TEMAN ALAM MAYA KU......

Tuesday, November 20, 2012

MENUJU BANDAR BARU KANGKAR PULAI......


Salam semua.....

...........Sabtu 10/11/12 - 7.30 pagi dah pergi sekolah Azeem untuk hari anugerah cemerlang 2012. Pelbagai acara pagi itu, ada tarian, pengumuman pelajar terbaik sekolah... lepas Azeem terima anugerah saya hubby anak-anak meneruskan perjalanan kami ke Skudai Johor...kalau boleh nak bertolak awal pagi risaukan Afnan yang kena CP, bila hari panas mulalah nanti badan gatal-gatal.....










(yang ni guna hp, jadi warna silver pulak he..he..)



(sblm keluar sapukan calamine lotion kat seluruh badan Afnan...)

Lepas saja tol sg. besi jalan mula sesak hingga seremban, kenderaan bergerak perlahan hubby mula tension bila Afnan merengek badan gatal-gatal...minggu tu cuti panjang sekali dengan cuti sekolah pakat berjalan-jalan semua macam saya he..he..

Dalam pada tu sempat pujuk Afnan nanti kita berhenti kat Hentian Air Keroh makan A & W nak.....




(selesa agaknya bila baju dibuka, tidur pun lena...kasihan Afnan....)





(makan A & W kami tengahari tuh...sambil makan tengok kenderaan lalulalang di bawah jejantas....)



(bila muka Afnan dicuci baru nampak, tak banyak CP yang keluar, alhamdulillah .....)


Sepanjang jalan hujan turun dengan lebatnya, akhirnya kami selamat tiba di rumah Mak Yot hubby di Bandar Baru Kangkar Pulai jam 4.30 ptg, masa tu akad nikah sedang dijalankan.......



(pihak perempuan punya hantaran......)



 (sempat tangkap muka pengantin lelaki aja he..he..)



(cepat salam atuk, hubby apalagi terus jalankan tugas melapah daging lembu....)





13 comments:

Kesuma Angsana said...

wah meriah gambar2 tu

JaSSNaNi said...

sedap plak bila tengok float a&w tu.. lama tak minum.. 1 lagi onion ring dia.. sedap..

Rai Ourkizuna said...

kesian afnan kena chicken pox.. aritu anak2 sedara saya pakat kena.. anak2 saya semua belum kena lagi.. risau jugak saya..

norhidana said...

kesian afnan,... nsb lah siang2 kalu mlm2 msti seram putih je hehehe...
tp kesian kan bdk2 kalu kene CP,merengek tu yg tak sampai hati.. ohoo somi akak ada sedara kt johor ek... seronok bdk2 tu lyn anw kn

AnneRaini said...

minggu lepas jalan nak keluar kl jem tp jalan kat KL lengang..seronok sy gi keje..hehe

Kakzakie said...

Kalau kena CP siapa pun tak tahan Nur apa lagi Afnan masih anak-anak lagi - gatal dan sakit kan. Tapi tak teruk sangat based on gambar yg Nur tunjuk. Ada tu sampai pecah-pecah tau Nur.

BERT said...

tu dia pnuh 1 bdn bubuh clmine lotion.. siap snyum lg.. thniah buat azeem.. dpt anugrh pljr trbaik klas lg tu

intanfirdaus247 said...

suka a& w nyer float..kesian afnan juga kena cp

syariza09 said...

alahai siannya afnan gatal2 dlm kreta, jln jem plak tu

lieyalatif said...

sian afnan kan kak...mmg gatal2 kalo kene cp nie...lagi plak nak berjalan jauh ni..seb baik afnan anak yg baik...semua urusan akak jadi senang.....

hope afnan dah makin sihat kak yeak...

Tihara said...

as salam

kesian kat afnan, moga cepat sembuh ye..

LYAfrina said...

moga afnan dcpt sembuh ye...

seronoknyer pjlanan ni.. walaupon letih..tp best kan

Ema Blog said...

sian..terlentok dia tidur...memang tak menahan gatal CP ni..risau juga..anak-anak belum kena