TEMAN ALAM MAYA KU......

Wednesday, October 3, 2012

WORDLESS WEDNESDAY


Salam Semua ........


Masa tengah tengok cerita Julia semalam kat TV3 ada adegan pegang bahu, tangan....tak sangka afnan boleh cakap macam ni
  • mama, belum kahwin kita tak boleh pegang-pegang, peluk-peluk kan....saya angguk
  • mama, kenapa mama papa kahwin tak tunggu acik (afnan)...acik nak tengoklah  
(terpinga dan terkedu dengan soalan afnan tu he..he...saya terus tiada jawapan tanya hubby katanya sapa nak jawab hik..hik..hik..)

betul cakap hubby dengan anak-anak sekarang fikiran kita kena cepat dan cekap, mereka tanya 1 kita beri 10 sebab baru mereka mengerti.....


Jom layan homemade pop corn saya (2 x buat dah)............




- biji jagung 2 genggam
- planta 2 sudu
- minyak masak 1 sudu

(masuk dalam periuk tunggu hingga habis meletup baru angkat)



(siap tahan dengan lesung lagi he..he..)



Karemel

- gula 3 sudu
- planta 2 sudu




(afnan - baju hijau) 
teringat pujian dari azeem pop corn mama terbaik punya.....

19 comments:

amirah said...

huhu..bijaknya afnan..terbaikla mama qhaifa ni..rajinnn

Fieza79 said...

itu lah anak2 zaman milineum..tk terjawab tu haa...

laa tk sngka plk blh bt pop corn pki periuk dgn lesung batu je..harus cuba jgk ni..

:: Mrs.Eady :: said...

nyumm nyum..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Nur..bdk2 skrg mmg bijak,sukar nk jangka apa yg bermain difikiran mereka.hikhik

Nens Collection said...

akak karamel tu nk buat manis2 die ek?..masuk skali harung je ek?

LiLy @ MumMyQiStInA said...

sedapnye..macam senang jer nak buat ye..^^

sue zainun said...

haha bijaknya afnan..yelah kanak2 sekarang IQ diorg semua tinggi..bijak2..

Qhaifa Nur said...

amirah -

tak sangka afnan ckp mcm tuh...
lopong kejap he..he..

Fieza79 -

betul anak zaman milineum kini....
tak tau nk letak apa supaya jgn kuar pop cornnya...tu yg letak lesung jadi penahan tudung periuk...

Qhaifa Nur said...

Mrs. Eady -

nyummm...nyummm juga..

azatiesayang -

wsalam....
setuju sukar nk dijangka...kita pula yg kena byk fikir......

liemaopurut a.k.a ana said...

budak2 zaman skang memang bijak..kadang2 memang terkedu nak menjawab nye hahahha...

lama dah x makan pop corn...nampak sedap tu

Qhaifa Nur said...

Nens COllection -

cairkan gula dgn planta dulu tapi jgn lama, agak2 dah nampak kekuningan masukkan pop corn gaul sehingga rata tapi kena cepat juga, cepat melekit....

manis ikut citarasa sendiri...

LiLy @ MumMyQiStInA -

memang senang pun...

Kakzakie said...

Kakak dah beli jagungnya Nur tapi sampai la ni tak terbuat. Tengok Nur buat baru teringat tak tahu boleh pakai lagi ke tak. Sebab lama sebelum bapak kakak accident dulu.

Qhaifa Nur said...

sue zainun -

anak2 sekarang IQ tinggi betul....

liemaopurut a.k.a ana -

tiada jawpan utk itu he..he..
sapa nak jawab...kawin tak tunggu dia

Qhaifa Nur said...

Kakzakie -

selagi x buka bungkusannya, insya allah boleh lagi tuh Kakzakie.....

lieyalatif said...

bijak2.....moga sampai besarlaa die suci mcm tu kak ekeekekekek....senang hati ko kak ade anak bujang suci macam gini...jadi rebutan para2 mak mertua diluar sane heeheheheh....

wahhh buat sendiri....mcm senang plak tgk akak buat tuh...leh laa try nanti....

JaSSNaNi said...

assalamualaikum..
nak pop corn gak.. nak nak nak.. >>hentak2 kaki<< uwaaa.. wahh senang je nak wat ek.. nak tanya sikit.. karamel tu cicah ke gaul skali bila pop corn tu dah masak? almaklumlah.. tak tau wat.. hehehe.. jagung tu nak beli kat mana ek?

KhaiRin : anies said...

anak zaman moden alahaiiiiii

::FAIZ:: said...

eh blh ek buat sndiri. slalu saya beli je....

Ema Blog said...

puas hati buat sendiri..nak banyak atau nak sikit ikut suka hati