sedap begitu juga kita masak yang lain...

Hari tuh beli ikan sebelah 16.90 /kg, setelah ditimbang harga yang patut kami bayar 18.00 hinggit. First time ni nak masak dengan ikan ni....



(  kimchi sentiasa ada asam pedas kami, sedap tau.......)



(menu hari tuh, taugeh masak kicap,  bila ada taugeh tauhu mesti beli lebih sebab nak cicah sama sambal kicap.....)


Jom kita tengok siapa yang masak asam pedas ikan sebalah ni, ini memang tugas beliau....

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^


( hubby sayalah........)
(serius cakap ikan sebelah memang sedap..............)



p/s - lagi nak bercuti ni, banyak pula tender kena buat 5 tuh...slow-slow setelkan..........


T.E.R.I.M.A  K.A.S.I.H kerna sudi singgah sini............

30 comments:

lieyalatif said...

wahhhhhhhhhhhhhh cik abe akak pandai masak asam pedas???? terbaik la kak...ni sudah untung kak...at least leh gilir2 masuk dapur he hehe

mmg menu lauk2 akak kene regunyer...lapo kite tgk kak oii!!

AnneRaini said...

tak pernah lagi mkn ikan sebelah...tak berahi pun ye..

JaSSNaNi said...

tak penah makan asam pedas ikan sebelah.. biasa nya wat goreng2 je... sbb ikan tu nipis kan.. goreng garing crispy je.. sedapppp.. kan kan...
rajinnye hubby masak.. :D

N i e Z a said...

waaahhh..tereenye hubby msk..kagum2..asam pedas plak tu...hehehe..best2...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salamm.Untungnya HB pandai masak..hihi.Mesti sodap hingga menjilat jari asam pedas ikan sebelah tuh!

SYANI said...

Tak pernah makan ikan sebelah.. Sedap ye..

Queen said...

ikan sebelah..pernah jumpe sekali je.. masa study dulu..kawan tunjukkan sbb abag die nelayan... tapi tunjuk jela..tak merasa..hahaha

Asyifa Mustaffa said...

jalan2 jumpa plak asam pedas...itu yg menyinggah tu.....:)

salam perkenalan sis....:)

Anamarza Sue said...

Untung ada second chef, boleh goyang kaki skali skala kan...

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Ikan sebelah tu akak selalu buat sweetsour jer.... tak pernah cuba buat asam pedas...

En Hubby tu org Melaka ke.. pandai masak asam pedas tu Nur...

norhidana miswan said...

perkh bestnyer asam pds... lg best bile cik abg yg msk kan...

waaaaa sebekas beso sambal kicap akak, dana pun bt 1 mangkuk kecik je hehehe...

:: Mrs.Eady :: said...

glup!

LiLy @ MaMaQiStInA said...

sedapnye...bestkan sekali sekala hubby yg masak.. :)

Qhaifa Nur said...

- (lieyalatif)

hubby akak ni lieya minat masak sebenarnya...ini hasil didikan mamanya...alhamdulillah lieya

sebab tu hubby mare bila aiman anak sulung tak diajar masak..hubby 7 thn nak mula diajar...

byk hubby yg masak dari akak he..he..

- (AnneRaini)

sedap juga ikannya....harga mahal sikit.....

Qhaifa Nur said...

- (JaSSNaNi)

goreng sedap yu nanti nak try...ada baki lagi ikan tuh dlm frezzer...

- (NieZa)

alhamdulillah....

Qhaifa Nur said...

- (azatiesayang)

salam...
rajin masak asam pedas sebab fev anak2 juga....

- (SYANI)

sedap juga tau...cubalah

Qhaifa Nur said...

- (Queen)

akak pernah pergi nenasi kg. nelayan mmg best...seronok pelbagai jenis ikan...

- (Asyifa Mustaffa)

nampak asam pedas yup...tq sudi singgah...

Qhaifa Nur said...

- (Anamarza Sue)

lega sikit he..he..

- (CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati)

sedapnya sweetsour..suka sangat ni...

hubby org jelebu N9...kami anak beranak suka makan asam pedas ni...

Qhaifa Nur said...

- (norhidana miswan)

kali ni bole suka2 ambil gmbr hubby...dia tak tahu pun dana he..he..

kicap tu buat masa raya haji baru ni...

- (Mrs. Eady)

glup ....

Qhaifa Nur said...

- (LiLy @ MaMaQiStInA)

selalu juga hubby masak....
konon2 nak masuk masterchef lagi tapi bab buat kuih kantoi he..he..

Ema Blog said...

sekali sekala cik abang turun ke dapur.

BERT said...

untung ader hb pndi msak ye.. sy lame x mkn asam pds.. wahh teringin la plakk

anie said...

untungnye akak....cik abe yang masak...huhuhu...jeles ni....hehehe

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waahhhh hubby akak yg masak?

cayalah :)

perghhh sedap tu....asam pedas!

Cik Awin said...

untung nya la akak...cik abg tolong masak asam pedas...

NM02 said...

alhamdulillah, bertuah kita dpt suami yang rajin membantu kan

LuN@_aiDi said...

pernah makan ikan sebelah neh kat Nz,
tpnkteorg goreng jer..
nnt boleh ler cuba buat asam pedas lak^^_

intanfirdaus247 said...

intan x pernah juga makan lagi ikans ebelah

Kesuma Angsana said...

wah2 sedap ni

Jaa said...

wah, hubby yg masak..mesti sedap kan? kan? kan?